isöäiti juhli 60 v syntymäpäiväänsä, lapsenlapsia ei kutsuttu, ov
Pakko jakaa tällainen tarina jota en heti todeksi halunnut uskoa. Ystäväni anoppi vietti taannoin 60 vuotispäiviään. päiville osallistui ystäväni mies eli sankarin poika. ihmettelin ääneen että eikö mummi kutsunut lapsen lapsiaan? joita tällä isoäidillä on nämä kaksi kappaletta, ei enempää. niin ei kuulemma halua juhlia lasten kanssa. 60v juhlat olivat aikuisten juhlat. eihän siinä sinänsä mitään mutta luulisi isoäitiä kiinnostavat järjestää jokin toinen tilaisuus johon lastenlasten olisi hyvä osallistua. kyse on kouluikäisistä lapsista, ei sylivauvoista.
aivan käsittämätöntä että tällaisia "isovanhempia" on olemassa.. sääliksi käy näitä lapsenlapsia joita mummi ei halua nähdä.
pitää olla kiitollinen edes siitä vähästä mitä omien lasten mummit ja vaarit näkevät lapsenlapsiaan!
Kommentit (35)
60-v synttärit on minusta sukujuhlat, jos sellaiset haluaa pitää. On lapsillekin hyvä oppia olemaan mukana ja toisaalta myös oppivat käytöstapoja, näkevät sukulaisia, kuulevat tarinoita..
Voihan sitä pitää aikuisten bileet sit erikseen.
työssäkäyvän ihmisen aikuisille suunnattu vastaanotto, jossa syödään pullapitkoa ja kilistellään maljoja ja kuunnellaan puheita.
No meitä on monenlaisia. ei ne minunkaan vanhenmat ole aikoinaan osallistuneet lasteni juhliin mihinkään , kastajaiset, rippi , synttärijuhliin. Näin se vaan on. Minä olen sitten valjastanut kaveriporukasta itselleni uusia sukulaisia . Tänä päivänä , kun itse olen mummi (2 lapsenlasta) niin osallistun kyllä aktiivisesti heidän elämäänsä ja kunnioitan heidän vanhempiensa tapoja ja tottumuksia heidän perheessään ja aion kutsua heidät myös synttäreilleni 60 v . kun täytän. He kuuluvat meidän elämäämme ja saa olla kiitollinen ,että saa osallistua heidän elämäänsä ja olla läsnä siinä. Me nyky mummit ja ukit olemme kasvaneet vanhassa maailmassa , 70 -luvulla oltu nuoria jolloin vapaus koitti , mutta kuitenkin kurin alla erilailla ,kuin nykynuoriso ja meidän vanhemmat olivat sota-ajan lapsia , joilloin heilläkin oli erilaista ,jos erottiin jne. Tälläistä tama elämä on , mutta nautitaan silti niistä pienistä ihmisistä joita elämäämme kuuluvat ja pidetään muutenkin huolta lapsistamme ja vanhemmistammekin siinä kuin jokainen omalta osaltaan pystyy. Iloa elämään (niinkuin kaverini aina sanoo) . Hyvää kesää kaikille.
Yleensä juhliin kutsutaan erikseen eikä loukkaannuta ja pahoiteta mieltä jos ei kutsuta. Siihen on täysi oikeus juhlien järjestäjällä. En ihmettele ettei kutsua ole tullut jos asia on noin pakollinen avaajalle. Yritä päästä yli....
Jos on vaikka perseeseenvetojuhlat. Ei siellä lapsia kaivata paikalla, kun tyypit astuu isoäitiä kunnolla perseeseen. Isoäiti on voinut vaikka seuralaispalvelusta tilata nipun 20-30v miehiä.
Siinä vaan muu vierasjoukko taputtaa tahdissa ympärillä haltioissaan, kuin jotkin kreikkalaiset.
Tuliko tällainen itsekkääseen mieleesi? Niin, eipä tainnut tulla.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan edesmennyt anoppi ei viitsinyt vaihtaa tyttäremme vaippaa ja ripulit oli syöneet ihon mukavan punaiseksi,hän vaan lähetteli kutsuja johonkin ja vauva istui rattaissa olkkarissa vieressä.
Mun äiti teki saman.. Lapsella kakka housussa ties kuinka monta tuntia eikä ollut ees antanut ruokaa vaikka vartavasten tein valmiiksi. Itse oli kyllä syönyt ja astiat lojui tiskipöydällä. Sen jälkeen ei sitten hoitajaksi pyydettykään. Ei tarvii kun ei kerran halua.
Hoidon syy oli tuleva muutto, olin maalaamassa muutaman tunnin uudella asunnolla ja äitini itse tarjosi apuaan.. Nälkäisenä kotiin ja harmitti ja kiukutti lapsen puolesta jakat ylhäällä sohvalla retkottava mummo.
Noh, tää on tätä nykyaikaa tämä. Mitä morsiamet edellä sitä anopit perässä.
Onhan tuo nyt outoa. Etenkin kun kyseessä oli vain kaksi lasta. Parin tunnin piipahdus ja sitten olisi voinut aikuisten osuus olla.
Musta on edes outoa, että lapsi perheineen edes kutsuttaisiin. Meillä se olisi itsestään selvyys, että sinne mennään, eikä sieltä voi millään verukkeella olla pois.
Olipas joku kaivanut vanhan provon esille. :D
Nikita, oliko ihan pakko kaivaa esiin yli viisi vuotta vanha ketju?
Vierailija kirjoitti:
tämä mummi nimittäin ei tapaa lapsen lapsiaan kuin 2-3 kertaa vuodessa, ja silloinkin kuulemma pakon edestä. yrittää viimehetkellä perua tapaamiset.
musta oli vaan kauheaa kuulla että tällaisia ihmisiä on olemassa. kaikki ei pidä lapsenlapsistaan ilmeisesti.
ap
Ap, eikö sinulle ole opetettu, että lause alkaa aina isolla kirjaimella!!???
Olen samoilla linjoilla kuin nro 16. Mummo on saanut tarpeekseen hemmotelluista ja kiukuttelevista penikoista, joita on joutunut hoitamaan enemmän kuin lääkäri määrää. Haluaa mieluummin juhlia aikuisporukalla. Ei tarvitse edes keksiä erillistä tarjottavaa näille naukumaijoille. Lihapullat, nauravat nakit ja ranut nyt eivät vaan ole aikuisten herkkulistalla kovin korkealla.
Luulisi että kuuskymppiset on kahdelle lapselle äärimmäisen tylsät juhlat jos siis muita lapsivieraita ei ole.
Olisi kannattanut luopua mökkilomasta :D