Mikä puolue ajaisi etuani? Olen tahtomattani joutunut sairauseläkkeelle monen kotiäitivuoden jälkeen
Tuloni ovat minimaaliset sillä olin monta vuotta kotiäitinä. Erosin miehestäni ja samaan aikaan sairastuin vakavasti ja jouduin jäämään eläkkeelle. Tuloni ovat lapsilisineen ja elatusmaksuineen 1200.
Vuokramme on suurempi.
En saa asumis-, enkä toimeentulotukea.
Olen koulutettu sekä tehnyt pitkän uran työelämässä ennen lapsia.
Kommentit (12)
että joudun yksinhuoltajaksi ja samaan aikaan sairastun vakavasti.
Niin, sitä ei sitten osaa itse katsoa eteensä..
Niin, sitä ei sitten osaa itse katsoa eteensä..
voisin laittaa sinulle viestiä.
tv:sama kohtalo täällä
veikkaan. Ja toimeentulotukea ei saa jos ei ole ihan pennitön.
Osapäiväistä työtä ei kannata ottaa, vaikka saisikin. Ajattelin äänestää vihreitä, sillä ajavat kansalaispalkkaa. Helpottaisi byrokratiaa jne.
asumistukirajan millään. Ja oletan, että ap:lla on alaikäisiä huollettaviakin, mikä nostaa rajoja. Katsokaa Kelan sivuilta, eivät ne rajat noin alhaalla sentään ole.
Tulot menevät just yli asumistukirajan, veikkaan. Ja toimeentulotukea ei saa jos ei ole ihan pennitön.
voisin laittaa sinulle viestiä.
tv:sama kohtalo täällä
koyhaksijoutunut@ luukku.com
kyllä noilla tuloilla pitäisi asumistukea ainakin irrota.
No eivät ap:n kertomat tulot kyllä voi mennä yli asumistukirajan millään. Ja oletan, että ap:lla on alaikäisiä huollettaviakin, mikä nostaa rajoja. Katsokaa Kelan sivuilta, eivät ne rajat noin alhaalla sentään ole.
Tulot menevät just yli asumistukirajan, veikkaan. Ja toimeentulotukea ei saa jos ei ole ihan pennitön.
Onko sinulla muita tuloja, joita et mainitse tässä? Esim. pääomatuloja.
voisi olla paras veikkaus
Kyllä mäkin tietojeni perusteella sanoisin, että Vihreät, juurikin tuon perustulosysteemin ansiosta. Mutu-tuntuma puhuisi vasureiden puolesta, mutta en ole heiltä ole mitään konkreettista asiaan liittyen kuullut (kuten en persuiltakaan).
Eivät puolueet aja kaltaistesi asiaa. Unohda ne.