Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä arjen asioissa säästät? Itse lainaan

Vierailija
20.02.2011 |

kirjastosta kirjat-en osta omaksi. Ja jos joskus ostan kijran, niin se tapahtuu yleensä kirpparilta tai sitten tilaan pokkarina nettikirjakaupasta ja tämä jos sitä ei ole kirjastossa saatavilla. Viemme myös tyhjät pullot kauppaan, emme heitä niitä roskikseeen (juu tällaistakin joillakin tapahtuu!!).

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn n kerran kuussa kirpparilla, ostan halvalla kun kirppari on menossa kiinni ja myyjä pakkaavat myytäviään. Laitan huutikseen ja kerään voitot.

Plussia on yli 300 eli tiedän suunnilleen mikä menee kaupaksi.

Meidän perheen maidot ostan huutisvoitoilla, eli ihan kiva lisä.

Sen verran perus-trokareita inhoan että en tappele ekoina ostajina vaan ostan todellakin ennen loppumista.

Vierailija
2/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän paljon aikaa esim lastenvaatteiden hankkimiseen..seuraan huutonetiä ja kierrän kirppareita. Säästän todella paljon rahaa näin ja lapset kulkevat kuitenkin kauniissa ja laadukkaissa, uudenveroisissa tamineissa. Toki jotta tätä jaksaa tehdä, pitää olla hiukan intohimoa asiaan, mutta kuka nyt ei rakastaisi lastenvaatteita ;). Minusta kierrättäminen on kyllä jo sinänsä itsestäänselvyys, myös lastenvaatteissa, enkä osaa ajatella sitä puhtaasti säästämisen kannalta.

kenellä on aivan järjettömästi aikaa haaskata vaatteiden hankintaan. Itse ostan käytettyjä vain ystäviltä ja se mikä jää vaatteista "uupumaan" ostan reilusti kaupasta.

Säästän leipomalla itse mahdollisimman paljon, tekemällä ruokani itse, en osta edes puolivalmisteita (esim. pakastettua sipulihaketta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ruokaa ei mene juurikaan roskiin, pienetkin jämät hyödynnetään

-muistilappusvihkoja ei osteta, vaan käytetään esim. kirjekuoria, kuitteja jne.

-ilmaisnäytteet käytetään

-esim. hammastahnatuubit leikataan auki, ollaan pesty jopa viikko niillä "jämillä". Siis minä ja mies, lapsella oma tahna.

-asioissa joilla ei ole niin suurta merkitystä ostetaan aina halvinta, esim. nenäliinat, roskapussit, hammastikut jne.

Ja tietty perusjutut, ei osteta turhaa tavaraa, ostetaan iso osa esim. vaatteista käytettynä jne. Laatua kyllä katsotaan myös, on ihan turha ostaa jotain 5 e huonoja kenkiä jotka kestää kuukauden...

Vierailija
4/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin iso osa liittyy työhön/harrastuksiin, ja kaikki kotiin ostetut kirjat on sellaisia joita luetaan uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Kirjastosta sitten lainataan "koekappaleita" ja sellaisia kirjoja mitkä tietää lukevansa vaan kerran.

Vierailija
5/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse etsin lapselle vaatetta aina ensin huutonetistä (poislukien kengät ja alusvaatteet), pidän tarpeen mukaan hakusession, jolloin aikaa menee ehkä 2 h ja sitten se kun ostaa. Tarvetta tulee yleensä kauden vaihtuessa, eli esim. nyt kevään lähestyessä olen ostanut välikausivaatetta, sadevaatteita jne. Kengät sitten haetaan "livenä".

kenellä on aivan järjettömästi aikaa haaskata vaatteiden hankintaan. Itse ostan käytettyjä vain ystäviltä ja se mikä jää vaatteista "uupumaan" ostan reilusti kaupasta.

Säästän leipomalla itse mahdollisimman paljon, tekemällä ruokani itse, en osta edes puolivalmisteita (esim. pakastettua sipulihaketta).

Vierailija
6/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan itsestään selvyytenä. Heittääkö joku oikeesti vielä pulloja roskiin?

Vierailija
7/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan itsestään selvyytenä. Heittääkö joku oikeesti vielä pulloja roskiin?

kirjastoa lainkaan =O, ap

Vierailija
8/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
9/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjat ovat minulle "keräilykohde" ja joskus luen kirjoja (vuosien kuluttua) uudestaan. On myös hyvä kun voi tarkistaa jonkun kohdan jos jossain viitataan johonkin tiettyyn kirjaan.

Toinen syys miksi en lainaa kirjastosta on lievä bakteerifobiani, ei koskaan tiedä missä mikäkin kirja on ollut.

Eli itse säästäisin paljon ap:n vinkillä, mutta en aio sitä kuitenkaan toteuttaa, säästän sitten jostain muusta. (Meillä esim. ei ole paljoa kalliita astioita, vaan pääosin Ikeasta tmv. ostettuja, rakastan kokkaamista, mutta kattiloita/pannuja ei ole useita ole, samoin ei pahemmin kodinkoneita, siis mitään yleiskoneita, teenkeittimiä ymv.)

Vierailija
10/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän paljon aikaa esim lastenvaatteiden hankkimiseen..seuraan huutonetiä ja kierrän kirppareita. Säästän todella paljon rahaa näin ja lapset kulkevat kuitenkin kauniissa ja laadukkaissa, uudenveroisissa tamineissa. Toki jotta tätä jaksaa tehdä, pitää olla hiukan intohimoa asiaan, mutta kuka nyt ei rakastaisi lastenvaatteita ;). Minusta kierrättäminen on kyllä jo sinänsä itsestäänselvyys, myös lastenvaatteissa, enkä osaa ajatella sitä puhtaasti säästämisen kannalta.

Vierailija
11/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena ei ole IKINÄ mitään erikoista, vaan aina vaan jotain edullista perusruokaa, kuten keittoja, makaronilaatikkoa, kiusauksia jne. Viikonloppuisin sitten syödään paremmin. Näin menee rahaa tosi vähän ruokaan (aikuiset syövät kuitenkin töissä ja lapsi päiväkodissa).

Vierailija
12/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran-kaksi viikossa kirjaston lukusalissa lukemassa lehtiä (omaa aikaa, kun mies hoitaa lapsia), lopetin kaikki lehtitilaukset vuoden vaihteessa.

Lainaan kotiin kirjoja.

En osta enää villalankoja, lapsille neulon lapaset, pipot, kaulaiinat, sukat jämälangoista (ja niitähän riittää)

En osta talouspaperia, vauvan vanhat harsot olen leikannut ja ommellut talouspaperiarkin kokoisiksi, niitä pesen sitten uudestaan ja uudestaan. (taloyhtiössä ilmainen pyykkitupa)

Kannan töistä kotiin vajaat vessapaperirullat, jotka muuten heitettäisiin roskiin (siivoan kohdetta, jossa on hölmö tapa vaihtaa vajaa rulla täyteen rullaan aina siivouksen yhteydessä).

Tyhjät pullot kauppaa, tongin myös naapurin roskiin heittämät pullot roskalaatikosta. Ovat yleensä ihan siististi kasan päällimmäisenä erillisessä pussissa.

Jauheliharuokiin tunkean jatkeeksi niin paljon halpoja vihanneksia kuin suinkin mahdollista. Ennen jauhelihakastikkeeseen meni 400g lihaa, nyt laitan 200g jauhelihaa, loput porkkanaraastetta ja/tai kesäkurpitsaa (joskus huijaan miestä soijarouheella).

Tässäpä muutamia.

Vierailija
13/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli juustosta, leivänpäälis kinkusta, jauhelihasta, broiskusta, kalasta ja lihasta, muroista, juomista, leivistä, hedelmistä, kaikista, näin ruokalasku pysyy kohtuudessa.

Ostelen synttäri-, joulu- ja tuliaislahjoja pitkin vuotta todellisista ale-myynneistä (esim Stocka möi pentikin joulu tuotteet joulun jälkeen puoleen hintaan, Iittalalla ystävänpäivämyyntiä, samoin Marimekolla yskyä). Vaatteet ostan alesta ja suosin tiettyä värimaailmaa sekä tyyliä, jolloin uudet sopivat vanhojen kanssa yhteen. En tilaa lehtiä kun äärimmäisen halvoissa tarjouksissa (lehti alle 2e/numero), kännyliittymät tarkistan halvimmiksi. Jos liikumme lasten kanssa, niin teemme aina eväät mukaan, myös kahvin. Jos ostamme matkalla jätskiä tai pientä purtavaa, niin aina kaupasta ei kioskeista tai kahviloista.

Valitsemme kylpylöiden sijaan uimahallit, leffaliput maksetaan e-lipuilla tai käymme halvoilla päivillä leffassa (karkit ja popparit ostettu kaupasta tai tehty kotona). Lasten pyörät, sukset, luistimet ja kypärät ostettu käytettynä. Jne. Matkoilla käydään, mutta lentoliput ja hotellit bongattu todellisista tarjouksista (mm Praha edestakainen lentolippu 100e/hlö, hotelli aamiaisella keskustasta 67e/yö)

Vierailija
14/14 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta talouspaperia minäkään, leivon leipää itse, meille ei tule mitään lehtiä, luen niitä netissä ja sisustuslehtien korvikkeena käytän blogeja.

Vaatteita en henno itselleni ostaa, saan onneksi ihania vaatteita ystävältäni:)

Ei käydä kahveilla, ravintoloissa yms (muuta kuin lomamatkoilla).

Elokuvia emme vuokraa, niitä katsotaan netistä (ilmaiseksi).

Matkojen etsiminen on yksi lempparipuuhiani ja esim. kesän Espanjan matka on räätälöity meidän mieleiseksi kuitenkin hyvin edullisella hinnalla:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi