Vastaisin taatusti vaaligallupissa äänestäväni persuja, mutta
tosielämässä itse siinä äänestystilanteessa vaaliuurnaan pudottaisin ihan toisenlaisen lapun, todennäköisesti äänestän kokoomusta tai keskustaa tälläkin kertaa.
Kommentit (7)
Mä inhoan noita äänestysgalluppeja, mitä se kellekään kuuluu ketä mä äänestän! Kyllä sen tuloksen näkee sitten vaali-iltana, miksi sitä pitää ruveta etukäteen arpomaan ja arvailemaan? Jos multa kysyttäis, vastaisin just ihan toisin kuin äänestäisin vaalipäivänä.
kylvää epätietoisuutta puolueiden ja äänestäjien pariin.
Gallupeja pitääkin huijata.
Persujen tulos ei yllä galluplukuihin.
Korkea kannatusprosentti toisaalta myös houkuttaa ihmisiä äänestämään persuja. Heidän äänestäminen näyttääkin olevan suosittua ja hyväksyttyä, joten protestiin on helppo liittyä mukaan. Vaikka siis itse et äänestäisikään persuja, niin valehdellessasi gallupiin voit kannustaa muita oikeasti tekemään niin.
no keino se tuokin on saada ihmiset äänestämään jotain muuta kuin perussuomalaisia, tosin aika epätoivoinen keino...
persuja siksi että persut tuudittautuu jättikokoiseen vaalivoittoonsa ja ajattelee että no ei sota yhtä miestä kaipaa. Ja jättävät äänestämättä. Persut muutenkin äänestää heikosti, ovat kai sunnuntaisin krapulassa :).
Eikö olisi sama kertoa totuus vaaligallupissa?