Onko väärin kaunistella totuutta mahdolliselle tulevalle työnantajalle?
Eli olen ollut kohta 2v sairauslomalla selkävamman takia. Ajattelin nyt lähteä kokeilemaan työssäoloa, tein hakemuksen ja minut on kutsuttu haastatteluun. Tulee kysymys kuitenkin tästä lähes 2 vuoden tauosta työelämässä. Voinko kaunistella asiaa ja sanoa, että olen halunnut omin varoin pitää taukoa vaikka vedoten lapsiin (nuorin jo 11v). Tuntuu, jos sanon olleeni sairauslomalla selkävamman takia ettei mua ainakaan palkata peläten mahdollisesti sitä etten pystykään toimimaan työssäni.
Kommentit (26)
että voit ap olla sairaslomalla kesäkuuhun, mutta jos sinua huvittaa, voit mennä myös töihin ja saikku perutaan? Aika kätevää, voisin myös ottaa tuollaisen vapaaehtoisen sairasloman kesäkuuhun asti ja sitten jaksaessani mennä töihin. Selkäsairaudethan on muuten työnantajien keskuudessa ns. laiskureitten tauteja, koska selkäkipuja on mahdollista valittaa ilman, että mitään varsinaista syytä löytyy. Kahden vuoden "vapaaehtoinen" sairasloma kuullostaa kyllä mielenkiintoiselta. Mutta eihän nyky-Suomessa toki pulaa ole työpaikoista, joten siitä vaan kokeilemaan josko jaksaisit töissä ;)
minä turhasta valita ja minulla on kyllä ihan oikea selkäsairaus. Mutta minulla on mahdollista sanoa lääkärille, että olen omasta mielestäni työkuntoinen ja lähden töihin. Toki voi olla ettei lääkäri sitä hyväksy ja anna minun mennä töihin. Sitten saatan hakea toisen lääkärin mielipiteen. Mutta jos lääkäri kieltää työn perusteluistani huolimatta, niin silloinhan en mene.
ap
Se on tarkoitettu juurikin pitkältä sairaslomalta palaavalle. Saat työttömyyskorvausta sillä aikaa, etkä aiheuta työnantajalle kuluja kokeilullasi, mutta jos selkä kestää, voit hyvinkin saada "oikean" työpaikan työkokeilun jälkeen.
oli tää jo edellisessä työpaikassa ja se ei onnistunut, viikon pystyin olemaan. En missään nimessä halua uuteen paikkaan työkokeiluna, en halua mitään suojatyöpaikkaa.
ap
Se on tarkoitettu juurikin pitkältä sairaslomalta palaavalle. Saat työttömyyskorvausta sillä aikaa, etkä aiheuta työnantajalle kuluja kokeilullasi, mutta jos selkä kestää, voit hyvinkin saada "oikean" työpaikan työkokeilun jälkeen.
oli tää jo edellisessä työpaikassa ja se ei onnistunut, viikon pystyin olemaan. En missään nimessä halua uuteen paikkaan työkokeiluna, en halua mitään suojatyöpaikkaa.
ap
Olet todella itsekeskeinen, jos sälytät työnantajan niskoille asian, joka kuuluu yhteiskunnan vastuulle ja jolle järjestelmä on olemassa.
moni olevansa ahkera, oma-aloitteinen, sosiaalinen ja joustava ja ties mitä vaikkei olekaan. Että sitä vartenhan on koeaika, yleensä myös lyhyemmissä työsuhteissa. Että siltä pohjalta...
että tuo ei ole mitään totuuden kaunistelua vaan suoraa valehtelua. Etenkin, jos käy niin, että et pystykään työtä tekemään, jolloin paljastuu tuo selkäsairautesi, niin voit olla varma ettei tulevaisuudessakaan kyseisestä paikasta töitä löydy. Ja sana kiertää aika tehokkaasti...