Uskovaiset! Minkä ikäiselle olette lukeneet Raamattua?
Itseäni mietityttää, voinko lukea 8-vuotiaalle Raamattua mitenkään "sensuroimatta" sitä.
Onhan siellä meinaan hurjiakin tarinoita ja asioita, joita lapsi ei ehkä ihan ymmärrä, ja väärinkäsitykset voivat mietityttää tai ehkä jopa pelottaa? Vai..?
Lasten Raamattua olen lukenut kyllä. Pieniksi tarinoiksi muutettuja.
Kommentit (8)
Sitä nuoremmalle olen lukenut lasten Raamattua tai lapsi on lukenut itse. Meillä ei ole erityisen herkkä lapsi, joten uskallan kyllä antaa lukea. Ymmärrän kyllä, että jos lapsi on luonteeltaan herkempi, niin silloin voi käyttää harkintaa ja lukea kahdestaan, niin että aikuinen selittää mistä on kyse.
Vasta lukisin 12veelle oikeaa.
Ajatusmaailma kun ei vielä salli ymmärtää kaikkea.
Voi tulla vaikka pelkotiloja.
Ainakin vanhemmissa raamatuissa on pelottavia kuvia.
Meillä taas tyttö oli urheilullinen ja koko ajan teki kuperkeikkaa,osaa kävellä esim käsillä ym vaikeaa.Anna lapsen tehdä mitä tykkää mikä ei vahingoita häntä.
Raamattua voi lukea hyvin 8-vuotiaalle. Luomiskertomus ei ainakaan ole mitään pelottavaa jos alusta haluat aloittaa.
säästyy taas maailma yhdeltä hihhulilta kun oppivat inhoamaan sitä. Eihän nyt pieni lapsi ymmärrä Raamatusta mitään. Se on vain älyttömän tylsä ja puuduttava kirja. Nimimerkillä yksi uskonnollisen kasvatuksen tulos, joka oppi jo 7 v inhoamaan Raamattua.
säästyy taas maailma yhdeltä hihhulilta kun oppivat inhoamaan sitä. Eihän nyt pieni lapsi ymmärrä Raamatusta mitään. Se on vain älyttömän tylsä ja puuduttava kirja. Nimimerkillä yksi uskonnollisen kasvatuksen tulos, joka oppi jo 7 v inhoamaan Raamattua.
sun vanhemmat ei varmaan lähestynyt sua oikein tän asian kanssa!mun 10 v poika aina haluu jutella ja peilaa jo elämäänsä raamatun valossa!ollaan iha tavis perhe=)saa kysyä ja ihmetellä!
nykyään pappi, luki itse vanhempiemme vihkiraamattua nelivuotiaana ja merkitsi aina oikein-merkin siihen kohtaan, mihin oli sillä kertaa lukenut.
Emme ollleet mitenkään erityisen uskonnollinen perhe.