mitä mukaan synnärille?
onkos jotain hyviä neuvoja mitä kannattaa pakata mukaan, kun kassia valmiiksi laitan? tietty omat hygieniatarvikkeet ja vaatteet, mut jotain ekstraa?
Kommentit (9)
hyvää syömistä (suklaa tai mistä nyt tykkääkään).
Ne KARSEAT sandaalit..no way!!olin omissa adduissa koko ajan kun olin leikkaukksen takia muutaman päivän. Toisen kanssa otin kaikki omat vaatteetkin. Ja naistenlehtiä, siellä on vaan vanhoja.
- kirja
- puhelin+laturi
- omat hygieniajutut (shampoot ym. kyllä saa sieltä, mut omat oli mieluisammat)+pompulat, harja jne.
- itselleni kotiutumisvaatteet
- imetystopit musta ja valkoinen (en ostanut alkuun imetysrintsikoita, kun siitä koosta ei voi olla varma. Ja ne topit oli musta tosi kivat siellä kaavun alla)
- alushousuja (jotka jäi sitten käyttämättä, niitten jättisiteiden kanssa joita runsaimman jälkivuodon ajan käytin oli ne sairaalan mummopökät paljon mukavemmat/käytännöllisemmät)
- omat sukat (sairaalasukat on niiiin vaikeita)
siinä ne kai sit olikin!?
Lapsen isä toi hakupäivänä turvakaukalon, johon olin valmiiksi muovipussiin pakannut lapselle kotiintulovaatteen ja tutin.
- kirja
- puhelin+laturi
- omat hygieniajutut (shampoot ym. kyllä saa sieltä, mut omat oli mieluisammat)+pompulat, harja jne....
Ehdottomasti jotain karkkia, kuivattuja hedelmiä tms.
Jos isä lähtee mukaan, voi hänelle pakata mukaan myös jonkuisen energiajuoman ja napsimista jos synnytyksessä meneekin kauan.
huulirasva
hammastahna ja harja
puhelin, laturi
kamera
imetysliivit
liivinsuojia
jotain herkkua lakut hyviä niin vatsa toimii, ei ehkä tee mieli paljoa pinnistellä pöntöllä.
Mä oon käyttäny sairaalan pesuaineita. Tissirasvan saa sieltä. Pyydä heti ja ala käyttää heti! Ei vasta sitten kun nännit on jo kipeet. Myös punanen bebanthen toimii ja sen voi pakata mukaan.
Jotain ajanvietettä. Lukemista tms... Mä tosin kolmannen kohdalla nukuin kaikki mahdoliset välit.
Hiuspampula, harja
Kotiutumisvaatteet, tai sit laitat kotona valmiiks ja mies tuo. Samoin vauvan kamppeet. (mies voi tuoda)
mutta kaikkea ei tarvitse pakata siihen synnytyskassiin!!!
Isä varmasti käy usein + muut läheiset, joten karkit, lehdet ja muut vastaavat he voivat tuoda mukanaan.
Kotiutumisvaatteeni mies toi vauvan vaatteiden ja kaukalon mukana, toki kotona olin kaiken pakannut valmiiksi.
Korvatulpat. niiden läpi erottaa oman vauvan itkun, ainakin mä erotan, mutta saa nukkua paremmin.
Vauva päätti olla rauhallinen tapaus niin tartti ajanvietettä :)
Puhelimen laturi ainakin.