Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotistarkastus neuvolassa

Vierailija
17.02.2011 |

Joko täällä nyt joku tietää, miten tämä tarkastus tehdään tänä vuonna. Ei siis vastauksia vuoden 2010 tarkastuksista. Pitääkö siis lapsen mennä ilman vanhempaa, kuten ennen 5-vuotistarkatukseen?

Itse aion laittaa lapseni kerhoon vasta ensi elokuusta, jolloin hän sitten tottuu olemaan ilman vanhempia. Tähän mennessä on häntä hoitanut vain äiti tai isä ja minusta olisi liikaa vaadittu, että hänen pitäisi mennä yksin tuohon tarkastukseen. Olin ajatellut, että 5-vuotiaana pitäisi siihen kyetä ja todennäköisesti sitten kykenisikin. Mitä voin tehdä, jos en halua hänen menevän yksin siihen? Voiko mitenkään pyytää, että tehtäisiin vasta 5-vuotiaalle? Lapsi nyt jännitti jo pelkästään sitä, kun käytiin vauvan kanssa neuvolassa. Sanoi siis itse jännittävänsä. Ymmärrän täysin sen, että eri asia on niillä, joilla lapsi on jossain hoidossa tai ylipäätään joku muukin hoitaa kuin vanhemmat, mutta meillä on nyt tämä tilanne tämän 3. lapsen kanssa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli juuri viime viikolla. Yllättävänkin pitkää kesti, varmaan 35 minuuttia, kun oli yksin th:n kanssa.

Me ollaan hiljattain muutettu, joten oli uusi th, mutta onneksi jäi ihan hyvin ja sai kovasti kehuja siitä, että jaksoi keskittyä koko ajan tehtäviinsä ja kuunteli ohjeet tarkkaan.

Sen lisäksi oli erikseen lääkärintarkastus vanhemman kanssa ja samoin vanhemmat oli paikalla, kun mitattiin, punnittiin ja annettin rokotus. Meille ei kyllä vanhempina juteltu mitään erityistä tai kyselty parisuhteesta tms. mitä kuulemma pitäisi tehdä..?

Voithan sä kertoa teidän tilannetta siellä, mutta kyllä mun mielestä 4-vuotias osaa jo hetken pitää mielessään kuvaa vanhemmistaan ja siten tehdä ne jutut. Me oltiin puhuttua jo jonkin aikaa tytölle, että hän pääsee tekemään tehtäviä.

Hän on ollut kerhossa viime syksystä.

Vierailija
2/4 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna lapsesi olla mukana vauvan neuvolatarkastuksissa, niin oma neuvolakerta ei sitten enää niin jännitä kun paikka ja täti on tuttuja. Meidän neuvolassa sanottiinmyös, että jos tuntuu hankalalta, niin vanhempi voi sitten olla mukana tarkastuksessa. Tsemppaa lasta ja lupaapalkinto hyvin menneestä suorituksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitus,pituus,piikki ja muut höpinät sitten yhdessä.

Vierailija
4/4 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vielä normaalissa neuvolassa, mutta 6v. pitääkin sitten mennä toiseen paikkaan. Eli meillä 6v. tämän vuoden alusta menevät keskitetysti yhteen toimipisteeseen oli se neuvola aikaisemmin ollut sitten mikä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi