saako rikosilmoitus perua? Kyseessä on väkivalta ja x mies
Kommentit (24)
on sovittu että se jäättä mua rauhaan ja kaikki ok, en enää asuu sen kaa
ap
asianajaja/oikeusavustaja, niin en usko että onnistuu.
Minun asiassa taisi olla hyvää syyttäjä, tajusi mikä exä on miehiään ja halusi hänelle tuomion.
En tiedä olisiko joku toinen syyttäjä perunut asian.
onko kyseessä lievä vai törkeä teko. Lievä pahoinpitely on asianomistaja rikos, eikä syyttäjä voi ajaa syytettä jos asianomistaja ei halua. Törkä sitä vastoin on yleisen syytteen alainen rikos, ja syyttäjä ajaa asiaa vaikka asianomistaja ei haluaisi.
On ollut puhetta lakimuutoksesta, jossa kaikki perheväkivalta olisi yleisen syytten alaista, mutta en nyt tiedä missä vaiheessa menee. Pitäisi kyllä olla!!
Mutta älä hyvä ihminen peru! Teet sillä vain hallaa kaikille perheväkivallasta kärsiville naisille!
kun kerrankin se lupasi että jäättä mua rauhaan;(
onko kyseessä lievä vai törkeä teko. Lievä pahoinpitely on asianomistaja rikos, eikä syyttäjä voi ajaa syytettä jos asianomistaja ei halua. Törkä sitä vastoin on yleisen syytteen alainen rikos, ja syyttäjä ajaa asiaa vaikka asianomistaja ei haluaisi.
On ollut puhetta lakimuutoksesta, jossa kaikki perheväkivalta olisi yleisen syytten alaista, mutta en nyt tiedä missä vaiheessa menee. Pitäisi kyllä olla!!
Mutta älä hyvä ihminen peru! Teet sillä vain hallaa kaikille perheväkivallasta kärsiville naisille!
käsi ja pääntärähdyskin oli noin 3v sitten
Viimeiset 3v olen seurannut pakosta sen paskan touhuja. Lähestymiskieltoja, pahoinpitelyjä ja uhkailuja.
Ei se jätä sua rauhaan. Välillä tulee ystävällisiä ja välillä uhkaavia viestejä ja soittoja.
Usko mua, vie se loppuun!
Tiedän kuinka pelottavaa voi olla.
Tuskin saat perua, kun alaikäiseen kohdistunut väkivalta. Ymmärsin että ex miehesi aiheuttamia nämä vammat.
On virallisen syytten alainen, eli syyttäjä ajaa asiaa, vaikka sä et haluisikaan.
Voimia prosessiin, et saa oikeutta muuta kuin puhumalla! Miksi sua sais lyödä? Vie asia loppuun asti, vaadi rangaistusta. Ihan sama vaikka on "luvannut" jättää rauhaan. Mä nään tätä PALJON, eikä ne jätä rauhaan.
Tää kyseinen ex katkas sun lapsen käden ja sä haluut perua rikosilmotuksen? Mä perusin sun äitiyden!
jonka kanssa voisit käsitellä asiaa..
Voisitko hakeutua vaikka johkuun keskustelemaan asiasta oman jaksamisen vuoksi.
Kannattaa kuitenkin viedä tämä prosessi loppuun asti.
todellakaan et peru ilmoitusta ja lisäksi haet lähestymiskiellon ihan ehdottomasti!
mut jos ei ole, ni miksi haluat perua..
Sen takia et haluat näyttää ex miehelle, että vakivalta on mielestäsi JEES!!! ja siitä ei ole seurauksia.