Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako siltä ajalta kotihoidontuen jos pitää äitisyloman ja hoitovapaan välissä vanhat lomat pois?

Vierailija
21.02.2011 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainvapaata ei voi venyttää, mutta siksi kannattaakin pitää töistä kertyneet lomapäivät pois siihen perään, niin ei tarvitse lasta niin pienenä hoitoon laittaa.

Kannattaa työnantajan kanssa sopia hyvissä ajoin, että saat pitää kesä- ja talvilomat siinä kohtaa, ettei niitä laiteta maksuun kesken äitiysloman. Enemmän siitä vapaasta ja rahoista on hyötyä vanhempainvapaan jälkeen, kuin jos ne maksettaisiin pelkästään rahana lomakauden aikana.

hoitovapaan jälkeisiin lomiin. hoitovapaan aikanahan ei lomia kerry. harva työnantaja vaan nykyään siihen suostuu.

Vierailija
22/28 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään niin, että kun minulla loppuu vanhempainvapaa Heinäkuun puolessa välissä, minä pidän n. 4viikkoa kesälomia ja palaan sitten töihin. Mies pitää Elokuun alusta alkaen muutaman viikon kesälomiaan ja siihen päälle isäkuukauden(6vk). Syyskuussa joskus sitten lapset aloittavat hoidon. Joten Heinäkuun puolivälistä Elokuun lopulle saadaan kotihoidontukea. Näin mä siis olen suunnitellut, toivottavasti oon tajunnut oikein :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa isäkuukauden ajalta: silloin isä saa vanhempainpäivärahaa.

Muuten ihan oikein :).

t. #6

Me tehdään niin, että kun minulla loppuu vanhempainvapaa Heinäkuun puolessa välissä, minä pidän n. 4viikkoa kesälomia ja palaan sitten töihin. Mies pitää Elokuun alusta alkaen muutaman viikon kesälomiaan ja siihen päälle isäkuukauden(6vk). Syyskuussa joskus sitten lapset aloittavat hoidon. Joten Heinäkuun puolivälistä Elokuun lopulle saadaan kotihoidontukea. Näin mä siis olen suunnitellut, toivottavasti oon tajunnut oikein :P

Vierailija
24/28 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on useampi lapsi, niin saattaa saada kotihoidontukeakin, jos vanhempainraha on kovin pieni.

Kotihoidon tukea ei saa isäkuukauden ajalta: silloin isä saa vanhempainpäivärahaa.

Muuten ihan oikein :).

t. #6

Me tehdään niin, että kun minulla loppuu vanhempainvapaa Heinäkuun puolessa välissä, minä pidän n. 4viikkoa kesälomia ja palaan sitten töihin. Mies pitää Elokuun alusta alkaen muutaman viikon kesälomiaan ja siihen päälle isäkuukauden(6vk). Syyskuussa joskus sitten lapset aloittavat hoidon. Joten Heinäkuun puolivälistä Elokuun lopulle saadaan kotihoidontukea. Näin mä siis olen suunnitellut, toivottavasti oon tajunnut oikein :P

Vierailija
25/28 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks sun miehen täydy pitää siitä vanhempainvapaasta kaksi viimeistä viikkoa, että neljä viikkoa siihen päälle?! Näin minä olen ymmärtänyt. Ja tosiaan isäkuukaudelta ei taa kodinhoidontukea.

Vierailija
26/28 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks sun miehen täydy pitää siitä vanhempainvapaasta kaksi viimeistä viikkoa, että neljä viikkoa siihen päälle?! Näin minä olen ymmärtänyt. Ja tosiaan isäkuukaudelta ei taa kodinhoidontukea.

Ei, ei pidä. Isäkuukautta ei tarvitse pitää putkeen vanhempainvapaan jälkeen vaan "noin puolen vuoden sisällä (180 kalenteripäivää) vanhempainrahan loppumisesta."

ja ap.lle vielä vahvistus, että lomarahoja/palkkaa lomasta ja kotihoidontukea voi saada samaanaikaan.

Vierailija
27/28 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/28 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan minimi on 1 kk.

t. #6

kotihoidontuen minimiaika on 2kk