Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4v. näytti keskisormea aamiaspöydässä! Vedin sellaiset

Vierailija
19.02.2011 |

pultit ja niin veti isänsäkin. En voi ymmärtää, että ton ikäinen aivan pokkana päin naamaa näyttelee keskaria!

Ja kyllä, lapsen ilmeestä näki, että tiesin sen olevan rumaa. Ennen sitä oli muutaman kerran näyttänyt kieltä ja siitä oli varoituksen saanut.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jokin aika sitten oli eskareilla vähän tuollaista liikkeellä, ja tarttui äkkiä pieniinkin.

Lopetettiin se kyllä pikimmiltään.

Vierailija
2/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkohan sen oli kokeilla kuinka te siihen suhtaudutte, jos kerran tiesi ettei taida olla sallittua hommaa. Mistä sen tietää onko ok vai ei jos ei kokeile!

Vierailija
4/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkohan sen oli kokeilla kuinka te siihen suhtaudutte, jos kerran tiesi ettei taida olla sallittua hommaa. Mistä sen tietää onko ok vai ei jos ei kokeile!

ap

Vierailija
5/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstähän tuo oli, mutta kyllä 4v jo ymmärtää puhetta eli asia olisi voitu selvittää ihan asiallisesti puhumalla. Vedätkö pultit joka kerta, kun eteesi tulee asia, jota et osaa käsitellä?

Vierailija
6/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstähän tuo oli, mutta kyllä 4v jo ymmärtää puhetta eli asia olisi voitu selvittää ihan asiallisesti puhumalla. Vedätkö pultit joka kerta, kun eteesi tulee asia, jota et osaa käsitellä?

missä lapsi muuten oppii, että suuttuminen on sallittua, jollei kotona. Siinäkin kuitenkin tietysti rajansa:)

Vierailija
7/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahteen kertaan sanonut. käsiteltiin asia myös puhumalla, mutta tätä lasta ei voisi sellainen vähempää kiinnostaa. ei siis ole mitään vaikutusta. ja minä en todellakaan katsele, että 4v. näyttelee minulle keskaria!

ap

Vierailija
8/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahteen kertaan sanonut. käsiteltiin asia myös puhumalla, mutta tätä lasta ei voisi sellainen vähempää kiinnostaa. ei siis ole mitään vaikutusta. ja minä en todellakaan katsele, että 4v. näyttelee minulle keskaria!

ap

Eli itse tuntosi romahtaa, jos 4v. näyttää sinulle keskaria? Heh. :)

Vierailija
9/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä kuitenkin hieman ylireagoit?!

Itse olen pyrkinyt siihen, että ekan kerran laitan tietämättömyyden piikkiin, ja kerron että tuo on rumaa käytöstä ja nyt kun sen tiedät, tulee seuraavasta kerrasta rangaistus. Jos tekee uudestaan, sitten jo suutun (ja kuohahdan aika helposti, eli tosiaankin suutun!).

Nelivuotias kokeilee varmasti kaikkea, minkä päiväkodissa näkee, ja haluaa myös nähdä miten vanhemmat reagoivat asiaan, jonka hän tietää olevan jotenkin väärin.

Meillä on käyty ekaluokkalaisen kanssa mielenkiintoisia keskusteluja vaikka mistä: homo-sanan käytöstä haukkumanimenä, seksaamisesta (onko se ruma asia), lesboilusta. Kaikki tämä tulee koulusta isommilta lapsilta, ja poika on itse aika hämmenyksissä näiden uusien asioiden kanssa.

Vierailija
10/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko tosiaan,että lapsi ymmärtää, mitä keskisormen näyttäminen tarkoittaa...ei todellakaan..

Mitä sitten, kun lapsi kuulee jotain rumia sanoja tms ja haluaisi kysyä teiltä mitä ne tarkoittavat, ovatko "kiellettyjä sanoja" yms - hän ei todennäköisesti uskalla. Eli mieti nyt vähän omaa käytöstäsi. Jos 14-vuotias näyttäisi keskisormea sinulle aamiaispöydässä, olisi suuttuminen ollut aiheellista.

Vierailija
11/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy lasta:(

Vierailija
12/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on ap.n "pultit".

Ihme tulkintoja taas:D

Vierailija
13/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt tämä asia selvittämättä: onko se miehen elin vain jotain muuta?

Vierailija
14/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri teidän kukkahattu-äitien takia suomalaiset nuoret ovat kuin valuva räkä. Mitään ei saa sanoa ja mitään ei saa tehdä ettei se pikku erkki-petteri vaaaaan saa traumoja ja mene rikki.

Vierailija
15/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri teidän kukkahattu-äitien takia suomalaiset nuoret ovat kuin valuva räkä. Mitään ei saa sanoa ja mitään ei saa tehdä ettei se pikku erkki-petteri vaaaaan saa traumoja ja mene rikki.

ja sen kyllä huomaa. Mukava hyväkäytöksinen lapsi alkaa olla jo harvinaisuus.

Vierailija
16/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 5-vuotias tuli yks päivä isänsä kans kotia hoidosta ja suuttu mulle heti jostain jo eteisessä.Heitteli siellä vaatteitansa johon mä sanoin tiukasti et vaatteet sinne minne kuuluu.Vastaus oli; jotakin jotakin senkin munanimijä.!

Minä ja isänsä yllätyttiin niin täysin et katottiin vain suu auki.Lapsi rupes sit kattoon hämmentyneenä takas,laitto vaatteensa siististi paikalleen ja livahti huoneeseensa.=)

Vierailija
17/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen kyllä huomaa. Mukava hyväkäytöksinen lapsi alkaa olla jo harvinaisuus.

Olen päiväkodissa töissä ja mukavia hyväkäytöksisiä lapsia suurin osa:) sen sijaan tällaisella palstalla mukavat asiallisesti keskustelevat aikuiset ovat niin harvinaisia, että aina oikein hämmästyy sellaisen osuessa täällä kohdalle:D

Vierailija
18/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Eli itse tuntosi romahtaa, jos 4v. näyttää sinulle keskaria? Heh. :)

kirjoittamaan, niin sun mielipiteesi voi joku ottaa vakavastikin.

Tosin tekstistäsi huomaa, että teidän wt-perheessä on ihan normaalia että 4-vuotias näyttelee keskaria, varmaan jo haistattaa vitutkin sujuvasti, ja vanhemmista se on aina yhtä hauskaa.

Vierailija
19/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua, mä taas muistan kuinka mä pienenä harjottelin kotona veljeni kanssa keskarin näyttämistä ja vanhemmat naureskeli vieressä.

ei se keskarin näyttäminen niin paha juttu ole.

Vierailija
20/34 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa kun se lapsi kasvsa ....

Ihan oikeasti, saa ja pitääkin lapselle suuttua huonosta käytöksestä mutta suhteellisuuden taju on hyvä säilyttää.