Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistajat

Vierailija
30.01.2011 |

Olen uusi koiranomistaja ja mietin koiran pissa-kakka-syöntirytmiä :)Kun illalla noin kuuden maissa ruokin koiran niin sille tulee heti kakkahätä, mutta tuntuu väärälle viedä koiraa heti täydellä mahalla lenkille. Miten teillä muilla syönti-kakkarytmi menee?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti koiran vatsa alkaa toimimaan heti ruokinnan jälkeen.

Meillä annetaan aikuselle koiralle ruokaa 2 kertaa päivässä aamulla ja illalla ja lähdetään heti ulos kun on syönyt.

Päivällä ei tarvitse antaa ruokaa, eikä koira edes silloin kakkaa, paitsi joskus etenkin jos on päässyt kunnolla riehumaan metsään/koirapuistoon

Vierailija
2/8 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikuiset koirat saavat myös kaksi varsinaista ruokaa päivässä (aamuisin ja myöhään iltapäivästä/illasta) ja ulkoilukertoja on (päivästä riippuen) 3-4 (perinteisesti aamu, iltapäivä, ilta).

Esimerkiksi aamuisin lähdetään suoraan heräämisen jälkeen ulos ja ulkoilun jälkeen vasta syödään aamuruoka, iltaisin taas juuri toistenpäin, eli syömisen jälkeen vasta viimeiselle lenkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti herättyään, heti ruokien jälkeen, ja koiranpentuhan tarvii useamman kun kaksi ateriaa päivässä ja heti leikkien jälkeen...

Aikuisen koiran kanssa tekee niin kuin parhaaksi näkee. Ruokaa ei kannata opetella antamaan koiralle heti ensimmäisenä aamutoimena, vaan tyyliin, pennusta nyt kyse, herää->ulos, syöt itse aamupalan, annat koiralle->ulos, leikitte->ulos, nukkuu->herää->ulos jne. Ja tuo sama jatkuu, eli ei ensin ruokaa koiralle..

MUTTA HUOM, koiraa voi rauhallisesti lenkittää ruuan jälkeen, mutta ei mitään riehumisia n. tuntiin ruuan jälkeen, eikä ennen sitä. Siinä on aina vaarana vatsalaukun kiertymä. Ja isot ja syvän rintakehän omaavat koirat ovat tälle vielä alttiimpia. Näillä ohjeilla olen pärjänyt, eikä minulla ole joka aamu arki, taikka pyhä tyyliin 6.ta herättäviä koiria. Vaan nukkuvat yhtä pitkään nyt aikuisina kun muukin perhe.

Vierailija
4/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentukoiraa tulee luonnollisesti ulkoiluttaa heti heräämisten sekä syömisten jälkeen, oikeastaan aina kun mahdollista.

Aikuisilla koirilla pätee hieman eri säännöt, varmaan se teidän perheen oma rytmi määrittyy sitten arjessa.

Eikä koiraa todellakaan saa hikilenkittää ja juoksuttaa heti syömisen jälkeen, ruoan olisi hyvä antaa hetkisen laskeutua ettei tule hengenvaarallisia ongelmia vatsalaukun kanssa.

Vierailija
5/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa päivässä hieman ulkoilun jälkeen.

Vierailija
6/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 5 oli oikeassa mitä pennun ulkoilutus/ruokarytmiin tulee sekä siihen mahalaukunkiertymä-asiaan. Meidän koira sai pentuna 3 x päivässä ruoan, nyt vanhempana 2 x . Jotkut antaa 1 x mutta mielestäni on parempi jakaa päiväannos kahteen erään.

Vierailija
7/8 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.
mulla on 4kk ikänen cotton de tulear ja ruokin hänet aamulla herättyään ja viel ulos, iltapäivällä ruokin ja vien ulos ja illalla ruoka ja ulos. Hyvin on mennyt

Vierailija
8/8 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina käytetty pentua ulkona ennen ruokaa ja ruoan jälkeen. Aamu alkoi aina ulkoilulla.

Aikuisena koira viedään aamulla ulos ja sitten ruoka. Seuraava ulkoilu iltapäivällä ja sitten illalla. Ruokaa saa aamulenkin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan