Lämmitättekö vauvalle korvikkeen aina?
Itse siis tottakai lämmitän mutta voisko sitä hätätapauksessa antaa esim huoneenlämpöisenä jos mitään lämmitysmahdollisuutta ei ole? Kun avaamattomat purkithan säilyy huoneenlämmössä.
Kommentit (19)
parin kk ikäinen joi jo välillä huoneenlämpöistä. Jos ei ole mikroa lähellä niin voi sitä lämmittää vähän vaikka vesihanan alla lämpimässä vedessä
ihan vastasyntyneenäkään en lämmittänyt esim. kaupassa ollessa. nyt on pakko joka kerta lämmittää kun on tullut niin ronkeliksi ettei juo kuin tietyn lämpöisenä :/
ja tässä mietin et just jos jossain pidemmällä kauppareissulla tms nälkä yllättää niin uskaltaako antaa ihan siltään ettei tarvis jotain mikroa metsastää...
ihan pienestä asti on halunnut jääkaappikylmää, huoneenlämpöinenkin on kelvannut mutta mitä kylmempi sen parempi. Ihmeellinen vauva!
korvikejauhe huoneenlämpöiseen veteen? meillä siis käytössä jauhe ja keitän aamuisin päivän satsiin veden, jäähdytän ja säilytän jääkaapissa! ja sit sitä mukaan lämmitän vettä ja lisään jauheen...
Ideana on, että lämmin maito maistuu vauvan suussa paremmalta ja yhtä lämpöiseltä kuin äidin rinnasta tuleva maito.
mutta mun vauva syntyikin maaliskuun lopussa, ja sinä vuonna oli jo tosi lämmintä silloin. Annoin aina huoneenlämpöistä. Jääkaapissa olleen korvikkeen lämmitin. Vähän eri asia jos nyt on vaunulenkillä ja poikkeaa kauppaan, korvike on tosi kylmää.
Mutta tottakai voi tarjota huoneenlämpöistä tai isolle vauvalle viileääkin. Olen itse koettanut tarjota huoneenlämpöistä, mutta ei kelpaa.
joka kerta, sen jälkeen annoin hätätilassa huoneenlämpöisenä. Mut mä säilytin (kun tiesin ettei voi lämmittää) pieniä tetroja lämmitetyn jyväpussin välissä sellaisessa pienessä, juomille tarkoitetussa lämpölaukussa. Siellä säilyivät ihan kädenlämpöisenä ja valmiina käyttöön, ei tarvinnut yöllä lähteä hortoilemaan keittiöön vaan sai repäistä sen tetran heti auki. Maitoa tosin meni jonkin verran hukkaan tuolla lailla, mut mulle se oli pieni hinta siitä että lapselle sai maidon nassuun ja itse sai jatkaa unia. :)
Eli huoneenlämpöisenä.
Mutta jos jääkaapista niin lämmitän. Ja esikoisen totutin jääkaappikylmään 8kk lähtien, tai hivenen ensin aina lämmitin mutta en läheskään lämpöiseksi. Muista en muista
Ap kiittää :) eli periaatteessa voisin lämmittää jyväpussin matkaan näillä pakkasilla niin pysyy maito lämpimänä avaamattomassa tetrassa esim neuvolareissuilla :)
sitäpaitsi jos syötät lapsen ennen kauppareissua niin aivan varmasti se pärjää tunninkin syömättä. laitat vaan tutin suuhun. Ei ennenkään ruokittu joka inahdusta.
t. kolmen äitee
Vauva oli viikon vanha kun imettäminen loppui ja sen jälkeen ollaan menty korvikkeilla lämmittämättä.
Eli huoneenlämpöisenä.
Mutta jos jääkaapista niin lämmitän. Ja esikoisen totutin jääkaappikylmään 8kk lähtien, tai hivenen ensin aina lämmitin mutta en läheskään lämpöiseksi. Muista en muista
Miten sait totutettua vauvan kylmään maitoon? Meidän vauva on niin ranttu, että korvike on oltava tietyn lämpöistä tai muuten se ei kelpaa. Vauva alkaa itkeä nälkäänsä mieluummin kuin ottaa liian haaleaa korviketta... Miten saisin vauvan tottumaan haaleampaan korvikkeeseen ja lopulta kylmäänkin maitoon?
Pienelle vauvalle pitää lämmittää maito, koska se on vauvan "lämmin ateria", mutta isommalle ei tosiaan tarvitse, jos vaan saa vauvan syömään lämmittämätöntä maitoa... meillä ei vaan onnistu.
Mutta on niitä kolme ollut. Ja kaikille annoin huoneenlämpöisenä korvikkeen aina. Siis avaamattomasta. Olivat kyllä kaikki yli puolivuotiaita kun aloitin korvikkeen annon.
Jos haluaa kauppoja lähteä kiertelemään. Tai jossain muualla missä ei ole lämmitysmahdollisuutta..
sit vähän isommalle en enää lämmittänyt. Ihan hyvin voi huoneenlämpöistä antaa.