Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuisestiko ilman ystäviä?

Vierailija
21.02.2011 |

Alan jo olla epätoivoinen, koska en ole yrityksistäni huolimatta onnistunut löytämään itselleni läheistä ystävää, sitä parasta kaveria, jonka kanssa jakaa kaikki tärkeimmät asiat. Voiko tosiaan olla niin, että tässä maailmassa ei ole ketään, joka olisi kiinnostunut minusta ystävänä?

Olen hoikka, nätti ja ihan fiksu eli en ole mitenkään luotaantyöntävän näköinen tai umpityhmä. Olen ulospäinsuuntautunut, puhelias, iloinen, kokeilunhaluinen jne.. Meillä on perheenä paljon kavereita ja olen juhlissa ihan suosittua seuraa. Kuitenkaan en löydä ketään kenen kanssa haluaisin jatkaa kaveruutta pidemmälle, tai jos löydän, niin toinen osapuoli ei ole kiinnostunut.

Olen tavannut (töiden merkeissä) kaksi ihmistä viimeisen kahden vuoden aikana, joiden seurassa olisin halunnut viettää enemmänkin aikaa, koska tuntui että ajattelimme asioista samankaltaisesti ja huumorintajumme osuivat yksiin todella hyvin. Kuitenkaan kumpikaan ihminen ei ollut kiinnostunut viettämään aikaa kanssani töiden ulkopuolella ja se on saanut minut masentumaan täysin :(

Onko kellään neuvoja tai edes samankaltaista tilannetta? Ymmärrän, että aikuisiällä on vaikeampaa löytää ystäviä kuin lapsuudessa, mutta ei kai ystävän kaipuuni ole kuitenkaan mahdoton ajatus?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentava tunne olla kelpaamatta kenellekään. Mutta kyllä tämä tästä vielä muuttuu..

Minä olen yleensä porukan ilopilleri, mutta muuten aivan kuten sinäkin kuvailit itseäsi, eli herkkyys näkyy etäisyytenä ja ylpeytenä. Lisäksi otan myös hyvin helposti itseeni, usein aihettomastikin. Uskon, että ne ovat juuri mainitsemasi hylkäämisen tuloksena tulleita puolustusmekanismeja, mutta opettelemalla niistä pääsisi varmastikin eroon. On vaan niin kovin vaikeaa antaa itsensä alttiiksi uudelle mahdolliselle pettymykselle. Tuntuu että mielummin jää tähän yksinäisyyteen kun pettyy taas uudestaan. Mutta ei tämäkään kivaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla