Mitä on fasismi
Anteeks nyt kun on tyhmä kysymys.
Mut tiedän mitä oli natsismi ja mitä on kommunismi.
Ja fasismia vastaan mukamas taisteltiin toisen maailman sodan aikana.
Ketkä olivat fasistit?
Miksi ei sanota että taisteltiin demokratiaa ja yksilonvapauksia vastaan?
Kommentit (26)
Musta se olis vaan positiivinen asia.
Miksi koet muiden kielten opiskelun vähentymisen positiivisena asiana?
yhtään mitään tästä aiheesta, mutta kieliä oppii paremmin, kun niiden opiskelun/oppimisen aloittaa ennen puberteettia, koska keskimäärin kielenoppimisen herkkyyskausi loppuu siihen. Mutta sä et toisaalta tee varmaan tällä tiedolla mitään.
Pikku lapset oppivat kieliä helposti kun kerran eivät ujostele ääntelemistä.
Mutta he myos unohtavat kielen nopeasti. Kieli useinmiten unohtuu teini iässä.
Itse olen ulkosuomalainen ja tunnen joitakin jotka lapsena osasivat suomea, mutta sitten vanhempana kokonaan unohtivat.Fakta on se että puberteetin jälkeen opittu kieli muistuu läpi elämän ja sitä ei uhohdeta. Ja puberteetin jälkeen voi oppia kielen kuin kielen hyvin
Mä oon kyllä toisaalta opiskellut tätä aihetta yliopistossa ja pidän sieltä saatua tietoa luotettavampana kuin sinun omia mietteitäsi asiasta.
Totta kai pikkulapsi unohtaa kielen, jos ei jatka sen oppimista/opiskelua pikkulapsi-iän jälkeen, mutta samoin käy puberteetin jälkeen opituille kielille, jos niitä ei käytä. Vai miksköhän en osaa enää yhtään venäjää tai hepreaa?
Juu ei ole Miksi koet muiden kielten opiskelun vähentymisen positiivisena asiana?
Se on mun mielipide, ja mulla on oikeus sellaiseen, kuten sullakin. Musta on hyvä opiskella ruotsia, koska se on maamme toinen kansalliskieli.
Juu ei ole Miksi koet muiden kielten opiskelun vähentymisen positiivisena asiana?
Se on mun mielipide, ja mulla on oikeus sellaiseen, kuten sullakin. Musta on hyvä opiskella ruotsia, koska se on maamme toinen kansalliskieli.
Heh. Tosi hyvä perustelu kielen PAKOLLISELLE opiskelulle juu. Mitään väliä ei ole esim. kielen tarpeella!
Saamen kielelläkin on virallinen status, pitäisikö sitäkin opettaa kaikille pakolla ala-asteella?
niin oletpa outo
minä luen hollantia koska rakastan sitä ja se on mieletäni omalla tavallaan kovin kaunis ja nurinkurinen, hauska kieli
Se on silta saksan ja tanskan kielen välillä
En voi kuvitella opiskelevani kieltä vain jonkinlaisen historiallispoliittisten valtojen toivojen takia.
Kumma kun sanot opiskelevasi ruotsia sen takia että se on kotimaalainen??? Ei ruotsissa olevat puhu suomenruotsia. Ja venäjäkin on kotimaalainen
Pikku lapset oppivat kieliä helposti kun kerran eivät ujostele ääntelemistä.
Mutta he myos unohtavat kielen nopeasti. Kieli useinmiten unohtuu teini iässä.
Itse olen ulkosuomalainen ja tunnen joitakin jotka lapsena osasivat suomea, mutta sitten vanhempana kokonaan unohtivat.
Fakta on se että puberteetin jälkeen opittu kieli muistuu läpi elämän ja sitä ei uhohdeta. Ja puberteetin jälkeen voi oppia kielen kuin kielen hyvin