Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyvän tavan mukaista, että kun hakee työpaikkaa, tästä uudesta työpaikasta soitetaan

Vierailija
21.02.2011 |

nykyiselle työnantajalle ja kysellään tietoja?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajalle jos hakee lainaa. Että kyllä on linjat kuumina työntekijän selän takana. Ja muut juorut vielä kaupan päälle.

Vierailija
22/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi nykyiselle työnantajalle soittaminen saattaa tosiaan olla alakohtaista, en tosin ole koskaan kuullut että jossain näin toimittaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomoaan suosittelijaksi.

Jos hyvä työntekijä= pomo ei halua luopua, eikä kehu, vaikka olis aihettakin

Jos huono työntekijä= kehuu, jotta pääsis siitä eroon.

Nykyistä edeltävälle pomolle jo kannattaakin soittaa.

Vierailija
24/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon rastitaan että pankki saa ottaa työnantajaan yhteyttä ja työnantajan tiedot merkitään siihen. Mutta eihän sitä voi tietää jos ottaa vaan pikavippejä.

Vierailija
25/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään tavalla toisiinsa. Työnantajat paskat välittää hyvistä tavoista. Ne tekee niinkuin tekee.

Vierailija
26/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainapapereissa nähnyt _koskaan_. Eläissäni en ole yhtään pikavippiä ottanut...

Asunto- ja autolainaa sen sijaan on kyllä. Ja mitä tietoa se pankki sieltä työnantajalta oikein hakee? Tililtä näkee mitä summia työnantaja on maksanut palkkaa ja jos vaihtaa pankkia niin palkkatodistus pitää sitten esittää. JOS pitää työsuhteen laatua todistaa jostain kumman syystä erikseen niin sitä varten on työsopimus.

Pistetään herja takaisin: tottakai pankki soittaa työnantajalle jos sillä on aihetta epäillä että valehtelet tuloja/työsuhteen laatua/ työsuhteen kestoa tms.

Vierailija
27/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko työsuhde jatkumassa vai huijaako hakija.

Vierailija
28/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa tässä puhutaan, vaikkei se oikein idiootin kanssa onnistu. terve! taas muistan miksi en täällä vajakkikerhossa ole käynyt vähään aikaan.

Vierailija
29/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viittasit minun ottavan vain pikavippejä. Että katsoo vaan ihan peiliin jos ei luetunymmärtäminen onnistu.

_nro jotakin joka kommentoi että mitä ihmettä se pankki soittelisi työnantajalle.

Vierailija
30/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäillyt omalla kohdalla, ei vaikka olen sentään ajoittain tuulisella IT-alalla. Tosin ammatti on projektipäällikkö eli ammatti ei ole niin alasidonnainen...

Vierailija
31/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa päinvastainen totuus, jos joku soitti nykyisestä työntekijästä. Eli jos työntekijä oli hyvä ja hän halusi pitää henkilön, hän kertoi soittelijoille tyypin olevan laiska ja saamaton ja tekevän työt huonosti. Jos taas halusi päästä eroon, kertoi olevan ahkera, reipas ja tekevän työt moitteettomasti.

Vain typerä esimies antaa valheelliset referenssit. Eli asettaa itsensä aika kyseenalaiseksi jos lämpimästi suosittelemansa kaveri onkin jotain ihan muuta.

Vierailija
32/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miedän firmassa siitä saisi epälojaalin työntekijän maineen ja savustettaisiin vähitellen ulos. Pomon mukaan vihreemmille laitumille kurkkivat eivät ole enää motivoituneita ja on suotavaakin lähteä pois. Eli ihan kiva jos soitellaan eikä tulekaan valituksi. Jep jep.

Vierailija
33/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi jos on useita hyviä työpaikkoja liian lyhyellä aikavälillä, olen soittanut kaikki läpi, koska en saanut hakijalta vastausta kysymykseen, miksi näin toimi.

Myös ala on sellainen, että pelkkä koulutus ei riitä, tarvitaan tietynlainen ihminen tekemään sitä työtä, joskus en haastattelun ja hakemuksen perusteella osaa sanoa, sopiiko ko. henkilö meille, joten olen soittanut.

Vierailija
34/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja soitetaanhan pankistakin työnantajalle jos hakee lainaa.

Mun työnantajaa on nimittäin erittäin hankala (liki mahdoton) saada kiinni.

Vierailija
35/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi jos on useita hyviä työpaikkoja liian lyhyellä aikavälillä, olen soittanut kaikki läpi, koska en saanut hakijalta vastausta kysymykseen, miksi näin toimi. Myös ala on sellainen, että pelkkä koulutus ei riitä, tarvitaan tietynlainen ihminen tekemään sitä työtä, joskus en haastattelun ja hakemuksen perusteella osaa sanoa, sopiiko ko. henkilö meille, joten olen soittanut.

Vierailija
36/36 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että työnantajan ei ole luvallista edes googlettaa hakijan nimellä - puhumattakaan sitten ottaa luvatta yhteyttä entisiin saati nykyiseen työnantajaan.

Tarkistakaa liitostanne.