Miten kuuluisi mennä saunaan, jos pariskunta tulee viereilulle sinkkunaisen luokse?
- naiset ensin, mies myöhemmin?
- pariskunta ensin, sinkkunainen myöhemmin?
- kaikki kolme yhtä aikaa?
Kommentit (40)
vähän vaihtelua ja virkistystä kaikille elämään,
kerran tässä vaan eletään
miks ylipäätään pitäis mennä saunaan ollenkaan?
Mä ainakin sanoisin, että kiitos, mutta ei kiitos, en ole saunaihmisiä.
Ja ihmettelisin kovasti, miks meidät on kutsuttu kylään, jos sillä emännällä on saunapäivä...
Ratkaistiin ongelma niin että mentiin kaikki samaan aikaan.
ymmärrä, oli sitten kyseessä oma mies tai kaverin mies. Itse menisin kahdestaan naisen kanssa, mies saisi sitten myöhemmin käydä. Tai järjestykselle nyt ois sama kunhan pääsisin kahdestaan naisen kanssa. On joitakin juttuja joita ei voi miesten puhua, niitä ois sitten kiva turista kaverin kanssa saunassa.
Itse menisin kahdestaan naisen kanssa, mies saisi sitten myöhemmin käydä. Tai järjestykselle nyt ois sama kunhan pääsisin kahdestaan naisen kanssa. On joitakin juttuja joita ei voi miesten puhua, niitä ois sitten kiva turista kaverin kanssa saunassa.
Eihän sen saunomisen pointti ole pesulla käynti, vaan sosiaalinen tapahtuma. miehen kanssa voin saunoa kahdestaan kotonakin, enkä halua käyttää siihen vierailuaikaa. Jos taas kyse olisi miehen tutusta, jota en tunne, en usko, että saunakutsua edes tulisi.
Minä voisin kyllä mennä kimppasaunaankin, mutta kahden miehen kanssa tuntuisi hassulta, jos ei ole tosi tuttuja. Pariskunnan kanssa ihan jees.
Niin ensin ystävykset eli luultavasti tytöt keskenään ja sitten se pariskunnan nainen voi halutessaan jäädä vielä miehensä kanssa saunomaan, kun emäntä puuhaa ehkä ruokaa.
Jos se mies onkin emännän kaveri niin sitten ehkä kimppasauna, jos se on luontevaa?
Jos kyse on vaikka työkavereista eikä vierailun aiheena ole juuri uuden saunan esittely niin miksi saunoa lainkaan?
mies erikseen naisten jälkeen, kun naiset esim. laittelevat iltapalaa esille.
miks ylipäätään pitäis syödä ollenkaan?
Mä ainakin sanoisin, että kiitos, mutta ei kiitos, ei ole nälkä.
Ja ihmettelisin kovasti, miks meidät on kutsuttu kylään, jos sillä emännällä on ruoka-aika... miksei syönyt ennen vieraiden tuloa
pariskunta keskenään ja sinkkunainen yksinään. En voisi kuvitellakaan meneväni saunaan naisen kanssa, en edes kaverin, ei tuntuisi luontevalta.
Ihan tilanteen mukaan. Eikö voi avata suutaan ja kysyä, miten vieraat haluaa saunoa?
Joskus mennään tyttöjen kesken ja mies yksinään, joskus pariskunta ensin.
Mulle ei ole väliä kenen kanssa saunon, sekasaunakin käy.
Meidän kavereiden keskuudessa kaikki menisivät yhdessä, kaikesta kun ei aina tarvitse tehdä niin hirveää numeroa.
Seuraavaksi parempi vaihtoehto olisi naiset keskenään ja mies heidän jälkeensä. Musta pariskunta keskenään ja sitten emäntä yksin vaikuttaa jotenkin törpöltä vaihtoehdolta.
Kai vieraat kuitenkin tietävät olevansa tulossa saunomaan, eli itse saunominen ohjelmanumerona ei ole heille ongelma?
Oli kutsunut minut ja mieheni käymään ja sovittiin, että tuomme salaattiainekset mukanamme ja hän tekee ruuan. Kun saavuimme, mies meni ensin saunaan. Yhtäkkiä ystäväni ehdotti, että minä tekisin salaatin valmiiksi samalla kun hän menee sinne saunaan mieheni perässä. Mies oli vähän hölmistynyt, kun kun tämä naikkonen tunki lauteille ilman rihman kiertämää. Ilta jäi sitten lyhyeksi, kun meille tuli "kiireellinen meno".
olen kaynyt suihkussa kotona, meikannut naamani ja laittanut tukkani. Ei mitaan tarvetta ruveta peseytymaan uudestaan toisen kotona.
Kieltaytyisin kohteliaasti.
Oli kutsunut minut ja mieheni käymään ja sovittiin, että tuomme salaattiainekset mukanamme ja hän tekee ruuan. Kun saavuimme, mies meni ensin saunaan. Yhtäkkiä ystäväni ehdotti, että minä tekisin salaatin valmiiksi samalla kun hän menee sinne saunaan mieheni perässä. Mies oli vähän hölmistynyt, kun kun tämä naikkonen tunki lauteille ilman rihman kiertämää. Ilta jäi sitten lyhyeksi, kun meille tuli "kiireellinen meno".
Ei tainnut olla kaikki muumit laaksossa tuolla sinkkunaisella...
esim. toisella paikkakunnalla asuvan ystävän luona. Silloin kai saunominen on ihan ok, kun kyllähän sitä yövierailun aikana peseytyäkin pitää.
olen kaynyt suihkussa kotona, meikannut naamani ja laittanut tukkani. Ei mitaan tarvetta ruveta peseytymaan uudestaan toisen kotona.
Mä olen aina ihmetellyt tota saunomista ja pakkokahvittelua... jos menee vaikka jonkun mökille "kylään" niin silloin on varmaan ihan ok saunoa, tosin itse en sitä harrasta. Mutta että normaalilla visiitillä..? Jos ei nimenomaan ole sovittu että "tule meille saunomaan"? Ja sit tosiaan se että sitä kahvia ois aina pkko juoda, jos joku ei juo kahvia niin pidetään outona.
Kun meille tulee yövieraita on mielestäni ihan kohteliasta ehdottaa saunan lämmitystä. Monet kuitenkin haluavat käydä illalla suihkussa.
Saunajärjestys voi olla ihan mikä vaan, mutta itse emäntänä ehdottaisin pariskunnalle omaa vuoroa. Sitten pariskunta luultavasti ehdottaisi, että mies tulee ensimmäisenä pois ja saisin sitten saunoa hetken ystäväni kanssa. Ystäväni poistuisi luultavasti pian miehensä seuraan ja minäkin peseytyisin sen jälkeen ihan rauhassa. Suihkutilat on pienet, joten näin kaikki saisivat peseytyä kunnolla :)
Minä saunon ainoastaan mieheni kanssa. Nyt kuitenkin miehen suvussa on tapana saunoa naisporukalla, eli koko suvun naiset änkeää saunaan samalla kertaa. Miten moisesta oikein pääsee luistamaan, apuja kaivataan.
Niin,mulla on oikeus olla kimppasaunomatta
Hyvin on sujunut tähänkin asti
Mulle se olis ihan ok.
Meillä luultavasti naiset menis keskenään ja mies yksin. Tosin jos pariskunta haluaisi mennä keskenään, ei sekään olisi mikään ongelma. Mä ainakin kysyisin kuinka haluavat saunoa.
Kun mun sinkkuveljeni on meillä kylässä, yleensä miehen saunovat keskenään (tai lasten kanssa) ja mä yksin. Jos ollaan useampi päivä porukassa, mieheni voi tulla jonain päivänä mun kanssa saunomaan. Tai sitten mies saunoo molempien kanssa, kun tykkää saunoa pitkään.
ja ilmeisesti vähän mielenterveydessäkin jotain häikkää. Tiesin kyllä sen, kuinka paljon hän tykkäsi miehestäni, mutta en sitä että halusi ilmeisesti mieheni itselleen. Kun jäin yksin keittiöön mietin vaan, että apua tapahtuuko tää todella :D Noh, mieheni tuli aika äkkiä saunasta pois. Hetken kuluttua tää nainen huikkas tissit paljaana ovelta, että "tuotkos mullekin siiderin kun tuut takas". No ei tullut mieheni takas. t.34
Ei tainnut olla kaikki muumit laaksossa tuolla sinkkunaisella...
vähän vaihtelua ja virkistystä kaikille elämään,
kerran tässä vaan eletään