Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamala ystävän mies

Vierailija
17.02.2011 |

Ystäväni tapasi miehensä kun tämä vielä seurusteli exänsä kanssa kymmenen vuotta sitten. Päällepäin kaikki näyttää hyvälle, heillä on taapero ja kiva talo. Mutta pari vuotta sitten ystäväni uskoutui minulle ja kertoi asioiden todellisen laidan.

En nyt mene yksityiskohtiin mutta väkivaltaisuutta (jatkuvaa henkistä ja joskus fyysistä), pettämistä ja kiristystä kuuluu heidän perhe-elämäänsä. Ja aina tämä ystäväni uskoo, että kyllä mies muuttuu. 

Miten ihmeessä saan hänet tajuamaan, että ansaitsee parempaa eikä se idioottimies siitä muutu?! Alkaa jo raivostuttaa koko homma. Välillä ystävä on kuin kaikki olisi hyvin ja toisinaan tulee meille lapsen kanssa itkien. 

Lohduttelen tietysti mutta mitä muuta voisin tehdä? Tällä suhteella ei ole tulevaisuutta ja häntä ajatuskin erosta pelottaa. Miten fiksu nainen ei tajua lähteä tosta helvetistä???!!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tilanteesta ei todellakaan tiedä kukaan muu kuin minä. No menin möläyttämään miehelleni, kun hän aina kehui, kuinka ystävän mies on niin "hyvä jätkä". Eli siis hänelläkään ei ollut aavistustakaan eikä ihan kaikkea tiedäkään. Rivarinaapurit varmaat tietävät tappeluista, pakkohan niiden on kuulua seinien läpi.

Eli jos tekisin ls-ilmoituksen, tulisi varmasti ilmi, että se olin minä. Ystävä suuttuisi, koska on mielestään hyvä äiti eikä halua rikkoa perhettä. Vähättelee aina näitä juttuja ja puolustelee miehensä käytöstä.

ap

Vierailija
22/23 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että mies tietää, että tiedän "heidän asioistaan"

jotain. Tämä siksi, koska osa tekstiviesteistäni "katoaa" (tai ainakaan en saa niihin vastausta) ja viime tingassa yhteinen meno perutaankin.

Olisikohan jotain nettisivuja, josta ystävä saisi vertaistukea tms.?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ystävälle mitä mieltä olet ja mitä hänen sinun mielestäsi pitäisi tehdä. Kerro, että olet valmis tukemaan häntä ja että hän voi esim. asua teilla pahimman yli.

Kerro myös, että vaikka hän ei noudattaisi neuvoasi, tuet häntä silti ja että haluat pysyä hänen ystävänään.

Jos mies pahoinpitelee "pahasti", voit ilmoittaa poliisille.