Pienten lasten äidit!
Nukutteko te lasten päiväuniaikaan, siis kun olette lasten kanssa kotona? Itseäni ärsyttää kun en ehdi koskaan tehdä mitään siksi, että nukun päiväunet.
Kommentit (7)
ei tulis mieleenkään tehdä kotihommia sillon. Se on mun oma-aika päivästä. Aika hiljentymiselle
Esikoisen kanssa ei ollut tarvetta, kun lapsi nukkui öisinkin kohtuullisen hyvin (heräili max 2-3 kertaa yössä).
Nyt kymmenkuisen kuopuksen kanssa taas tarvetta olisi, koska kuopus nukkuu yöt tosi huonosti. Harmi vaan, että päiväunetkaan eivät kestä pariakymmentä minuuttia pidempään, enkä itse ehdi saada unta tuossa ajassa.
Nukun lähes aina. Lapsi nukkuu huonosti öisin ja itsekkin jaksan siten paremmin, kun nukun päikkärit lapseni kanssa.
Muakin ärsytti jossain vaiheessa, etten ehtinyt tekemään mitään. Ei enää, turha stressata tekemättömiä kotitöitä. Kyllä niitä ehtii tekemään, minulle on tärkeämpää, että saan tarpeeksi unta. Masennusta sairastaneena etenkin, ajattelen tässä asiassa vain itseäni.
nukkunut päiväunia.
Lapset 2v. ja 1v.
1v.1pvä ikäeroa.
Miksi pitäisi nukkua?
Oli kivempaa tehdä rauhassa kotitöitä kuten viikata pyykkiä, pyyhkiä pölyjä tai leipoa.
Ekan kanssa taisin nukkua silloin, jos yöunet oli jääneet vähiin, muuten en. Nykyään on vain pakko painaa hommia, oli takana sitten kolmen tai viiden tunnin unet.
Ei tarvitse, kun ei väsytä. En ole ikinä nukkunut. Lapsi nyt 1v1kk.