Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku haluaa olla kotiäitinä muuten vaan,

Vierailija
16.02.2011 |

niin miksi se ketään haittaa?

Jos joku haluaa vaan ottaa iisimmin mutuaman vuoden, nukkua päiväunia lapsen kanssa ja olla ilman kiireistä aikataulua, niin onko se joltakulta toiselta pois?

Mitä tulee kotihoidon tukeen, niin enemmän tarha maksaa yhteiskunnalle, sillä loppujen lopuksi äitien työpaikat ovat kuitenkin usein matalapalkkatyöpaikkoja ja hyvin palkatut uraohjukset varmasti luonnostaankin palaavat niin pian kuin mahd. sorvin ääreen.

Meitä on niin monenlaisia, toisilla on "ahkeruus on ilomme"-mentaliteetti ja toiset haluavat ottaa rennommin kun taas joku kokee elämänsä mielekkäänä kun panostaa rankasti uraan ja työntekoon.

Eikö se ole vain hyvä että erilaisuutta on?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elää ilman hysteeristä aikataulua jos hän itse joutuu juoksemaan työn, kodin ja päiväkodin väliä niin että on saada sydänkohtauksen...

Vierailija
2/12 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jo ihmettelinkin täällä mikä oikeiastaan on ihmisen elämän tarkoitus. Olla se verojamaksava työntekijä vai jotain muuta? Vai saisiko itse valita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmat haluavat valita, mutta haluavat myös pistää yhteiskunnan omien valintojensa maksumieheksi. Ihmiset eivät myöskään tunnu ymmärtävän, että omien valintojensa vuoksi (hoitovapaa tms.) voisivat hetkeksi ja tilapäisesti laskea elintasoaan vaan he vaativat jonkinlaista kompensaatiota yhteiskunnalta. Ei sellainen vetele, kuka silloin enää töihin viitsisi mennä?

Vierailija
4/12 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuki jonka saa alle 3vuotiaasta kotona hoidettavasta on verotettavaa tuloa.

Luuleeko joku että siitä ei maksettaisi veroa?

Vierailija
5/12 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuki jonka saa alle 3vuotiaasta kotona hoidettavasta on verotettavaa tuloa.

Luuleeko joku että siitä ei maksettaisi veroa?

luultu, ettei siitä makseta veroa? En minä ainakaan löydä sellaista tekstiä.

Vierailija
6/12 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole muuta kuin rahan siirtämistä taskusta toiseen. Lopputuloksena on, että tukiaista saa vain vähän vähemmän. Eikös tätä opeteta peruskoulussa enää?

Vierailija
7/12 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tienaako jääkö jollain palkasta käteen se 300 tms mitä kotihoidontuki on?

Vierailija
8/12 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veronmaksu sitten on? EIkös se ole sama asia? Valtiolta saat rahaa ja siitä osan maksat takaisin, lopputuloksena vähän vähemmän palkkaa.

ei ole muuta kuin rahan siirtämistä taskusta toiseen. Lopputuloksena on, että tukiaista saa vain vähän vähemmän. Eikös tätä opeteta peruskoulussa enää?

Vierailija
9/12 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset on niin hemmetin kiinnostuneita muiden tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Jos olisivat yhtä kiinnostuneita omista tekemisistään, niin maailma olisi paljon parempi paikka. Mä en ymmärrä alkuunkaan koko kotiäiti - uraäiti vastakkainasettelua.

Vierailija
10/12 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tietoisesti ja muuttaa elintapojaan. Esim. minä itse. Elämme miehen palkalla emme odota mitään suurempia. Menot on mitoitettu tulojen mukaan.

että vanhemmat haluavat valita, mutta haluavat myös pistää yhteiskunnan omien valintojensa maksumieheksi. Ihmiset eivät myöskään tunnu ymmärtävän, että omien valintojensa vuoksi (hoitovapaa tms.) voisivat hetkeksi ja tilapäisesti laskea elintasoaan vaan he vaativat jonkinlaista kompensaatiota yhteiskunnalta. Ei sellainen vetele, kuka silloin enää töihin viitsisi mennä?

Vierailija
11/12 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa minun puolestani tehdä kuten haluaa, mutta jos rahoja lasketaan niin taitaa se pienten lasten kotihoito olla yhteiskunnalle halvempi muoto. Kotihoidon tuki on rahallisesti vitsi se rinnalla mitä yksi pk-paikka maksaa. Iso osa pienten lasten äideistä on aika pienellä palkalla töissä ja yhteiskunnan saama vero/bkt -hyöty varsin vähäinen. Että kyllä se yhteiskunta taitaa olla maksumiehenä jokaisen kaupanmyyjä/sairaanhoitaja/yliopistotutkijan yms. laittaessa pienen muksunsa hoitoon ja lähtiessä tekemään sitä 'uraa'.

Vierailija
12/12 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ihmiset on nykyään huolissaan vain valtionvelasta, niin eiköhän se mene siihen, että jos haluat hoitaa lapsesi kotona, niin maksat sen kokonaan itse, ja jos haluat pistää lapsesi hoitoon, niin maksat sen kokonaan itse. Valtion ei tarvitse antaa mitään rahaa kellekään, koska ihmiset ovat niin hyvin omaksuneet sen, että valtiolla ei ole rahaa. Vaikka sillä onkin, mutta se jaetaan vain pienelle osalle eli päättäjille. Kuukausiliitteen sarjakuva oli aika osuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi