Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ehkäisisi ahmimiskohtausta?

Vierailija
18.02.2011 |

Eilen illalla tuli taas kauhee ahmimiskohtaus... Aamulla söin omenan, kinkkuleivän (real-ruisleipä, kinkkua, tomaattia, kurkkua) ja lasin maitoa.

Lounaalla söin pari kinkkuleipää lisää ja pienen palan sorbettijäätelöä-

Päivälliseksi paistettu lohi ja uunijuurekset(porkkana, lanttu, peruna, sipuli, bataatti). (aika reilusti söin että tulin kylläiseksi)

Heti päivällisen jälkeen alkoi alamäki vaikka maha ihan täys. Teki mieli syödä lisää. Söin 7 dominokeksiä. Puol pussii voinmakuisia pop corneja. Paistoin nugetteja pakkasesta. Söin yhden kinkkuleivän. Kalorit vaa vilisi silmissä joten oli IHAN pakko käydä oksentamassa vähän pois, ois muuten rajat paukkunu. Kaloreita oli siis joku 2200 :S

Miten mä pystyn ehkäisemään noita ahmimiskohtauksia? Se tunne on niin jäätävä ku on pakko vaa syyä syyä syyä vaikka maha kuinka täys :O En pysty selittää, se on niin pakonomainen juttu.

Kysymys kuuluu miks mulla on jotain pop corneja ja dominokeksejä kaapissa? Sasse, pangoin hullun lailla kaappeja ylösalaisin ja dominokeksit oli jotain viime kesäisiä ja pop cornit edellisen viikonlopun illanistujaisista jääneitä :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. viikkoa, mitat 166/107 oli alussa, nyt kilo lähtenyt.

Vierailija
2/6 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä oksennat syömisen jälkeen...kannattaa varmaan hakeutua johonkin apua hakemaan, ennen kuin menee pahemmaks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä minun terveellisimmät konstit.

Vierailija
4/6 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

biologinen selitys on se, että olet nälkiintynyt. Kalorivaje ja nälkä aiheuttaa ahmimista.

Syö tarpeeksi ja syö tiheästi. Monilla auttaa sokerin ja nopeiden hiilihydraattien välttäminen.

Psyykkiset tekijät: koet ahdistusta, epävarmuutta, tylsyyttä jne. ja yrität käsitellä näitä tunteita ahmimalla.

Vierailija
5/6 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa se, että vältän kaikkea missä on sokeria ja yleensäkin ns. nopeita hiilareita.

Mutta pelkkä kasvisruuan syönti vaan pahentaa, ainakin mulla. Proteiinia pitää syödä, samoin ruisleipää, kokojyvää.

Annokset täytyy pitää tarpeeksi pieninä ja täytyy syödä tietyn aikataulun mukaan, kellon mukaan, ei siis saa jäädä odottelemaan nälän tulemista.

Mahaa ei saa syödä ihan täyteen, koska mulla ainakin just se laukaisee pahimmat ahmimiskohtaukset. Aivan hullua, koska luulisi että silloin ei juuri tee mieli syödä kun maha on täynnä, mutta tällainen onkin psyykkistä.

Niin ja se tärkein: Kaapeissa eikä pakastimessa ei saa olla mitään, millä voi mässätä! Jos keksejä, kakkuja ym. jää yli jostakin juhlista, ne pitää heti joko antaa pois tai heittää roskikseen.

Tämä ei poistu vaan ajattelemalla järjellä, koska sun pitää ymmärtää että et hallitse tätä, vaikka ajoittain ehkä siltä tuntuisikin.

Siksi täytyy toimia noin, että laittaa itsensä kuriin. Aikatauluin ja poistamalla lähettyviltään kaiken, mikä on "vaaratekijä".

Ruoka on ahmijalle huumetta. Ainoastaan silloin et voi ahmia, kun mitään ahmittavaa ei ole.

Kun mitään pahaa mässättävää ei löydy, vaikka on kiertänyt jokapaikan, hakenut kaikkialta, niin sitten ottaa ehkä omenan, pari porkkanaa, ruisleivän ja syö ne, se kohtaus menee sitten pikkuhiljaa ohi ja olo helpottuu.

Vierailija
6/6 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on just toi et pakko ois saada masu täytee sit vaik niit porkkanoita, mutta kuten sanoit niin ehkä se myös mulla laukasee sen ahmimisen. Ku on jo ääriään myöten täynnä.

Mulla on lisäksi pco johon lääkitys, joka on minimoinnu kyllä täysin makeanhimon, joka ennen oli järkyttävissä svääreissä (ennen siis ahmin makeaa, nykyään mitä tahansa) joten sitä en enää niin himoitse. Enkä siis syökään.

Nyt vois vaiks noi kaapit tyhjentää... roskikseen, ei suuhun ;)

ap