Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lujaa mun pitää huutaa tuolle miehelle että se tajuaa että mä tarvitsen apua kotitöissä?

Vierailija
20.02.2011 |

Jos pyydän sen tekemään jotain, vastaus on Joo. Eikä mitään tapahdu. Tai sitten se kehuskelee miten paljon se tekee työpaikallaan hommia.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on aika paljon tekosyitä sille, että saist jatkaa huutamista Tee ne, jos niitä noin vahvasti rakastat, että et voi mieheltä mitään vaatia.

mutta mietin, miten lujaa minun pitäisi huutaa, jotta mies heräisi tuosta unestaan

ap

Vierailija
22/30 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies sanoi eräänä iltana, että "Mulla ei ole yhtään puhtaita kalsareita." Vastasin, että "Mulla on." Ei se ekasta kerrasta tajunnut, mutta pikkuhiljaa kun se vaatteet oli kasoissa ympäri kämppää, eikä kaapissa ollut puhtaita vaatteita, alkoi tajuta.

ja likaisia ties kuinka monta päivää. En minä voi elää sellaisessa läävässä, missä mies olisi valmis elämään.

Meilläkään ei koirakoulu tehonnut. Miestä ei hetkauttanut, vaikka kotona olisi ollut puolen metrin läjä tavaraa lattialla. Jos jätin tiskaamatta/pesemättä pyykkiä, mies huomautti siitä, mutta ei tehnyt mitään asian hyväksi. Rupesi käyttämään kertakäyttöastioita. Meillä toimi ainoastaan tuo viimeinen uhkaus, eli minä lähden, jos mies ei muutu. t. 8

enkä ala sellaisella lapsellisella uhkauksella edes uhkailemaankaan. Ei tämä nyt semmoinen asia ole että olisi avioeron väärti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies sanoi eräänä iltana, että "Mulla ei ole yhtään puhtaita kalsareita." Vastasin, että "Mulla on." Ei se ekasta kerrasta tajunnut, mutta pikkuhiljaa kun se vaatteet oli kasoissa ympäri kämppää, eikä kaapissa ollut puhtaita vaatteita, alkoi tajuta.

ja likaisia ties kuinka monta päivää. En minä voi elää sellaisessa läävässä, missä mies olisi valmis elämään.

Meilläkään ei koirakoulu tehonnut. Miestä ei hetkauttanut, vaikka kotona olisi ollut puolen metrin läjä tavaraa lattialla. Jos jätin tiskaamatta/pesemättä pyykkiä, mies huomautti siitä, mutta ei tehnyt mitään asian hyväksi. Rupesi käyttämään kertakäyttöastioita. Meillä toimi ainoastaan tuo viimeinen uhkaus, eli minä lähden, jos mies ei muutu. t. 8

enkä ala sellaisella lapsellisella uhkauksella edes uhkailemaankaan. Ei tämä nyt semmoinen asia ole että olisi avioeron väärti.

ap

Minun kohdallani ei ollut kyse lapsellisesta uhkauksesta vaan siitä, että olin tosissani. Jos mies ei minua sen verran kunnioita, että jakaisi hommat tasapuolisesti, niin en halua hänen kanssaan elämääni viettää.

Mutta sehän on sinun päätöksesti. ilmeisesti sinulle ei siis olekaan kovin tärkeää, että mies tekee osansa kotitöistä?

t. 8

Vierailija
24/30 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutaminen olisi keino "herättää" mies?

Eihän se ole toiminut ennenkään. Toimisiko sinulle? Vai haluatko vain huutaa huutamisen ilosta, purkaa omaa oloasi ilman että oikeasti mietit miten tilanteen saisi muutettua?

Vierailija
25/30 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ala sellaisella lapsellisella uhkauksella edes uhkailemaankaan. Ei tämä nyt semmoinen asia ole että olisi avioeron väärti. ap

Minun kohdallani ei ollut kyse lapsellisesta uhkauksesta vaan siitä, että olin tosissani. Jos mies ei minua sen verran kunnioita, että jakaisi hommat tasapuolisesti, niin en halua hänen kanssaan elämääni viettää. Mutta sehän on sinun päätöksesti. ilmeisesti sinulle ei siis olekaan kovin tärkeää, että mies tekee osansa kotitöistä? t. 8

Vierailija
26/30 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ala sellaisella lapsellisella uhkauksella edes uhkailemaankaan. Ei tämä nyt semmoinen asia ole että olisi avioeron väärti. ap

Minun kohdallani ei ollut kyse lapsellisesta uhkauksesta vaan siitä, että olin tosissani. Jos mies ei minua sen verran kunnioita, että jakaisi hommat tasapuolisesti, niin en halua hänen kanssaan elämääni viettää. Mutta sehän on sinun päätöksesti. ilmeisesti sinulle ei siis olekaan kovin tärkeää, että mies tekee osansa kotitöistä? t. 8

Vaan yleisemmällä tasolla toisen kunnioittamisesta ja välittämisestä. Jos mies antaa sinun tehdä kaikki kotityöt, vaikka olet pyytänyt häntä tekemään osansa, se kertoo mielestäni suuresta välinpitämättömyysestä.

Mutta kuten sanottu, ei sinun tarvitse erota, jos et pidä tuota isona asiana. Jotenkin sain alkuperäisestä viestistäsi sen kuvan, että se olisi sinusta iso asia.

t. 8

Vierailija
27/30 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huutamisessa ole mitään järkeä. Vai haluatko sinä, että sinulle huudetaan?

Toinen asia: miten niin "minä tarvitsen apua"? Eikä kotinne ole myös miehesi koti? Vai onko se vain sinun kotisi, jota sinä ohjaat, johdat, ja miehesi on siellä vain "auttamassa" sinua?

Ei minullakaan olisi minkäänlaista motivaatiota tulla vain auttamaan miestäni. Me teemme yhdessä yhteisen kodin eteen työtä.

Vierailija
28/30 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei koirakoulu tehonnut. Miestä ei hetkauttanut, vaikka kotona olisi ollut puolen metrin läjä tavaraa lattialla. Jos jätin tiskaamatta/pesemättä pyykkiä, mies huomautti siitä, mutta ei tehnyt mitään asian hyväksi. Rupesi käyttämään kertakäyttöastioita.

Meillä toimi ainoastaan tuo viimeinen uhkaus, eli minä lähden, jos mies ei muutu.

t. 8

kun muu ei toiminut. Mies jäi itkemään täysihoitolan perään ja syyttää vain mua erosta, viettää yöt netissä ja haukkuu Laasasen nettipalstoilla naisia kun ne tekee Suomessa 80% avioeropäätöksistä eikä anna miesten olla oma itsensä ( = elää kuin sika pellossa). Etsiköön thaikun.

Vierailija
29/30 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta aika pitkälti samanlaisessa tilanteessa. Mies olisi valmis elämään ties millaisessa läävässä, ei sitä hetkauta oikeasti kasvaako meillä perunoissa puolen metrin ituja tai haiseeko kämpässä pilaantunut ruoka. Tai että siivosiko kukaan sitä kolme viikkoa sitten parketille kaatunutta maitolasillista pois. Lattialle pudonnut tomaatti saa homehtua siinä ihan rauhassa, sen voi siivota sitten kun sattuu huvittamaan (eli ei ikinä tai mahdollisesti syksymmällä).

En toisaalta haluaisi tällaisen takia erota, taloudellisista syistä ja lastenkin takia. Elättelen yhä toivoa, että mies vielä joskus havahtuu todellisuuteen oman sottaisuutensa suhteen.

Vierailija
30/30 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis kokeillut kaikkea: puhunut nätisti ja vedonnut omatuntoon, kertonut, miten uupunut olen pelkistä kotitöistä, huutanut, yrittänyt koirakoulua, uhannut palkata siivoojan...

Meillä ongelmana on se, että mies ei suinkaan ole laiska. Vaikka hänen harrastuksenaan onkin elokuvien katselu, puuhaa hän myös paljon muuta. Hän hoitaa meillä ulkotyöt ja korjaustyöt, väsäilee autotallissa kaikenlaista, hoitaa lumityöt ja nurmikon leikkuun useimmiten, huolehtii lämmitykset, takkapuut, tietokoneisiin liittyvät asiat ja kaikki ns. perinteiset miesten työt. Mutta näitä ei tee siis joka päivä, ja joskus esim. viikonloppuna urakoi putkeen esim. neljä tuntia, ja sitten voikin olla, että ei tee mitään pariin viikkoon. Tai sitten joka ilta väsäilee tunnin tai kaksi autotallissa jotain töiden jälkeen, mutta ei millään tavalla infoa minua, että sopiiko tämä minulle eikä lainkaan ajattele, onko minulla menoa, pitäisikö mennä kauppaan tai mitään muutakaan sellaista. Hän pitää itsestään selvänä, että töiden jälkeen voi puuhata näitä miesten juttujaan ihan silloin kun huvittaa.

Olen monta kertaa yrittänyt sanoa, että yritäpä tehdä niitä hommiasi lapset koko ajan niskassa hengittäen. Ei olisikaan niin helppoa. Mutta mies ei tajua. Lastenhoito kun kuuluu minun velvollisuuksiini, olenhan kotiäiti. Hän voi sitten joskus helpottaa urakkaani viihdyttämällä esikoista tunnin tai ottamalla vauvan hoitoonsa 15 minuutiksi. Siinä on hänen päivän panoksensa lastenhoitoon. Toki viikonloppuisin saattaa viedä esikoista uimaan tai ottaa mukaan lumenluontiin. Tunniksi. Ikinä ei huolehdi lasten aterioista, päiväunista, vaatteista, iltatoimista. JOs menee uimaan, minun pitää pukea lapsi ja pakata tavarat mukaan. Jos vetoan omiin kiireisiin, tulee syyllistävä puhe siitä, koska viimeksi minä olen vienyt esikoisen uimaan.

Syyllistävää puhetta tulee muutenkin usein. Onhan hän työssäkäyvä ihminen, joka iltaisin jaksaa puuhata vielä näitä omia hommiaan. Hän ei käsitä, miksi minä vain haluan iltaisin laiskotella enkä viitsi siivota tarpeeksi usein, miksi tiskit on tiskialtaassa tai pyykit ripustamatta. Ilmeisesti olen sitten päivällä vain maannut sohvalla. Joskus hän saattaa esimerkinomaisesti tyhjentää tiskikoneen. Ei mennyt kauaa. Ai, kuopus roikkuu tiskikoneen ovessa. Saan kamalan haukkuryöpyn, kun en voi ottaa kuopusta pois ovesta. Mies ei tajua, että kukaan ei ota sitä kuopusta tiskikoneen ovesta pois päivisin, kun yritän täyttää tai tyhjentää konetta. Hän ei tajua, että ruoanlaitto vie paljon aikaa, hän kun ostaa valmispizzaa, jos on pakko huolehtia perheen ruoasta.

Kun puhun siivoojasta (siinä vaiheessa, kun aloitan työt), mies on raivoissaan. Eikö minua hävetä olla noin laiska? Jos puhun siitä, kun hän ei osallistu kotitöihin, hän on raivoissaan, koska hän tekee ulkotöitä, joita minä en tee (tai teen harvemmin kuin hän). Hän ei ymmärrä, miksi en vain sutaise niitä kotitöitä päiväsaikaan, olenhan koko ajan kotona.

Suurin ongelma meillä on vapaa-ajan käyttö. Nytkin on viikonloppu ollut kokonaan sellainen, että minä olen hoitanut lapset täysin yksin. Mies on ollut muuttoapuna ja tehnyt töitä eli ei siis suinkaan laiskotellut. Mutta kaiken ylimääräisen ajan hän on levännyt ja katsellut elokuvia. Minun ylimääräinen aikani on öisin, kun kaikki muut nukkuvat. Kävin saunassa, ripustin pyykit, siivosin tiskipöydän ja nyt vain oleilen koneella. Aamulla väsyttää, mutta joskushan minunkin on se oma aika otettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme