Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella parvorokko? (kuva), ja itse raskaana enkä ole tod.näk. sairastanut

Vierailija
16.02.2011 |

parvoa itse.

neuvolan täti ei halua ottaa verikoetta ellei ole kunnolla epäillys että onko parvorokkoa lapsilla..

esikoinen on koulussa ja kuopus 2v. kuopuksella on poskissa punaista ja selässä jotain ihan pieniä näppyjä.

linkin mukaan parvorokko voi olla melkein oireeton:

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=526/sprog=4/grp=2/menu=1/

tässä kuva kuopuksen selästä ja poskesta.

Mitä teen jos se on parvoa.. miten sikiön käy?

http://i10.aijaa.com/b/00691/7516772.jpg

http://i3.aijaa.com/b/00783/7516795.jpg

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parvorokko, kun olin raskaana. En muista juurikaan miltä näytti, muuta kuin että jotain näppyä tuli + kuumetta, mutta tarhassa saatiin sitten tieto, että parvoa liikkeellä siellä. Neuvolassa (Hgissä) oltiin kovin huolissaan ja pääsin ilman muuta labraan, ihan pikkujuttuhan tuo olisi testata.

Minulle oli sitten tarttunut parvo, itselläni tosin se oli lähes oireeton. Naistenklinikalla erikoislääkärit tutkivat 2 vkon välein sikiön verisuonten virtauksia + muuta ja vaikutti siltä, että sikiöön tauti ei tarttunut tai jos tarttui ei aiheuttanut turvotusta tai muutakaan. Terve vauva syntyi.

Kyllä se testi nyt kannattaisi sinusta ottaa ihan oman mielenrauhasi takia. Ehkä sitten yksityisellä?

Vierailija
2/9 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten terveyskeskukseen tai ensiapuun tai jonnekkin ei siinä oikein muuta ole tehtävissä tai suoraan äitipolille!! tai joka paikkaan kunnes huolesi kuullaan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella osalla kun se on oireeton.

Sikiön suhteen ei oikein voi tehdä muuta kuin seurata tilannetta.

Vierailija
4/9 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella helppoa selvittää oletko sairastanut sen lapsena.

Pieni verikoe josta selviää onko vasta-aineita.

Jos on,olet sen jo sairastanut eikä ole syytä huoleen.

Eikä ole muutenkaan.

Tyhmä terkkari.

Vierailija
5/9 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitinä itsekin kerron omasta pojastani, jolla posket punoittaa ja selässä saattaa olla myös pientä näppyä, kuin myös toisinaan jaloissa.

Mun pojalla tämä ilmiö liittynee pakkaseen ja myös pakkasen vuoksi kuivahtavaan ihoon.

Ilmiö nimittäin toistuu talvella usein ja yleensä suihkussa lotraaminen pahentaa seuraavaksi päiväksi tilannetta.

Vierailija
6/9 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella helppoa selvittää oletko sairastanut sen lapsena.

Pieni verikoe josta selviää onko vasta-aineita.

Jos on,olet sen jo sairastanut eikä ole syytä huoleen.

Eikä ole muutenkaan.

Tyhmä terkkari.

äitini sanoi etten ole sairastanut.

ap

Vierailija
7/9 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on epäily parvosta, niin tottakai pitää saada lähete. Ihme torspoilua. Ohitat nyt sen terkan ja pyydät suoraan lääkärille soittoajan tai soitat kylmästi toiselle terkalle. Kyllä meillä ihan mukisematta otetaan parvot ja toksot, jos on epäilys että raskaana oleva on altistunut, eikä ole tietoa vasta-aineista.

Vierailija
8/9 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis sitä mieltä, että mitään vaaraa ei ole? Normaalistihan neuvolan terkat laittavat lähetteet raskaudenaikaisiin verikokeisiin ym. Miksi nyt ei suostunut?

ei neuvolantäti anna lähetettä verikokeisiin

On todella helppoa selvittää oletko sairastanut sen lapsena. Pieni verikoe josta selviää onko vasta-aineita. Jos on,olet sen jo sairastanut eikä ole syytä huoleen. Eikä ole muutenkaan. Tyhmä terkkari.

äitini sanoi etten ole sairastanut. ap

Vierailija
9/9 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaleanpunaista reikäsukkismallista punoitusta parvorokossa, ei mielestäni juurikaan mitään näppyjä. Terkkari katsoi ja saman tien lähetti minut äitiysneuvolan terkalle (olin noin rv 15) ja saman tien verikokeisiin. Jonkin ajan kuluttua (ehkä viikko?) tuli soitto äitipolilta, sanoivat, että näkyy vastikään sairastettu parvo niistä vasta-aineista ja kiireellisenä ultraan ja sitten ultrattiinkin 12 vkoa kerran viikossa. Kaikki oli kuitenkin vauvalla hyvin, eikä anemiaa hänelle tullut. Terve poika syntyi reilusti yliajalla. :) Hän on kyllä voinut sairastaa parvon kohdussa, mutta mitään seurauksia (eli anemiaa tms) ei tullut.

Nyt ota yhteys lastenneuvolaan, että tarkistavat onko parvon näkoistä. Jos ei sinne oteta vastaan, niin sitten päivystykseen. Ei ole leikin asia tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme