Saako siltä ajalta kotihoidontuen jos pitää äitisyloman ja hoitovapaan välissä vanhat lomat pois?
Kommentit (28)
tehdään niin, että kun minulla loppuu vanhempainvapaa Heinäkuun puolessa välissä, minä pidän n. 4viikkoa kesälomia ja palaan sitten töihin. Mies pitää Elokuun alusta alkaen muutaman viikon kesälomiaan ja siihen päälle isäkuukauden(6vk). Syyskuussa joskus sitten lapset aloittavat hoidon. Joten Heinäkuun puolivälistä Elokuun lopulle saadaan kotihoidontukea. Näin mä siis olen suunnitellut, toivottavasti oon tajunnut oikein :P
ei saa isäkuukauden ajalta: silloin isä saa vanhempainpäivärahaa.
Muuten ihan oikein :).
t. #6
Me tehdään niin, että kun minulla loppuu vanhempainvapaa Heinäkuun puolessa välissä, minä pidän n. 4viikkoa kesälomia ja palaan sitten töihin. Mies pitää Elokuun alusta alkaen muutaman viikon kesälomiaan ja siihen päälle isäkuukauden(6vk). Syyskuussa joskus sitten lapset aloittavat hoidon. Joten Heinäkuun puolivälistä Elokuun lopulle saadaan kotihoidontukea. Näin mä siis olen suunnitellut, toivottavasti oon tajunnut oikein :P
jos on useampi lapsi, niin saattaa saada kotihoidontukeakin, jos vanhempainraha on kovin pieni.
Kotihoidon tukea ei saa isäkuukauden ajalta: silloin isä saa vanhempainpäivärahaa.
Muuten ihan oikein :).
t. #6
Me tehdään niin, että kun minulla loppuu vanhempainvapaa Heinäkuun puolessa välissä, minä pidän n. 4viikkoa kesälomia ja palaan sitten töihin. Mies pitää Elokuun alusta alkaen muutaman viikon kesälomiaan ja siihen päälle isäkuukauden(6vk). Syyskuussa joskus sitten lapset aloittavat hoidon. Joten Heinäkuun puolivälistä Elokuun lopulle saadaan kotihoidontukea. Näin mä siis olen suunnitellut, toivottavasti oon tajunnut oikein :P
Eiks sun miehen täydy pitää siitä vanhempainvapaasta kaksi viimeistä viikkoa, että neljä viikkoa siihen päälle?! Näin minä olen ymmärtänyt. Ja tosiaan isäkuukaudelta ei taa kodinhoidontukea.
Eiks sun miehen täydy pitää siitä vanhempainvapaasta kaksi viimeistä viikkoa, että neljä viikkoa siihen päälle?! Näin minä olen ymmärtänyt. Ja tosiaan isäkuukaudelta ei taa kodinhoidontukea.
Ei, ei pidä. Isäkuukautta ei tarvitse pitää putkeen vanhempainvapaan jälkeen vaan "noin puolen vuoden sisällä (180 kalenteripäivää) vanhempainrahan loppumisesta."
ja ap.lle vielä vahvistus, että lomarahoja/palkkaa lomasta ja kotihoidontukea voi saada samaanaikaan.
vaan minimi on 1 kk.
t. #6
kotihoidontuen minimiaika on 2kk
hoitovapaan jälkeisiin lomiin. hoitovapaan aikanahan ei lomia kerry. harva työnantaja vaan nykyään siihen suostuu.