Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko äitiyspakkauksen tavarat velvollisuus antaa ilmaiseksi eteenpäin?

Vierailija
20.02.2011 |

Keskustellaan taas vaihteeksi tästä ikuisuusaiheesta.

Kysyn vaan että miksi ja kuka velvoittaa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kirpputorilta ostanut äitiyspakkauksen vaatteita menneiltä vuosilta, pilkkahintaan. En edes tiennyt, että ne äitiyspakkauksesta ovat, eikä kyllä kiinnostanutkaan.

Vierailija
22/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelle köyhille niitä pitäisi lahjoittaa, kai ne köyhätkin saa valita sen pakkauksen omalle vauvalleen! Eli kai niillä jo on ne ä-pakkauksen kamat olemassa. Itse möin esikoisen kamat kirppikselle, kaikki meni kyllä kaupaksi. Olen myös ostanut jotain juttuja kirppikseltä, esim. toisen makuupussipeiton ja niitä froteealusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet jäi melkein järjestään käyttämättä. Ei hyviä. Toki niitä voi yrittää myydä eteenpäin, mutta jos ei kenellekään muuten kelpaa, niin ilmaisella saa tai UFFin laatikkoon. En todellakaan säästellyt seuraavaa varten.

Äitiyspakkauksessa mielestäni hyvää on vaan petivaatteet ja hiusharja.

Vierailija
24/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoittaa eteenpäin Venäjän lastenkoteihin. Näin sanoo laki ja YYA-sopimus.

Vierailija
25/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen saanut lahjoituksena, siis ilmaiseksi, säkilisen vauvan vaatteita, minulla on velvollisuus antaa ne ilmaiseksi eteenpäin, enkä saa myydä niitä kirpputorilla?

Siis ihan tosissaanko sinä aiot pistää rahaksi itse lahjoituksena saadut vaatteet??? Ei tullut mieleesikään pistää hyvää kiertämään ja antaa käyttökuntoiset vaatteet lahjoituksena eteenpäinkin?

Minä ainakin räjähdin ihan kunnolla ystävälleni, jolle annoin paljon itselle sopimattomia, tai niitä joista en enää tykännyt, vaatteita ja hän näppäränä tyttönä päättikin myydä ne. SIIS IHAN OIKEESTI! Jos ei niitä kerran tarvinnu, niin minä olisin mieluusti etsiny jonkun joka oikeesti tarvitsee tai myyny ite kirpparilla!

Ymmärrän ehkä, jos äp:n vaatteita myy HALVALLA kirpparilla, ihan vaan just siks, että niitä saa ostaa ne, joiden pakkauksessa ei kyseisiä vaatteita ollut, tai ne jotka ottivat pakkauksen rahana. Mitään kamalia hintoja en ymmärrä, jos niistä pyydetään.

Muistatteko te muuten kaikki bodyt tai pöksyt mitkä on ollu pakkauksessa tai mitkä ootte saanu jostain muualta??

Vierailija
26/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea-kasseittan lasten vaatteita ystäviltä aivan ilmaiseksi. Itse en kehtaa myydä sellaista, minkä joku on minulle antanut. Ajatus on, että laitan hyvän kiertoon.

Tiedän, että kun olen ne saanut, niin minähän saan päättää, mitä niillä teen, mutta näin sen itse koen, että idea on kierrättää pikkulapsiperheestä toiseen tavaraa, vähentää näin perheiden kuluja ja säästää luontoa, kun kaikkien ei tarvitse ostaa jokaista bodya ja potkaria uutena.

Vierailija
27/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on menneet kaupaksi muiden vaatteiden joukossa, mutta paljoa niistä ei voi pyytää.

Vierailija
28/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on, jos ystävä tai isovanhemmat tuovat lahjaksi vauvanvaatteita, ihan merkkivaatteita, juuri sitä mitä vauvallasi haluat käyttää. Sitten kun vauvasi kasvaa niistä ulos käytettyään niitä muutaman kerran, et voi niitä myydä eteenpäin, vaan sinulla on VELVOLLISUUS jakaa ne ilmaiseksi. Koska sinä olet ne lahjaksi saanut. Jos olisit ostanut ne itse, niin siinä tapauksessa voisit ne myös myydä eteenpäin.

Tällaista av:n logiikkaa. Ei voi muuta kuin nauraa tällaiselle typeryydelle.

Vierailija
29/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on, jos ystävä tai isovanhemmat tuovat lahjaksi vauvanvaatteita, ihan merkkivaatteita, juuri sitä mitä vauvallasi haluat käyttää. Sitten kun vauvasi kasvaa niistä ulos käytettyään niitä muutaman kerran, et voi niitä myydä eteenpäin, vaan sinulla on VELVOLLISUUS jakaa ne ilmaiseksi. Koska sinä olet ne lahjaksi saanut. Jos olisit ostanut ne itse, niin siinä tapauksessa voisit ne myös myydä eteenpäin.

saada lahjaksi, kuin lahjoituksena! Käytä nyt omaa järkeäsi.

Tällaista av:n logiikkaa. Ei voi muuta kuin nauraa tällaiselle typeryydelle.

Vierailija
30/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspakkauksen tavaroita kirpparilla, mutta silloin tunnustat olevasti ahne moukka, joka ei saamastaan hyvästä toisille köyhille mitään jaa.

ahneita, sekä myös järkeviä, taloudellisesti ajattelevia. Naapuri sattuu olemaan tämä ensimmäinen.. vie taloyhtiön kierrätyskaapistakin röyhkeästi vaan kirpparille myyntiin..

Vierailija
31/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hemmetin kierrätysintoinen. Enkä tosiaan välttämättä muista, mitkä vaatteet on olleet mistäkin kotoisin. Osan olen lahjoittanut. Ostan myös itse vaatteita kirpparilta, ja joukossa on varmaan ollut myös aiempien vuosien pakkausten vaatteita. On se ihan kiva saada jotain niistä vanhoista kledjuista, että voi taas hankkia uusia.

Miksi te jotkut edes otatte/otitte pakkauksen, jos siinä on niin kamalia ja huonoja yms vaatteita? Sisällönhän voi tsekata netistä etukäteen.

Vierailija
32/32 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen saanut lahjoituksena, siis ilmaiseksi, säkilisen vauvan vaatteita, minulla on velvollisuus antaa ne ilmaiseksi eteenpäin, enkä saa myydä niitä kirpputorilla?

Siis ihan tosissaanko sinä aiot pistää rahaksi itse lahjoituksena saadut vaatteet??? Ei tullut mieleesikään pistää hyvää kiertämään ja antaa käyttökuntoiset vaatteet lahjoituksena eteenpäinkin?

Minä ainakin räjähdin ihan kunnolla ystävälleni, jolle annoin paljon itselle sopimattomia, tai niitä joista en enää tykännyt, vaatteita ja hän näppäränä tyttönä päättikin myydä ne. SIIS IHAN OIKEESTI! Jos ei niitä kerran tarvinnu, niin minä olisin mieluusti etsiny jonkun joka oikeesti tarvitsee tai myyny ite kirpparilla!

Ymmärrän ehkä, jos äp:n vaatteita myy HALVALLA kirpparilla, ihan vaan just siks, että niitä saa ostaa ne, joiden pakkauksessa ei kyseisiä vaatteita ollut, tai ne jotka ottivat pakkauksen rahana. Mitään kamalia hintoja en ymmärrä, jos niistä pyydetään.

Muistatteko te muuten kaikki bodyt tai pöksyt mitkä on ollu pakkauksessa tai mitkä ootte saanu jostain muualta??

luovut siitä kyllä ihan kokonaan, etkä voi enää määräillä mitä saaja sille tekee. Jos antaa ne vain "lainaksi" kuten sinä vissiin teit, niin kannattaa sanoa se ihan selvästi. On helkatin noloa alkaa raivota toisten tavaroista ja siitä mitä ne niille tekee. Ymmärätkö, että ne vaatteet oli kaverisi, ei sinun. Sinä annoi ne pois, mutta silti haluat edelleen päättää mitä niillä saa tehdä...