Uskaltaisiko ostaa -81 rakennetun talon?
Kivalla paikalla, ihanasti rempattu ja justiinsa passeli...Mutta tuntuu että kaikkialla toitotetaan vain homeesta ja muusta...Kaikki kenelle olen talosta puhunut varoittelevat että katto varmaan vuotaa ja varmasti on seinätkin homeessa ym... Mutta asuuhan Suomessa aika helvetin moni ihminen -70 ja -80 rakennetuissa taloissa. Ei kai se nyt automaattisesti tarkoita että olisi hometta? Ei kai nyt ainoa mahdollisuus ole uuden rakentaminen? Rohkaiskaa mua nyt... Mä haluun just sen talon!
Kommentit (5)
tyypillisimmät virheet ja tarkistaa huolella ne paikat. Asennoitua niin, että todennäköisesti rempattavaa on, ja varautua siihen rahallisesti. Eihän tuo vielä ole vanha talo ollenkaan, mutta esim. valesokkelit ovat tyypillisiä ja ongelmallisia.
kannattaa pitää vaan pää kylmänä ja teettää kosteusmittaukset yms.
Itse en ostais noin vanhaa taloa ja koska rakennusmääräykset on koko ajan tiukentunu, mieluiten rakennuttaisin uuden.
Suomessa on valtavasti taloja, joissa on hometta, eikä ihmiset edes tiedä sitä.
vaan siinä mielessä kinkkinen juttu, että tällä hetkellä tietysti katto ja talon seinänvierukset lumen alla...Eikä tietenkään voi ruveta seiniä purkamaan tai kaakeleita rikkomaan tarkastaakseen kaikki paikat... Jos nyt pitäisi kuntotarkastuksen niin mitä se tarkastaja voisi edes tehdä? Haastatella myyjää? "No onkos täällä näkynyt hometta?" "Ei." "No hyvä juttu:"
sanoi, että neverever ei kannata ostaa 80-luvulla bygattua taloa. Tehtiin nopeaa ja halvalla.
Mutta sinä teet tietenkin oman päätöksesi. Tuohan on yleistys, eikä välttämättä koske kaikkia 80-luvulla rakennettuja taloja...
Jostain just luin, että -70 ja -80 luvuilla rakennetuista taloista joka neljäs on täysin kuraa. Joten kannattaa olla tarkkana.
Ja jos rakennat uuden niin saat juuri sellaisen jonka haluat ja talolla on "elinikää" reippaasti edessä!