Suositelkaa mulle dekkareita!
Olen nyt innostunut lukemaan dekkareita ja nyt olis hakusessa jotain oikein hyviä. Tykkään varsinkin sentyyppisistä kirjoista kuin esim. Anna Janssonin Hylynryöstäjä ja Tess Gerritsenin Jääkylmä. Sellaiset kiinnostaa eniten missä henkilöt on jossain eristyksissä muusta maailmasta, vähän kuten noissa mainitsemissani kirjoissa. Muutkin toki käy. Olen muitakin Tess Gerritsenin kirjoja jo lukenut ja joitakin Eppu Nuotion kirjoja. Eli kaikkia muita voipi ehdotella.
Kommentit (8)
tuota Millenium-trilogiaa olenkin aatellut alkaa lukemaan, kiitti kun muistutit!:) Täytyypä tutustua noihin muihin myös.
Sen eka (Kesän kylmyydessä) oli paras, siitä sitten taso laskenut minusta kirja kirjalta... Silti viihdyttäviä kaikki, sitäpaitsi Gotlanti on ihana paikka, kirjojen tapahtumat sijoittuvat siis sinne.
Leena Lehtolaista, Rake Tähtistä kotimaisista suosin eniten ja lisäksi Eppu Nuotiota. Linda Howardin kirjat on kanssa hyviä. Niissä on jännitystä, romantiikkaa ja seksiäkin.
ja Åsa Larssonia. Aika paljon olen näitä pohjoismaisia dekkaristeja lukenut ja ovat ehdottomia suosikkejani. Ainakin Fossumilla on joitakin eristyskirjojakin, esim. Ken sutta pelkää.
Mutta pohjoismaalainen kirjailija. Junamatkustajat jäävät eristyksiin hotelliin ja sitten niitä alkaa kuolla. Nimi oli muistaakseni jokin numerosarja. Ehkä joku muu muistaa paremmin.
Anne Holt kirjailija enivei, ja se on kirjoittanut paljon muitakin dekkareita, joissa ei kyllä muissa ole tuollaista eristyksissä olo -twistiä.
Outi Pakkanen, Karin Slaughter (kannattaa lukea kirjoitusjärjestyksessä, samat ihmiset pyörii kirjasta toiseen), John Verdonin Numeropeli (ihan uusi, aika koukuttava), jo mainittu Stieg Larssonin Millenium-trilogia.
Helene Tursten, Mari Jungstedt, ja tietysti klassikot Chirstie, Lang ja suomalaisista Arhippa.