Mitä mieltä tästä?
Meillä käy sukulainen hoitamassa lastamme muutamana päivänä viikossa, että itse pääsen yliopistolle opintojani tekemään. Viikko sitten sovittiin, että tulee tällä viikoilla ainoastaan torstaina kun muullon on töissä.
Eilen nyt sitten ilmoitti, että on myynyt autonsa, että ei voikkaan tulla kun ei ole enää sitä autoa ja linja-auto on niin kallis. Siis että mitä? Ei voi tulla sovitusti töihin, kun linja-auto maksaa! Olin todella ihmeissäni. Itse en olisi voinut ikinä olla tuolla selityksellä pois töistä, olisihan minut naurettu pihalle. Lisäksi sanoi, että ei tule tappiolla (tappiota hänelle ei olisi edes tullut, olisi jäänyt n. 8-15 euroa voitolle). Jos olisin ollut itse hänen tilanteessaan, en olisi edes miettinyt saako tarpeeksi voittoa, sovittu mikä sovittu. Ei hänen olisi ollut mikään pakko myydä autoaan. Mitä mieltä olette tästä? Toiminko kohtuuttomasti, kun vaadin että hän tekee sovitun (hän ei siis kuitenkaan tullut)?
Kommentit (5)
oikea hoitopaikka,maksat oikeat maksut ja viet silloin kun tarvitset. En itsekään millään 8 euron korvauksella kyl lähtis bussiin kävelee näillä pakkasilla. pahapa sun on mitään lähtee vaatimaan jos kyseessä vaan teidän välinen sopimus...
Nytkin maksetaan ylihintaa. Saman verran maksetaan kuin mitä hänen sisarensa maksavat lastensa hoidosta. Meillä vain 1 lapsi, kun sisaruksilla 2, 3 ja 4 lasta. Sanonut itsekkin, että meillä hoitaminen on niiiiiin paljon helpompaa kuin missään muualla. Lisäksi tulee lähs joka kerta myöhässä, enemmän tai vähemmän. Kyllä ärsyttää! Ja kyllä, olemme laittamassa lasta ihan "oikeaan" hoitopaikkaan. Harmittaa niin hirveästi, kun ei tullutkaan tänään, kun monta päivää jo olen odotellut, että sitten torstaina pääsen kunnolla taas hommiin. Mitä vielä!
ap
Minusta tuo kuulostaa aika pieneltä palkat, jos lija-auto matkojen jälkeen jää palkkaa vain 8-15€. Minä olisi maksanut ne matkat myös. Eihän hänen ole pakko pitää auto siksi että teidän perhe tarvitsee lastenhoitajaa.
Eikä olisi kerennyt hirveän montaa tuntia tekemään, kun olisi pitänyt lähteä. Ehdotinkin, että olisi tullut aikaisemmin aamulla, että olisi kerennyt tienata enemmän, mutta ei.
ap
Se on aika yleistä että maksetaan lapsenhoitajalle myös matkakulut, jos tällä ei muuten ole kulkuyhteyttä käytettävissään.