En ymmärrä tuota Finnairin syyttelyä 12-vuotiaasta jättämisestä kentälle
On erilaisia lipputyyppejä ja menopaluulippu on menopaluulippu ja yleensä halvempi ja muutoksiltaan rajoitetumpi kuin yhdensuuntainen. Jos menopaluulippuja voisi käyttää yhdensuuntaisina paluulippuina, niin eihän kukaan ostaisi yhdensuuntaisia lippuja.
Eli syytökset sinne vanhempien suuntaan, jotka eivät ole olleet perillä lipuista.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021513188804_uu.shtml
Kommentit (96)
voiko menolippua käyttää siten, että on vain menevinään koneeseen? Käy lähtöselvityksessä muttei menekään koneeseen? Siis missä vaiheessa se lippu rekisteröityy käytetyksi?
voiko menolippua käyttää siten, että on vain menevinään koneeseen? Käy lähtöselvityksessä muttei menekään koneeseen? Siis missä vaiheessa se lippu rekisteröityy käytetyksi?
Jos et mene koneeseen, matkatavarasi poistetaan ruumasta. Eli lippu katsotaan vielä ihan siinä portilla, mistä ei enää pääse pois.
Jos et mene koneeseen, matkatavarasi poistetaan ruumasta. Eli lippu katsotaan vielä ihan siinä portilla, mistä ei enää pääse pois.
Hämymatkustajana sinulle ei tietenkään olisi matkatavaroita, mutta pointti oli se, että asia tarkastetaan vielä juuri koneeseen mennessä.
kun matkustajia on listan mukaan vaikkapa 100 ja penkeissä istuukin vain 99 matkustajaa. en usko että matkalippua voi käyttää muuten kuin matkustamiseen.
Joten ei mun mielestä siinä ole mitään epäselvää. Itse olen ostanut josksu menopaluun ja käyttänyt vain menon.
Joten ei mun mielestä siinä ole mitään epäselvää. Itse olen ostanut josksu menopaluun ja käyttänyt vain menon.
Niin. Minusta oleellinen tässä uutisessa ei ollut Finnairin toiminta vaan äidin toiminta!
pitäisi olla "Äiti jätti lapsen yksin kentälle". Mutta äitihän tuossa on ilmeisesti ottanut yhteyttä lehdistöön joten tokikaan hän ei tuollaista otsikointia hae.
En tiedä tapausta, mutta veikkaan, että tyttö on jäänyt Helsinki-Vantaalle jonkun saattajan, isän tai muun sukulaisen kanssa.
Tämä on taas niin pullamössökansan aikaansaannoksia, että! Pitäisi osata olla hiukan enemmän omatoiminen ja ottaa asioista selvää etukäteeen!
Sama meininki kuin tuolla ketjussa jossa itketään kun olisi kiva jäädä pakkasen takia kotiin.
Jestas.
En tiedä tapausta, mutta veikkaan, että tyttö on jäänyt Helsinki-Vantaalle jonkun saattajan, isän tai muun sukulaisen kanssa.
Ei kukaan, ei edes kaikkein hulluin av-mamma, jätä lastaan yksin kentälle ja itse hyppää kissojen kanssa koneeseen. Kyllä tuo tyttö aivan varmasti oli jonkun aikuisen mukana, esimerkiksi isänsä tms. Paremman jutun vaan saa, kun jättää tämän epäoleennaisen seikan mainitsematta...
radio Suomipopin lähetykseen ja sanoi tytön tulleen perille ja junan olleen ajoissa!
lentokentäähenkilökunnan saatteluja.
täytynyt olla.
Samaa luulen Ei kukaan, ei edes kaikkein hulluin av-mamma, jätä lastaan yksin kentälle ja itse hyppää kissojen kanssa koneeseen. Kyllä tuo tyttö aivan varmasti oli jonkun aikuisen mukana, esimerkiksi isänsä tms. Paremman jutun vaan saa, kun jättää tämän epäoleennaisen seikan mainitsematta...
lentokentäähenkilökunnan saatteluja.
palvelu täytyy toki tilata etukäteen. harvoin kuitenkaan 12-vuotias tarvitsee saattajaa mikäli äiti lentää samalla lennolla :0)
http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/finnair/travel/travel-info/…
Minulle on itsestäänselvää, että paluulippua ei voi käyttää tosta noin vain, jos ei ole käyttänyt menolippua, mutta ilmeisesti. Mutta vaikka tämän asian kanssa olisi epäselvyyttä, on outoa, että äiti lensi ja jätti lapsen YKSIN kentälle. Luulen kyllä myös, että lapsella on ollut joku aikuinen kentällä kaverina, jolloin äidin lentäminen ei ole kummallista. Olisin voinut itsekin jättää liputtoman lapsen tuosta kyydistä, ostaa hänelle uuden lipun ja lentää itse edeltä.
Oma 10-vuotias lapseni lentää vähintään parin kuukauden välein yksin Helsingistä Ouluun ja saatan joskus saattaessani olla niin huono äiti, että käyn luovuttamassa lapsen koneeseen, mutta en jaksa jäädä enää sitten ohjeiden mukaisesti odottelemaan, että kone varmasti lähtee eikä palaa takaisin. Jos näin kävisi, saisi minut kuitenkin puhelimella kiinni eikä paluuni kentälle kestäisi puolta tuntia kauempaa, vaikka olisin jo kotona.
Sitten kun lapsi on 12, en varmaan enää saattele häntä juurikaan portille, mutta kentälle ajattelin kuitenkin viedä ja katsoa, että check in sujuu ja pääsee turvasta läpi ja tietää, mille portille pitää mennä.
olisin varmaan minäkin kissoijen kanssa sitten lentänyt. Tyttö olis tullut joko uuden lipun turvin, tai sillä junalla sitten.
Vastako 13v saa lentää ilman ns saattajaa?
12v saa lentää ilman saattajaa.
Sitähän täällä ihmetellään, että dumppasiko se mamma lapsensa kentälle ja missä olosuhteissa? Saivatko järjestettyä lapselle lipun, montako tuntia lapsi joutui odottamaan uutta lentoa, vai mikä oli tilanne. Eli kyse ei ollut niinkään mistään etukäteen sovitusta yksin lentämisestä, vaan aikuisen töpeksinnästä, josta lapsi joutui yllättäen kärsimään. Kyllä minua hävettäisi äitinä niin paljon, ettei tosiaankaan tulisi edes mieleenkään soitella johonkin iltalehteen jutun perässä. :O
joka tiedusteli että saako jo 13-v lentää ilman saattajaa.
en ymmärrä miten sait tästäkin lauseesta väännettyä puolustuspuheenvuoron äidille!
joka tiedusteli että saako jo 13-v lentää ilman saattajaa. en ymmärrä miten sait tästäkin lauseesta väännettyä puolustuspuheenvuoron äidille!
12 v saa lentää ilman niitä saattajia, sillä omani on lentänyt :) Mutta ylempänä oli pariin otteeseen, että 12 vielä saatellaan...
Kyllä minulle olisi ollut itsentään selvää, että joko ostan lapselle uuden lipun kentältä tai menen lapsen kanssa junalla. Ihan uskomanton äiti ollut tuo!