Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelma, tuttu pitää tupperikutsut ja kutsui minut.

Vierailija
20.02.2011 |

En oikein haluaisi mennä, mutta toisaalta tuntuu myös tylyltä sanoa ei. Tuo tuttu kun yrittää niin olla ystävällinen ja kaveerata. Eikä siinä mitään, on ihan mukava ihminen mutta mä en vaan pidä noista kotimyyntijutuista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli syy sitten mikä tahansa. Joskus ei vaan aikatauluihin sovi, joskus iskee tauti ja joskus ei vaan ole tarvetta sille, mitä kutsuilla myydään. Itsekin olen kutsuja emännöinyt, ja aina on sellaisia, jotka eivät kutsuille pääse/tule. En ole siitä mitenkään pahastunut. Ei kutsuun ole pakko vastata myöntävästi. :)

Vierailija
2/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos kutsusta, mutta vitsit kun noi tupperit ei oikein oo mun juttu.... mutta hei oikeesti voitais kyllä mennä yhdessä jonnekin vaikka pitsalle (ottaa kalenterin käteen) - käviskö sulle vaikka x-päivä?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varmaa, saatko sä lapsenvahtia (miehesi on todennäköisesti muualla silloin). Siksi et voi luvata varmaksi, ja siksi et sitten mene.

Vierailija
4/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä mitään tarvitse ostaa. Saat nauttia hyvät tarjoilut ja tutustua kenties uusiin ihmisiin.

Vierailija
5/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen sanonut, että "paras olla tulematta, kippoja ja kuppeja on muutenkin liikaa. Nähdään toisen kerran/Kiitos kutsusta kuitenkin" ja "olisi tylsää tulla, kun en kuitenkaan aio ostaa mitään" tai ihan "en pidä noista kotimyyntijutuista" tms. Suurin osa kutsutuista ei varmaan tule, joten et ole mitenkään poikkeuksellinen.

Toisaalta... helppoja tilaisuuksiahan noi ovat.

Vierailija
6/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää.

Siihenhän nuo kotimyyntihuijaukset perustuu, että tyhmät kiltit naiset ei osaa sanoa ei.

Enkä nyt tarkoita, että ap. olisi tyhmä, mutta se ettei osata sanoa ei on tyhmää.

Vierailija
7/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muilla on esteitä. Sanoin että meillä on ollut vatsatautia, etten voi tulla. Kauhistui ja hävisi äkkiä pois. Ei meillä sitä ollut, mutta en tykkää että kiusataan tuttuja.

Vierailija
8/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut on tosiaankin typeriä, ja se tyyli millä esittelijät niitä hehkuttaa.....!

mutta itse tuotteet on, ainakin osa ihan huippuhyviä, mm. kuorimaveitsi on porkkanoiden kuorintaan ihan ykkönen, kuorii ohuelti, jottei porkkanaa mene hukkaan.

Vierailija
9/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kutsuille olisi niin vastenmielistä mennä?

Vierailija
10/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kutsuille olisi niin vastenmielistä mennä?

Se on varmaan se, että kun tuttu kutsuu, niin ehkä sitä tuntee olevansa "velvollinen" olemaan vähintään kiinnostunut tuotteista vaikkei olisikaan, ostamisesta puhumattakaan. Kyseessähän ei kuitenkaan ole mitkään tavalliset illanistujaiset kavereiden kesken, vaan pitää sitten kuunnella myyntiesittelijöiden jorinoita vaikkei aikoisikaan ostaa.

Kyllä minullekin Tupperin tuotteet sinänsä kelpaa, mutten vaan pidä näistä myyntitilaisuuksista. Eikös niitä sen takia juuri järjestetäkin, kun tiedetään, että ihmiset ostavat helpommin, kun tuttu myy.

Minun naapuri on mukana kaikissa mahdollisissa tuotekutsusysteemeissä. Jotenkin tuntuu hölmöltä katsoa, kun samat ihmiset - yleensä naapurin lukuisat tädit ja serkut - kokoontuvat ihastelemaan milloin koruja, milloin lastenvaatteita, milloin Tupperwareja, kuluttavat ihan tajuttomia summia johonkin croissant-leikkureihin, ja kun naapuri sitten hehkuttaa tilin saldoa (jolla hän siis "ansaitsee" itselleen palkintoja).

Vierailija
11/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa siivota oikein hyvin, leipoa ja tarjota herkkuja ystäville. Samalla kerralla voi kutsua kylään isonkin porukan kavereita. Itse en ole koskaan kysynyt etukäteen mitä on emännän lahjana, koska lahjan vuoksi en kutsuja pidä. Usein tarjoilunikin tulevat maksamaan paljon enemmän kuin saamani lahja. Ostan kutsuilta itsekin niitä tuotteita joita tarvitsen. Harmi jos joku kokee kutsut niin vastenmielisiksi. Minulla on tosin paljon tuttuja, jotka arvostavat Tupperwaren laatua. Vakioesittelijäni sanoo aina kutsutuille, että ei ole pakko ostaa mitään.

Vierailija
12/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei niin sitten et osta. Ei ole vaikeaa jos siitä ei sellaista tee.

Vierailija
13/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehes voi mennä sun asemesta, eikö se riitä että joku perheestä menee? Tai mun mielestä voi suoraan sanoa että kiitos kutsusta, nyt en jaksa tulla.

Vierailija
14/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei kiinnosta tuollaiset kotikutsut. Ei tarvitse sitten joka kerta keksiä jotain selityksiä tai valkoisia valheita. Tosin kutsujen pitäjä saa itselleen joskus lahjoja sillä perusteella, paljonko on vieraita, eikä myytyjen kippojen mukaan. Siksi tuttujakin kutsutaan mukaan.

Vierailija
15/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kiva mennä kylään ja jos ei ole rahaa ostaa mitään eikä mitään tarvitse niin eihän niissä ostopakkoa ole.

Voithan kertoa tämän myös kutsujalle, että voit tulla kahville, mutta et osta mitään.