Nyt huvittaa :) Anoppi kävi kylässä ja piti mulle esitelmän
ehkäisystä! Hormonikierukka on kuulemma hyvä ja varma. Anoppi vissiin pelkää että meille käy kolmas "vahinko". Meillä on siis nyt kaksi lasta aika pienellä ikäerolla, luulenpa siis että anoppi kuvittelee vähintään tän toisen lapsen olevan vahinko. Nyt päätti sitten valistaa miniää ettei vaan enempää tule lapsia :) Kuuntelin jutut ja totesin vaan, että ehkäisy on oma asiamme ja hoidossa.
Saas nähdä mitä mies sanoo kun kuulee äitinsä touhuista. Luulen ettei oikein tykkää.
Niin ja todettakoon vielä, ettei lapset todellakaan ole vahinkoja ja se kolmaskin vielä varmaan meille tulee, anopin kauhuksi :)
Kommentit (24)
missä vanhemmilta kysyttiin mitä heidän jälkikasvulleen kuuluu:
Tytöllä meni hyvin kun oli päässyt naimisiin ja mies oli mukava ja auttoi kotitöissä.
Pojalla meni surkeasti kun oli ottanut vaimon ja joutui itse tekemään kaikki kotityöt.
"Kaksi naista keskusteli kadulla. Toinen kysyi:
- Miten tyttäresi avioliitto sujuu?
-Hienosti. Tyttärelläni kävi todellinen tuuri. Hänen miehensä on aivan ihana. Mies tekee ruoan, silittää pyykin, pesee astiat ja siivoaa. Entä miten poikasi avioliitto sujuu?
-Huonosti. Hän sai aivan kauhean vaimon. Ajattele, poika joutuu tekemään ruoan, silittämään pyykin, pesemään astiat ja vielä siivoamaankin."
Millaisella ikäerolla lapsesi ovat? Anoppi jo tajuaa, että ei kannata tehdä elämästä liian vaikeaa ja hänellä on sinun etusi mielessään. Älä unohda tätä.
kotihommiin tosi hyvin joten ei ongelmia. Lapset nyt 2½v ja 1v. Kolmosta suunnitellaan :) Jaksamisessani ei ole ongelmia ja anoppi kyllä tietää sen. Anopilla tuntui olevan kuvitelmana jo alunperinkin, että meille tulee vain yksi lapsi. Käski mm. myydä ja hävittää vauvanvaatteet ja tarvikkeet heti kun jäävät pieniksi/tarpeettomiksi, ettei turhaan mene kaappitilaa. Ei tainnut koskaan juolahtaa mieleen että niitä voidaan vielä tarvita toiselle. Lienee ollut aika järkytys tämä toinen, saati mahdollinen kolmonen. ap
Hänellä itsellään on vain yksi lapsi, mieheni, joka syntyi päivälleen 9 kk häiden jälkeen.
Ihmettelin hänen nuivaa suhtautumistaan, kunnes kävi ilmi että hänen raskausaikansa oli painajaismainen jatkuvine oksentamisineen ja siihen päälle vielä vaikea synnytys.
Niinpä koko lapsensaanti oli hänelle jotenkin vaikea ja traumaattinen ajatus.
Serkkuni oli miehensä kanssa ensin saaneet yhden, sitten pian toisen lapsen noin vuoden ikäerolla. Samaan aikaan perheenlisäyksen kanssa perhe oli ottanut kauhean asuntolainan ja molemmat vanhemmat ovat todella huonosti palkattuja (kaupan kassa ja elektroniikkaketjun myyjä). Anopin ja appiukon kukkarolla käytiin siinä määrin ahkerasti, että anoppi oli pitänyt tiukan puhuttelun siitä, ettei lisää lapsia saa hankkia, ennen kuin siihen on oikeasti varaa ja aikaa. Oli kertonut jopa kuinka ehkäistä varmasti raskauksia. Perhe kun käytti hanakasti isovanhempia vielä lastenvahtipalvelunakin.
No, sitten pikkuisen ajan päästä serkkuni kertoi olevansa taas raskaana. Kolmas lapsi syntyi ja oli sitten todella vaikeasti koliikkinen ja ruoka-aineallerginen eikä nukkunut ensimmäiseen pariin vuoteen kunnolla. Lastenhoitoapua ei enää saanut appivanhemmilta eikä rahallista tukeakaan. Nyt on vähän heikoilla tuo talous ja jaksaminen, mutta onpahan ainakin ne kolme lasta pienillä ikäeroilla..harmi vaan että miehelläkin on tätä nykyä vain m-a työsopimus. Puolivalmis omakotitalo on aika surullinen näky.
Joskushan jopa anoppi ja appi voivat olla oikeassa, he kun ovat jo vähän kauemmin tätä elämää katselleet.
hormonikierukasta ja suositteli sitä. Anoppi on itse terkkari. Mua ei kuitenkaan kiinnosta sen paremmin anopin kuin kälynkään ehkäisyvälinekokemukset. Jos kiinnostaisi, kysyisin itse.
Ei silti, h-kierukka mullakin on.