Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varasin ajan mielenterveystoimistosta

Vierailija
21.02.2011 |

minua on masentanut jo jonkin aikaa, onko joku muu saanut sieltä apua? En halua mitään lääkitystä, koska pystyn tekemään arkiaskareet ja käymään töissä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs ei ole masentunut, ne ei auta. Mulla auttoi, söin vajaan vuoden. Onneksi tajusin aloittaa syömään lääkkeitä, en tiedä missä olisin nyt jos mulla olisi ollut noin vanhanaikainen näkemys lääkehoidosta!

Vierailija
2/10 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te ette ole odottaneet yhtään mitään, kun ette minusta tai elämästäni mitään tiedä;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vain lukenut niin paljon kauhukertomuksia, ei- onnistuneesta lääkityksestä, mutta kai ammattilaiset tietää paremmin, Ap

Vierailija
4/10 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin varata, kun masentaa mieheni holtittomuus, raha-asioiden hoidossa?? Mies elää yli varojen ja se näkyy koko perheen pahoinvointina.

Vierailija
5/10 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskien lääkkeitä?

Itse käytän myös lääkkeitä, mutta toivoisin voivani elää ilman. Mulla on kaksisuuntainen mielialah.

Masentunut voi elää ilman lääkkeitäkin, jos saa vain mahdollisuuden päästä psygologille kerran viikossa tai jopa kaksikin kertaa viikossa.

Tietty riippuu miten vakavasti on masentunut ja sen mukaan lääkäri antaa reseptin.

Eikä sitä paitsi kukaan voi pakottaa lääkkeitä ottamaan!!

Itse olen lopettanut tuosta noin vain muutamat lääkkeet kokonaan, koska ne ei sopineet minulle.

Ja sitten uutta kokeilemaan.

Mutta yksi PARAS lääke oikeasti masennukseen on olemassa ja se on liikunta!!

Tätä suositellaan aina ja kehotetaankin. Enkä ihmettele miksi, koska siinä aivot saa luonnollisesti oikeat aineet aivoissa liikkeelle.

Vierailija
6/10 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä masennuksen vakavuutta, kun toimintakykyni on tallella. Liikuntaa en juuri harrasta, kuin hyötysellaista. Ap

Vierailija
7/10 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri maailmasta kuin ennen, luulisin. Itselleni ei tullut oikein mitään sivuvaikutuksia. No, seksi ei kiinnostanut, mutta ei se kiinnostanut masentuneenakaan! Sitten kun lopetti, muutaman päivän verran oli sellaisia "sähköiskun" tapaisia tuntemuksia. Ei mitään pahoja ja ei kesti nanosekunnin. Eli ei mitään syytä jättää käyttämättä. Mulla oli lääkkeenä Cipralex.

Vierailija
8/10 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin irvailette. Olen työni puolesta tietoinen lääkkeissä piilevistä riskeistä - ja varsinkin lääkkeiden yhteisvaikutuksissa piilevistä karmeista seuraumuksista - joten olkaahan tosiaan tarkkoina.

Itse konsultoin perhepiirini iäkkäämpien henkilöiden lääkityksen AINA myös kokeneelta farmaseutilta; lääkärit tietävät hämmentävän vähän lääkkeiden yhteisvaikutuksista, heihin en luota vähääkään.

Vierailija
9/10 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs solusalpaajat ja nuo edellä mainitut? Voiko tavallinen kuluttaja löytää jostain tietoa, lääkeiden yhteisvaikutuksesta?

Vierailija
10/10 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika moni siellä koki hyväksi jo sen että sai käydä juttelemassa niistä ongelmista. Jaksoivat hyvin sen viikon kaksi taas eteenpäin. Pari tapausta oli sitten sellaisia joille psyk.sh. ehdotti tueksi myös lääkkeitä. Nämä oli tapauksia jotka oli tosi pahasti maissa, aika äkkiä heilläkin olo koheni lääkityksen aloituksesta. Kyllä ne ammattilaiset sitten tietävät ehdottaa mikä olisi parasta sinulle. Ja itsehän sinä niitä ogelmia ja murheita siellä ratkot..ei kukaan muu sinun puolesta.

Tsemppiä ap.