Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana... Apua

Vierailija
17.02.2011 |

Mä olen seitsemäntoista ja tein eilen illalla plussatestin. En tiedä yhtään mitä teen, oon täysin hukas. Poikaystävä lähti ovet paukkuen kun kuuli, vaikken tod tehnyt tätä tahallani, kumia käytettiin. porukat ei tiedä, mutta ne tulee niin räjähtämään. Ne ei pitäny mun poikkiksesta alun alkaenkaan, asun viel kotona.

Mitä mä teen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäisit keskustella asiasta äitisi kanssa?

Vierailija
2/12 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tulee olemaan niin raivona. Ei se halua että musta tulis äiti vielä, ei ennen yliopiston käymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ehdotus tuo, että puhut äitisi kanssa. Et olisi ensimmäinen raskautunut 17-vuotias. Poikaystävällesi anna miettimisaikaa, mutta mieti itsekin mitä aiot nyt tehdä. Äitisi on varmasti alkujärkytyksestään toivuttuaan valmis sinua tukemaan ja ehkä se poikaystäväsikin.

Vierailija
4/12 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti onkin raivona ensin, mutta mitä sitten?

Vierailija
5/12 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoisin tästä sille?

Vierailija
6/12 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menet lääkäriin ja pyydät lähetteen aborttiin. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
7/12 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ehdotus tuo, että puhut äitisi kanssa. Et olisi ensimmäinen raskautunut 17-vuotias. Poikaystävällesi anna miettimisaikaa, mutta mieti itsekin mitä aiot nyt tehdä. Äitisi on varmasti alkujärkytyksestään toivuttuaan valmis sinua tukemaan ja ehkä se poikaystäväsikin.

Jos äitisi on ihan normaali vanhempi, voi reaktio yllättää sinut. Onhan 1. Hänkin ollut joskus raskaana 2. Aikuisena naisena sen verran elämää nähnyt, ettei oleta kaiken menevän suunnitelmien/hänen mielensä mukaan 3. Hän on äitisi ja äidinrakkaus on vahvaa ainetta. Vaikka lapset kuinka koettelevat sietokyvyn rajoja, ei heitä voisi koskaan hylätä.

Toki on mahdollista että äitisi suuttuu. Harvemmin se kuitenkaan kestää ilmoitushetkeä kauemmin. Sen jälkeen saatat saada hänestä elintärkeän tietopankin ja tuen - ja jos äitisi sattuu kuulumaan siihen prosenttiin jolla ei ole kaikki lepakot ullakolla niin hyvä tietää sekin. Et menetä mitään.

Vierailija
8/12 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mene juttelemaan terveydenhoitajan luokse. Hän varmaan osaa antaa tietoa ja suositella, mitä kannattaa tehdä ja minne ottaa yhteyttä.

Mutta kerro pian myös äidillesi. Sitten kun itse olet sinut asian kanssa.

Vierailija
9/12 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen terkalle puhumaan huomenissa koulussa, jos sitten saisi porukoillekin kerrottua.

Vierailija
10/12 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensin mietit muutaman päivän tai pari viikkoa, onko susta äidiksi tuossa iässä. Sun ei ole pakko siihen ruveta, jos et ole valmis. Sitten voisit tosiaan puhua äitisi kanssa, kun olet ensin vähän miettinyt. Pyydät sen vaikka lenkille, niin saatte jutella rauhassa. Jos se raivostuu, niin se raivostuu. Nyt on aika sun kasvaa tytöstä aikuiseksi naiseksi, ja ottaa vastaan mitä tuleman pitää. Et ole enää lapsi. Jos pelkäät äitisi raivoa, et vielä ole valmis äidiksikään itse. Olet vielä napanuoralla kiinni äidissäsi.

a) millä elätät lapsesi? Se tarvitsee ruokaa, vaatetta, rattaat, sängyn, vaippoja, lääkäriä, lääkkeitä.

b) onko susta jättämään taaksesi bileet ja muu sinkkuelämä? Sun ikäluokan pojat ei useinkaan ole valmiita isien hommiin, ja kun sulla on yksi lapsi ennestään, niin se hiukan karsii tulevaa mieskandidaattivalikoimaakin. Lapsi tuo vastuuta ja siitä on vastuussa 24/7.

c) yliopistoon pääsy nyt ei ole pässinvarmaa, niin että sitä et voi sinä etkä äitisi pitää abortin perusteena.

Jos päädyt aborttiin, niin lääkäriin, eli varaa neuvolalääkärille aika. Soitat neuvolaan.

Vierailija
11/12 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselleni, jos hän 17 ilmoittaisi olevansa raskaana. Oletko AP lukion tokalla?

Jos olisit mun lapsi (ja kävisit luokatonta lukiota) ja ehdottaisin, että pidät ensi vuoden vapaata koulusta ja olisit äitiyslomalla. Sitten sen jälkeen lapsi hoitoon ja sinä kouluun suorittamaan lukio loppuun. Jos poikaystävä ei ole kypsä isyyteen niin ei se sun vika ole. Poikaystävähän se siinä eniten menettää - nimittäin oman lapsensa!

Ja mä antaisin tyttäreni asua kotona, jos haluaa. Se olisi taloudellisesti ehkä fiksuinta ja lisäksi vanhemmat voisi auttaa lapsen hoidossa, kun tarvitset lukurauhaa.

Että en mä nyt ap:n tilanteessa aborttia suosittelisi lapselleni, sä varmaan täytät 18 jo ennen lapsen syntymää?

Itsellä 3 lasta ja rikkautta ne lapset on =) Joten go for it! Onnea vielä, lapset on ihania!

Vierailija
12/12 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää lapsen? kerro rohkeesti äidillesi, mitä aikasemmi kerrot, sen helpompaa se on :) mutta mieti tarkasti mitä elämältäs haluat, itsekki tulin aikoinaan 17vuotiaana raskaaksi ja olen onnellinen äiti :)