Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suojaako raskaus pöpöiltä paremmin? eli ei sairastu niin helposti?

Vierailija
17.02.2011 |

Pitääkö paikkansa vai onko ihan huhupuhetta vain?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös raskaus just alenna vastustuskykyä?

Riski sairastua tauteihin joihin normaalisti ei sairastu (listeria)...

Lisäksi raskaus aiheuttaa anemiaa ja muita puutostiloja, jotka vähentää vastustuskykyä.

Tyypillistähän on myös että yksi raskauden ensioireista on flunssa, koska elimistö tahallaan laskee vastustuskykyä jottei keho hylkisi alkiota.

Vierailija
2/6 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ekan kolmanneksen jälkeen jatkuvasti joko flunssassa tai virtsatulehduskierteessä. Yleensä en helposti saa tauteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi raskautta takana ja molemmissa olin terveempi kuin yleensä. Muu perhe sairasti vatsatautia ym., mutta itse vältyin! Työskentelen vieläpä lasten parissa, jossa jatkuvasti jotain pöpöjä liikkeellä. Eli minun kohdallani tuo väite pitää paikkansa. Olen myös kuullut, että sairastelisi herkemmin (ja siksi suositellaan influenssarokotusta ym.), mutta eikös poikkeukset vahvista sääntöjä ;)

Vierailija
4/6 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastan raskausaikana normaalia enemmän. Kumpikin raskaus on alkanut flunssalla jälkitauteineen ja raskauden edetessä olen sairastanut kaikki eteen kävelevät vatsaudit - normaalisti olen melko terve, joku pikku flunssa kerran vuodessa on, mut ei sen kummempaa.

Vierailija
5/6 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus alentaa immuunipuolustusta, ettei aidin immuunijarjestelma hyokkaisi sikiota vastaan (jolla on siis puoliksi "vieraat" geenit). Tietenkin yksilotasolla voi olla erilaisia kokemuksia (johtuen ihan sattumasta), mutta vaestotasolla asian pitaisi olla noin.

Toisaalta on myos (ei tarttuvia) sairauksia joita raskaus voi lievittaa. Samalla logiikalla kuin edella, ainakin periaatteessa autoimmuunisairauksien osalta voisi olla noin.

Vierailija
6/6 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut raskausaikana ihan samat flunssat ja vatsaflunssat kukn normaalistikin.

Toinen kolmannes on ollut muuten ihanaa aikaa, tunnen olavani elämäni kunnossa ja psyykkisesti vahva, ehkä johtuen raskaushormoneista tms... Eli silloin ei mitkään pikkuflunssat tunnu miltään, kun on niin hyvä olo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän