kyllä on ihanaa kun vuokralaiset maksaa :)
mieheni ostaa lainalla uuden auton. Laina yhdistetään asuntolainaan kiinteistöstä, jossa vuokralaiset asuvat. Vuokralaiset maksavat siis asuntolainaa (jota jäljellä enää vähän) sekä meille uuden auton :)
Lisää vuokralaisia, jotka ostaa meille kaikkea kivaa!!
Kommentit (40)
itse taas jäänyt yh:ksi, joten tovi pitää rauhoitella vuokralla asumalla taloutta, ennen kuin pankkiin kipittää hattu kourassa :)
Kiva juttu, jos olette iloisia. Itse kun taas olen laskeskellut, niin kovin kummoisia tuottoja ei kyllä helposti sijoitusasunnosta saa. Itsekin kyllä asutaan vuokralla.
asuntoa ei ole aikoinaan sijoitusmielessä ostettu, vaan omaksi asunnoksi. Ostettiin kuitenkin toinen ja tuo vuokralle.
Tarkoitus ei ole välttämättä tuottoa muuta saadakaan, kuin että vuokralaiset maksavat meille lainan kokonaan pois ja sen jälkeen jää vuokrat säästöön :)
Sijoitusasunnot on hyviä jos osaa itse tehdä remonttia (edullisesti). ostat edulliseen hintaan remonttikohteen, laitat sen kuntoon ja pyydät vastaavien asuntojen vuokran. Sama kuin jos asunnon myy, saat pyydettyä huomattavasti isomman hinnan.
näihin provoihin.
Mikään palkki ei yhdistä asuntolainaan autolainaa.
ja ne asunnot jotka on ostettu lainarahalla sijoitusasunnoiksi ei oikeasti tuota kuin 5-7% vuodessa. Jokainen jolla sijoitusasuntoja tietää sen, eli ne jotka maksavat vuokraa, voivat olla olematta kateellisia.
Periaatteessa tiedän tuon. Käytännössä vaan vähän vaikeampi saada kunnon tuottoa. Lisäksi jos remontin tekee ennen kuin vuokralaiset muuttavat asuntoon sisään, niin remonttia ei voi vähentää vuokrasta vaan vasta mahdollisesta myyntivoitosta. Lisäksi kannattaa muistaa, että heinäkuussa tulleen lakimuutoksen jälkeen remonttien tekemiseen tarvitaan taloyhtiön hallituksen lupa ja voi joutua maksamaan melkoisia tarkistusmaksuja. Tietty, jos pelkällä maalilla remonteista selviää, niin homma on helppoa kuin heinänteko.
Niissä kun on ihan eri korot ja marginaalit eli ainutkaan pankki ei anna autolainaa asuntolainan eduilla!
siis miten niin? Meillä ainakin on ollut ansunto- ja autolaina yhdessä.
olette ostaneet sen asunnon jossa vuokralaiset asuu. Sillä rahalla olisi saanut varmaan useamman auton.
mielenkiintonen ketju sinänsä, koska ollaan suunniteltu ostavamme jonku kt-kaksion ja sitä remontoitas ja pistettäs sitte vuokralle. Itellä ei ole asuntolainaa ku muutama kymppi. Ja ku ostais lainalla tämän kt-kaksion, ja sitte ku siihen saa vuokralaiset, ni sehän maksais itse itsensä pois.
Pitää varmasti olla ollut pankin asiakkaana jo pidempään että yhdistetään.
Ja jos haet esim. remonttilainaa, eihän pankki tiedä mitä sillä oikeasti tehdään!!!
Remontoidusta asunnosta saamme markkinoilla olevan vuokran.
Ja kun asuntolaina loppuu (vuokralaiset sen maksaneet), jää vuokran verran säästöömme. Samaa summaa tuskin saisimme säästöön ilman tuota kiinteistöä.
Remontoidusta asunnosta saamme markkinoilla olevan vuokran. Ja kun asuntolaina loppuu (vuokralaiset sen maksaneet), jää vuokran verran säästöömme. Samaa summaa tuskin saisimme säästöön ilman tuota kiinteistöä.
just tällasesta meki haaveillaan. Pitäs alkaa toimimaan. :)
se tulee kulutusluoton ehdoilla eikä korkoa voi vähentää verotuksessa.
jonka arvo vaan jatkuvasti kasvaa?
Pitää varmasti olla ollut pankin asiakkaana jo pidempään että yhdistetään. Ja jos haet esim. remonttilainaa, eihän pankki tiedä mitä sillä oikeasti tehdään!!!
jos valehtelet lainaa hakiessasi. Se ei tarkoita, että pankki ne yhdistää.
Tämä on varmasti laskettu niin, ettei asuntoa ole ostettu velalla vaan ns.käteisellä.
Jos taas asunnosta on lainaa, tuotto suurenee koska vuokralaiset lyhentävät lainaakin. Asunnon mahdollisen myynnin yhteydessä ei velkaa olekaan enää niin paljoa!
Mä sain aikoinani sen verran rahaa, että niillä elän mainiosti loppuelämän, ja niitä sijoittelin silloin nimenomaan asuntoihin, koska on tosi riskitöntä ja varmaa puuhaa. Mä ostin osan asunnoista/taloista niin, että olivat huonossa kunnossa ja maksoin pilkkahinnan. Ostin monta taloa ja asuntoa kerralla/ pienen ajan sisällä /aina kun eteen tulee sopivan hintaista, yksi aina remontissa ja muut vuokralla. Yksi aina remontoitiin mahdollisimman halvalla mahdollisimman näyttäväksi ja myytiin hirveellä voitolla, ja kun yksi saatu hoidettua, siirryttiin seuraavaan. Ja koko ajan näissä "paskakuntosissa" siis vuokralaisia.. Ja pelkästään vuokratuloilla ois elänyt paremmin kun presidentti, kun asunoja oli reilusti, ja kaikissa vuokra melkein tonnia, osassa ylikin.
En sitten tiedä kannattaako lainaa ottaa asuntoa varten ja vuokrata eteenpäin, jos siis asunnon ostaa pelkästään vuokaustarkoituksessa eikä itselleen.
se tulee kulutusluoton ehdoilla eikä korkoa voi vähentää verotuksessa.
ihan normaalin asuntolainan ehdoilla mennään meidän tapauksessa. Ap
maksaa vuokraa joka kuukausi! Siis antaa toisille ilmaista rahaa. Juu omaa asuntoa etsitty jo vuosia..plääh.