Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä piispojen kokouksen ratkaisusta homoparien kanssa rukoilemisesta?

Vierailija
20.02.2011 |

Niin, mitä mieltä täällä ollaan tästä ohjeistuksesta rukoilla homoseksuaaliparien kanssa heidän rekisteröityään parisuhteensa? Eikös kirkon kuuluisi lukea Raamattua ja kieltäytyä tällaisesta? Toki ihmisten kanssa rukoilu aina ok ja syntien anteeksi julistaminenkin, mutta tilanne tuossa taitaa olla sellainen että Raamatun mukaan henkilöt ovat synnintekijöitä ja aikovat myös sitä jatkossa tehdä, eli eivät parannusta rukoile.. Tuskin tuo rukous pitää sisällään mitään viittausta siihen että pyydettäisi Jumalalta voimia kieltäytyä jatkossa harjoittamasta syntiä.. Kun kerran juuri on maistraatissa käyty ja sormukset vaihdettu!

Itse en kirkkoon kuulu, enkä tule koskaan liittymäänkään. Joskus joulun alla on tullut käytyä laulelemassa joululauluja ja tosiaan lahjat jouluna ostetaan.. Luetaan jouluevankeliumikin jottei ihan vain kaupalliseksi menisi koko valon juhla. Mutta muuten en uskovainen millään lailla taida olla.. Homoista minulla ei ole henk koht kokemusta, en yhtäkään tunne. Mutta en kyllä kyselekään ihmisiltä heidän taipumuksistaan. Niin kauan kun ei minua ala kukaan oman sukupuoleni edustaja lähennellä, antaa kaikkien kukkien kukkia!

Mutta ihan yleisesti mielenkiinnosta kyselen tätä asiaa.. Kun oma mielipide on vähän kahden vaiheilla. Eihän kyse onneksi kuitenkaan ole siitä, että liitolle siunausta pyydettäisiin! Sillä silloin menisi kyllä puurot ja vellit sekaisin, jos synti siunattaisiin kirkossa. Sama kun esim. toisen tappaminen on syntiä ja murhaaja, joka aikoo taas murhata, pyytäisi siunausta elämälleen ja valinnoilleen. Ja nyt siis ajatuksen pohjana se mitä RAAMATTU sanoo, ei se, mille kenestäkin tuntuu näiden synnintekijöiden vertaaminen keskenään!! Eli älkää takertuko tuohon esimerkkiin sitten mielipiteissänne!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirkossa voidaan edes keskustella noista asioista, toisin kuin monessa muussa seurakunnassa. Niin paljon ovat homoseksuaalit joutuneet kärsimään.

En ota muuten nyt kantaa. Ketäänhän ei pakoteta rukoilemaan.

Vierailija
2/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erottuaan itse vapaaehtoisesti tekee samalla lailla syntiä jota ei aio lopettaa, joten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kuulu kirkkoon enkä omassa elämässäni Raamatun ohjeita noudata. Näin ollen mikäli joskus naimisiin menisin, en sitä kirkossa tekisi enkä siunausta sille pyytäisi, kun en noita "lakejakaan" noudata.. Maistraatin kautta juhlimaan kulkisi oma tieni. Siksi juuri kiinnostaa ihmisten mielipiteet, kun en ymmärrä MIKSI sitä rukousta edes halutaan papin kanssa?!? Kun tiedetään ettei homous ole Raamatun mukaista eikä kirkko sellaista elämänvalintaa tue! Joku homo voisi vastata, mielellään sellainen joka tätä rukousta puolestaan on ollut vailla.. Kun yritän ymmärtää syytä tälle halulle päästä alttarille vaikkei missään nimessä sinne kuulu.. Onko se kunnioituksen puutetta kirkkoa ja Raamattua sekä Jumalaa kohtaan vai joku ihme tasa-arvokysymys? Nää tasa-arvo jutut kuuluu kyllä ihan jonnekin muualle kun kirkkoon.. vai voiko joku olla tästä eri mieltä=)?

Vierailija
4/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes usko eikä mun mielestä homous ole mikään "juttu".

Mutta on kirkolta omituista alkaa tekemään tämmöisiä "myönnytyksiä" kun kirkko kuitenkin nojaa raamattuun ja raamattu ihan selvästi homouden tuomitsee.

Miten kukaan voi tämmöisen jälkeen luottaa koko kirkkoon?

Vierailija
5/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erottuaan itse vapaaehtoisesti tekee samalla lailla syntiä jota ei aio lopettaa, joten...

Niin, no, voisi kai tähän lisätä tämänkin näkökulman. Olen sitä mieltä ettei avionrikkojatkaan (eli eronneet jostain muusta syystä kun puolison haureuden vuoksi) kuulu kirkkoon enää vihittäviksi. Kaipaan kuitenkin lähinnä juuri homoparien asiaa koskevia viestejä..

AP

Vierailija
6/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka nimi oli jotenkin niin että Homoudesta ei sanota Raamatussa mitään. Siinä erittäin arvostettu suomalainen raamatuntukija perusteli sitä miksi Raamattu ei kerro homoseksuaalien rakastavasta parisuhteesta vaan homokseksuaalisuudesta merkityksestä miesten väliset raiskaukset. Mut haluaako uskovaiset kuunnella sitä? No ehei, aina pitää olla joku "alempi" jota nokkia, uskovaisellakin.

Vierailija
7/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydetään Jumalalta anteeksiantoa ja voimia elää Jumalan tahdon mukaista elämää. Jumalaa ei pidä pyytää siunaamaan syntiä. Mikään synti ei ole siinä mielessä pahempi kuin toinen.

Vierailija
8/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toista kertaa naivista ei puhuta mitään? Tai esiaviollista seksiä harrastavista (toisin sanoen jotain 90% uskovaisista)?

Vierailija
9/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toista kertaa naivista ei puhuta mitään? Tai esiaviollista seksiä harrastavista (toisin sanoen jotain 90% uskovaisista)?

Mutta ihan kuin sinä asian koet. Toista kertaa naimisiin menijöitä on montaa sorttia. Mikäli kyse leskestä, eikös hänen toinenkin liittonsa ole syytä vahvistaa siunauksella? Mikäli kyse tosiaan erosta, jossa syy joku muu kuin raamatun sallima "haureus" eli aviorikos, ei minun mielestäni kuuluisikaan kirkkoon vihittäväksi! Esiaviollisista en ota kantaa. Itse tosiaan en kirkkoon kuulu, enkä osaa ajatella neitsyt-juttuja.. Minulla on lapsi ja raskausviikkoja 38+5.. Enkä ole naimisissa!

Niin, enkä kysynyt muusta kuin nimenomaan tästä homojen parisuhteen rekisteröimisen jälkeisestä rukoushetkestä.. Että mitä mieltä _siitä_? Pitäisi kokonaan toinen ketju näille muille syntisille :D perustaa! Mutta tosiaan omaa liittoani en lähtisi kirkkoon vahvistamaan kun en elä niinkuin kirkko ja Raamattu ja Jumala edellyttää..!

Vierailija
10/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka nimi oli jotenkin niin että Homoudesta ei sanota Raamatussa mitään. Siinä erittäin arvostettu suomalainen raamatuntukija perusteli sitä miksi Raamattu ei kerro homoseksuaalien rakastavasta parisuhteesta vaan homokseksuaalisuudesta merkityksestä miesten väliset raiskaukset. Mut haluaako uskovaiset kuunnella sitä? No ehei, aina pitää olla joku "alempi" jota nokkia, uskovaisellakin.

Eikä sitä kirjaa voi suoraan lukien tulkita kovinkaan monella tavalla. "Mies joka mieheen yhtyy, on kauhistus".. Ei ehkä sanasta sanaan noin kun en tähän koneelle sitä kirjaa käynyt hakemassa, mutta hyvin lähelle.. Kuinka voi tuon tulkita raiskaukseksi? Olipa syy sitten nautinnonhalu, rakkaus tai mikä tahansa, ei mielestäni kuitenkaan Raamattu kehoita sitä harrastamaan.. Toisin kuin naisesta ja miehestä sanotaan, että heistä tulee yksi.

AP

Vierailija
11/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä erityisesti homojen kimppuun kun muut tekee vastavaa syntiä. Itsekin olet oikein megasyntinen, mutta homot pitäisi nyt sitten ottaa oikein suurennuslasin alle ja tehdä niitte elämästä yhtä helvettiä jo täällä maan päällä. Raamatussa sanotaan että kunnes kuolema teidät erottaa, ja tätä käskyä täysin huolettomasti rikkovat VIHITÄÄN. Homojen puolesta ei saisi edes rukoilla.

Vierailija
12/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos konteksti on raiskaus. Sekin että Raamatussa puhutaan siitä miten miehet ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden. Eihän homot mitään ole vaihtaneet! Jumala on heidät sellaiseksi luonut. Joku mies joka muuten on hetero mutta sodissa raiskaa on vaihtanut jotain johonkin. Nykymaailman asioista 99,99% ei mainita Raamatussa, mutta ei niitä silti kategorisesti kielletä.

Vierailija
13/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha testamentti ja Uusi erilaiset tässä asiassa.

Vierailija
14/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Homojen puolesta ei saisi edes rukoilla."

Hmm.. mikä jottei homojen puolesta saisi rukoilla.. Ihan samalla tavalla sinun, minun, mummon ja kumminkaiman.. Jopa maallisen omaisuuden puolesta kuulemma rukoillaan (vrt kodin siunaus)

Mutta _mitä varten_ julkihomot haluavat tuon rukouksen, mitä ihmettä pitäisi rukoilla?!?! En kenenkään elämästä toivo helvettiä, mutta itse vaativat asiaa, joka ei kirkkojärjestykseen kuulu, sohivat muurahaispesää kepillä ja saavat aikaan sen että heidän tekemisiään ja pyytämisiään aletaan suurennuslasilla katsoa. Mitäs mieltä siinä on? Huomionhakuako vain? Että varmasti kaikki tietää, ettei vastakkainen sukupuoli kiinnosta?? Vai onko kyse testailemisesta, minkä verran kärsii koetella valtaosaa kansasta? Missä vaiheessa älähdetään että nyt mennään liian pitkälle..?

Kyselee vielä AP

Vierailija
15/15 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta _mitä varten_ julkihomot haluavat tuon rukouksen, mitä ihmettä pitäisi rukoilla?!?!

Just siitä samasta syystä. Kato kun homot ja lesbot on ihan TISMALLEEN samanlaisia ihmisiä kuin me heterot. Jos tulee mieleen inttää jotain että miksi homo ja lesbo sitä tätä, voit vaan katsoa itseäsi ja todeta että siksi kun minäkin. Ja ylipäänsä, on sullakin pokkaa vänkyttää homoista.. Itse teet huorin joka ikinen kerta kun harrastat seksiä ja olet Raamatun menossa helvettiin sen takia. Vaikka sun ei edes ole mikään pakko!!! Et pysty pitämään edes haarojasi kiinni sen aikaa että menisit naimisiin, ja nyt sitten odotat että homot eläis selibaatissa loppuikänsä. On sen niin käsittämättöntä kaksinaismoraalia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi