Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¨raskaus ja näöntarkastus!

Vierailija
15.02.2011 |

Hei! Luin juuri, että raskaana ei välttämättä kannattaisi käydä tarkistuttamassa näköä!

Nyt rv 8+1

On pitänyt jo muutama kuukausi käydä, mutta aina jäänyt.

Eli huononeeko näkö paljonkin? Jos joku on käynyt.

Mietin tässä, että pitäisikö kuitenkin uudet voimakkuudet hakea, kun olen tässä säästänyt ja päättänyt synnytyksen jälkeen laserleikauskseen mennä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaikuttii varsinkin silloin, kun siirsin katsettani kaukaa lähelle tai päinvastoin. Silmien reagointi tuntui hitaammalata, ja muutenkin näkökyky tuntui heikkenevän. Mutta palautui synnytyksen jälkeen. Hankin uudet lasit si kun lapis oli jotain 6 kk.

Vierailija
2/11 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä palautunut :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi näkö heikkenemään raskauden puolivälin jälkeen. Varsinkin tv:tä katsoessa ja autolla ajaessa sen huomasi. Kun lopetin imetyksen näkö parantui. Itse harkitsin uusien lasien ostamista, kun näkö heikkeni, mut optikolla sanottiin, ettei kannata. Ja hyvä niin, koska uudet lasit olisi jääneet nyt käyttämättä.

Vierailija
4/11 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäytyi edes tarkastamasta mun silmiä, kun kerroin olevani raskaana:)

"saat tulla näöntarkastukseen puol vuotta synnytykses jälkeen" aha :)

Vierailija
5/11 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun taitaa olla ennestään vähän heikentynyt ja sitten vielä jos nyt huononee...

Mulla on kuitenkin nään vanhat lasit -2,5 ja ei muuta, eli lasit saisin suht halvalla!!

Mutta ei tosiaan "liian" vahvojakaan kannata ottaa.

ap

Vierailija
6/11 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUinka pian synnytyksen jälkeen voi mennä laserleikkaukseen?

Itselläni heitteli näkö raskausaikana, välillä parempi välillä huonompi, joten silloin en laittanut laseihin rahaa, koska olisi varmaan tullut väärillä vahvuuksilla. Nyt synnytyksestä alkaa olla kohta puoli vuotta... Joko voisin mennä laserleikkaukseen? Olen suunnitellut sitä jo monta vuotta ja siksi tuntuisi nyt tyhmältä sijoittaa laseihin rahaa. Eli sama ongelma täälläkin.

Vierailija
7/11 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin kuitenkin varmuuden vuoksi yhden vuoden jälkeen.

Vähän samoilla syillä, kuin verenluovutuksessakin on!

Sitä en tosiaan tiedä mitä mieltä lääkärit on. Mutta Ajattelin, itse sitä vuotta, niin on varma. Niin ja imetys on loppunut.

Mulla siis esikko vuoden ja tässä jo pitkään haaveiltu leikkauksesta, mutta vasta lasten jälkeen. Eli tämän raskauden. :D

ap

Vierailija
8/11 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kummallakaan kertaa ole ollut ongelmia. Kummallakin kertaa optikko tosin huomautti, että periaateessa (mutta käytännössä harvoin) raskaus voi vaikuttaa näköön. Koska uudet lasit kuitenkin halusin, hankin ne sillä riskillä, että raskauden jälkeen voi linssit joutua uusimaan. Piilareiden takia silmät on testattu vielä synnytyksen jälkeen, eikä muutoksia kummankaan raskauden jälkeen ole tullut.

Mäkin niin haluan tuohon laserleikkaukseen. Ehkä joskus sitten, kun talonrakennusprojekti ja hoitovapaa on ohi...

Vierailija
9/11 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja optikkokin sanoi että raskaus voi heikentää näköä.

Yksi kaverini oli vaihtanut raskauden aikana lasit vahvempiin ja vuosi sen jälkeen taas vahvuudet pieneni.

Suosittelisin siis odottamaan.

Vierailija
10/11 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just raskauden alussa, koska eivät enää oikein pysyneet päässä. Halvat ostin 2-3 vuodeksi

Vierailija
11/11 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisintaan 2kk imetyksen päättymisen jälkeen. Toki kannattaa kysyä silmälääkäriltä asiasta ja varmaan siihen arviointikäyntiin voi mennä jo aiemmin.

Kaikillehan ei muuten voi korjausleikkausta edes tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi