Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys hoitovapaasta

Vierailija
17.02.2011 |

Hei!

Ajattelin kysyä apua teiltä, joilla toivottavasti on kokemusta vastaavasta tilanteesta kuin minulla.

Olen ensimmäisestä lapsestani hoitovapaalla parasta aikaa, kuin myös vielä syksyllä, jolloin olen jäämässä uudelle äitiyslomalle. Kyseessä on ensimmäinen hoitovapaajakso.

Tiedossani on, että hoitovapaata saa pitää 2 eri jaksoa. Epäselvää on, onko hoitovapaa lapsikohtainen?

Ensimmäinen lapseni ei ole vielä ehtinyt täyttää kolmea vuotta kunnes tuleva äitiyslomani loppuu.

Jos haluan jatkaa uudelleen hoitovapaalla äitiysloman loputtua, olenko siis oikeutettu hakemaan vanhimmasta lapsestani vielä toisen hoitovapaa jakson siihen saakka kunnes hän täyttää 3 ja halutessani jatkaa hoitovapaata vielä 2 eri kertaa uudesta vauvasta?

Olen erittän kiitollinen vastauksistanne!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*the boss*

Vierailija
2/5 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan maalaisjärjellä ja mutulla sanoisin, että tietysti se on lapsikohtainen.

Vierailija
4/5 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaalla tai hoitovapaalla oleva henkilö nauttii irtisanomissuojaa. Tai voithan sä sellaisen irtisanoa, mutta siitä tulee aika kivat korvaukset irtisanotulle ja sakkoa työnantajalle.

Tutustu sinäkin työlainsäädäntöön ja oman alasi työehtosopimukseen!

Vierailija
5/5 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vauvan synnyttyä et voi enää käyttää isomman lapsen hoitovapaajaksoa, vaan ainoastaan ne vauvasta tulevat max 2 jaksoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan