Oletko tehopakkaus vai elämästä nautiskelija?
Kommentit (4)
mutta yritän kouluttaa itsestäni tehopakkausta.
Tavoitteena olis näiden kombinaatio.
no kolme poikaa, iso talo, iso piha. Kotihommat hoituu lastenhoidon ohessa, kotiruokaa teen, pihatyöt kesällä.
Luottamustehtäviä iltaisin, oma harrastus.
Nautin tekemisestä.
olen aina ollut tehopakkaus. eikä todellakaan siten, että nauttisin siitä, vaan olen tehnyt kaiken heti ja nopeasti valmiiksi, koska kaikki keskeneräinen on ahdistanut minua. samalla myös ahdistaa se, että kun teen jotain, se ei kuitenkaan ole heti valmis... mitenköhän tämän selittäisi ymmärrettävästi... no, esimerkiksi vaikkapa pyykkien ripustaminen kuivumaan; kun kone on pessyt pyykit, minä seison jo kärsimättömänä odottamassa, että saan luukun auki ja vaatteet ripustettua. teen kaiken nopeasti ja tehokkaasti ja tuskailen koko ajan sitä, että siihen menee niin kauan aikaa, että jotain muuta jää tekemättä sillä aikaa. ja toisinaan jo ajatuskin tuosta tilanteesta on johtanut siihen, että olenkin mieluummin jättänyt pyykit pesemättä. outoa eikö totta? äitini on kuitenkin juuri samanlainen. kotona piti siivoukset hoitaa siten, että samalla kun äiti imuroi, joku meistä lapsista kulki heti hänen perässään mopin kanssa, jotta lattiat olisivat heti puhtaat.
minulla on tytär, joka on kehitysvammainen ja hän tekee kaiken hiiiitaaaastiiii. siten, että minä puren hammasta hänen vieressään, kun hän pukeutuu, jotten koko ajan komentelisi häntä toimimaan nopeammin. toki osaan jo käskeä hänet ajoissa pukeutumaan, jotta hän ehtisi tehdä sen, mutta silloinkin sellainen hidastelu ja sen seuraaminen ahdistaa.
muutama viikko sitten kilahdin tuollaisesta tilanteesta tosissani ja kun olin purkanut kiukkuani ystävälleni, hän kehoitti minua kokeilemaan joskus tehdä asioita tytön tahtiin. tein ystäväni neuvon mukaan ja jo viikon "harjoittelun" jälkeen tajusin, että minähän nautin jopa kotitöistä. eihän niitä enää tullut tehtyä yhtä paljon kuin ennen, mutta aidosti oikeasti; kuinka monessa kodissa tarvitsee imuroida päivittäin, pestä lattiat pari kertaa viikossa tai pyyhkiä pölyjä joka toinen päivä? ei ainakaan meillä. minä vain olin tehnyt niin, koska minulla oli aikaa tehdä, enkä kokenut oloani hyväksi, jos en koko aikaa puuhaillut jotain. =DD
vieläkään en osaa tuota kunnolla, mutta kyllä minä päivittäin yritän pysähtyä jonkin puuhan pariin vähän rauhallisemmin ja yritän pelkästään viihtyä siinä hetkessä ilman, että mietin jo seuraavaa hommaa puolivalmiina ahdistelemassa niskani takana.
Nautin myös niistä hetkistä kun olen tehokas.