Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei lapsen synttäreitä pidetä kotona?

Vierailija
14.02.2011 |

-

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan haluaa tulla leikkimään meidän lasten leluilla ja pelaamaan pelejä. Pientä ohjelmaa järkätään, vaikkapa ongintaa, kesällä ulkona jotain porukkaleikkiä. Ei siinä sen ihmeempää tarvitse. Meillä vain kolme lasta, joten kovin usein ei synttäreitä juhlita. Kertaakaan ei ole siivous minua harmittanut, siivoan vasta juhlien jälkeen, normi viikkosiivous on sitä ennen joku päivä aiemmin ollut. Omistaudun synttäreillä lasten käyttöön, siis olen ohjaamassa leikkejä. Tarjoilut teen jo edellisenä päivänä. Mitään koristeita en ole koskaan laittanut. Vanhemmat ei jää meille, tuovat ja hakevat lapsensa.

eikä nimenomaan leikkimään huushollin leluilla. Ulkonaolon varaan taas ei voi kaikkina vuodenaikoina laskea. Kymmenkunta villiä 6-vuotiasta poikaa on oikein houkuttelevaa viedä pois kotioloista...

siis alle kouluikäisillä on juhlat perustunut ihan leikkimiseen, ei ole kaivattu mitään erityistä ohjelmaa, ehkä lopussa aarteenetsintää. se tunti mitä synttäreihin jää syömisen ja lahjojen avaamisen jälkeen on mennyt ihan leikkiessä, esim. pojan synttäreillä ajoivat autoradalla aivan liekeissä eivätkä olisi halunneet lähteä kotiin kun tultiin hakemaan.

isommilla on ihan eri juttu ja ymmärrän ulkoistamisen paremmin.

Vierailija
22/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttäreillään kerran vuodessa :D lapset nauravat ja ilitsevat mutta kun on niin kurjaa kun ei saatu juhlia KOTONA REPS taitaa tääkin olla vaan kateellisten panettelua kun ei ole itsellä varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oli jo aikakin ulkoistaa kekkerit viime vuonna. Lapsetkin olivat tohkeissaan kun välillä jotain muuta kuin pullonpyöritystä tai aarteenetsintää kotinurkissa.

Vierailija
24/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei olisi? Miksi kummassa ne pitäis järjestää aina kotona? Onko tääkin nyt jokin keino yrittää päteä? Lasketko ap miten paljon esim muut mammat tekevät tarjottavia itse ja tuleeko huono omatunto ja saako itsetunto kolauksen jos joku tekee jotain enemmän itse kuin sinä? Hanki elämä!

Vierailija
25/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuu rajoittamaan vierasmäärää rankalla kädellä. Meille ei vaan mahdu enempää kuin 7 vierasta. Tänä vuonna ajattelin järjestää synttärit alkukesällä ja loppukesällä, ei siis aivan viralliseen aikaan, jotta voimme olla myös ulkona. Saadaan se pari lasta enemmän mahtumaan juhliin.

Vierailija
26/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttäreillään kerran vuodessa :D lapset nauravat ja ilitsevat mutta kun on niin kurjaa kun ei saatu juhlia KOTONA REPS taitaa tääkin olla vaan kateellisten panettelua kun ei ole itsellä varaa.

Mutta kirjoitin tuossa jossain ylempänä että meillä esim. on joka ikinen viikko synttärit HopLopissa, parhaana päivänä tulee 2 kutsua HopLopiin. Alkuun se oli ihan kivaa, mutta nyt lapset alkaa jo olla aika kyllästyneitä. Ehkä se sille sankarille on kerran vuodessa ainutkertainen tilaisuus, mutta liika on liikaa. Esim. eilen se putiikki oli aivan täysi. Kun menin hakemaan lasta pois taas yksiltä synttäreiltä niin porukka jonotti sinne sisään ja aivan tajuton hulabaloo - eikä siis siinäkään ole mitään pahaa joskus, mutta..

Ehkä ja toivottavasti tää nyt vaan kasautuu kun tuo HopLop avattiin joskus marraskuussa ja se on nyt uutta ja ihmeellistä tässä kaupungissa.

Sinänsä "ulkoistamisessa" ei ole mitään pahaa, mutta ei se aina ole se hiemonpi vaihtoehto ja esim. omat lapsemme eivät halua HopLop synttäreitä vaan haluavat pitää kotona. Ainakin just tällä hetkellä tuntuu että vaihtoehdot on tasan nää kaksi täällä :)

Vierailija
27/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit pidettiin kotona, mutta ohjelmapalvelu hoiti tarjoilut, koristelut ja ohjelman. Hyvin toimi, ei valittamista.

Vierailija
28/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ulkoistetaan kotoaan jo varhain - ensin päiväkotiin - juhliakaan eivät saa kotonaan Syynä on laiskat äidit jotka eivät viitsi nähdä vaivaa koska palveluita voi ostaa rahalla.

juhlien järjestelyt. Juhlissa on kuitenkin aina valvoja eli vanhemmat mukana ja kotonakin voidaan juhlia erikseen omalla porukalla. Sori vaan, mutta oman hännän nostaminen ei tällä kertaa ihan onnistunut, ei edes toisten syyllistäminen!

Vierailija
29/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärit on ehkä parempi pitää kotona. Harvoin edes on montaa vierasta ja vanhemmat on pienten kanssa mukana. Sit sen ikäisten lasten jotka tulee itsenäisesti juhliin, niin on varmaan ihan sama missä ne pitää. JOs kämppä kovin pieni ja itsellä jauhopeukalo keskellä kämmentä niin kait se sit on fiksumpaa mennä johonkin muualle. Mutta vois kyllä vähän käyttää mielikuvitusta ja mennä jonnekin muualle kun näihin ns. vakipaikkoihin.

Vierailija
30/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ulkoistetaan kotoaan jo varhain - ensin päiväkotiin - juhliakaan eivät saa kotonaan Syynä on laiskat äidit jotka eivät viitsi nähdä vaivaa koska palveluita voi ostaa rahalla.

syömässäkin. Olenko nyt ihan paska, laiska materialistimutsi kun ulkoistin lasten ravinnonsaannin ja kuittasin sen rahalla?

Kotiruoka 365 päivänä vuodessa = äitiyden mittari?

Vierailija
31/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärit on ehkä parempi pitää kotona. Harvoin edes on montaa vierasta ja vanhemmat on pienten kanssa mukana. Sit sen ikäisten lasten jotka tulee itsenäisesti juhliin, niin on varmaan ihan sama missä ne pitää. JOs kämppä kovin pieni ja itsellä jauhopeukalo keskellä kämmentä niin kait se sit on fiksumpaa mennä johonkin muualle. Mutta vois kyllä vähän käyttää mielikuvitusta ja mennä jonnekin muualle kun näihin ns. vakipaikkoihin.

Yleensä mennään niihin paikkoihin, joissa tiedetään tarjottavan synttäripaketteja. Jossain muualla voi saada tilan käyttöön, mutta joutuu kumminkin näkemään paljon vaivaa kun ruuat on järkättävä itse tai sitten hinta on hirmuinen.

Vierailija
32/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä ihmettelen.

Vierailija
33/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten meille ei mahdu viettämään 10-15 pojan juhlia. Siksi juhlitaan leikkipuiston tiloissa. Juhlat ja tarjoilut järkätään itse, joten en tiedä mikä juhlista tekee sen huonommat kuin omassa kodissa vietetyistä juhlista?

Vierailija
34/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärit kotona, koska ei kauhesti vieraita kerralla ja olen itse vielä kotiäitinä(osa-aikatöissä käyn) myöhemmin olen kyllä ajatellut kun lapsi kasvaa(nyt 4) että mahd. pitäisin ne muualla ja olisi valmiit synttärit niin ei tartte stressata koko hommasta ja voi vaan nauttia ja lapset saa rauhassa "sotkea" muualla. meilläkin toinen lapsi ja kolmas tulossa

Vierailija
35/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ulkoistetaan kotoaan jo varhain

- ensin päiväkotiin

- juhliakaan eivät saa kotonaan

Syynä on laiskat äidit jotka eivät viitsi nähdä vaivaa koska palveluita voi ostaa rahalla.

Meillä on pienenpieni kolmio (63m2), tänne ei mahdu 10-15 lasta synttäreille, kakkuakin pitäisi syödä kahdessa erässä eikä mitään voisi leikkiä yhdessä.

Lapset ovat jo sen ikäisiä, että eskariryhmän tai luokan kaikki tytöt/pojat on kiva kutsua.

Vierailija
36/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mene minkään muodin mukana tms. vaan ihan kiva välillä kokeilla jotain uutta.

Ei tarvitse aina olla joku Hoplop-juttu vaan ihan itse lasten kanssa keksien on kiva tehdä jotain erilaista vaikkapa lähimetsässä tai teltassa mummon takapihalla, millon mitäkin...

Lähikartanon vinttikin "vuokrattiin" kerran kivan, tutun kartanonsedän myötävaikutuksella ja oli "kartanonkummitussynttärit".

Suurimmaksi osaksi ollut ihan perinteisiä kotisynttäreitä varsinkin lasten ollessa pienempiä.

T. kolmen lapsen äiti

Vierailija
37/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä saa käydä kavereita muutenkin, niin miksei synttäreillä?

Vierailija
38/38 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarjoiluista. Minulle kumpikaan ei ole ongelma, kukaan vieras lapsi ei ole tullut sanomaan, että teillä on likaista. Tarjoilutkin on lapsille suunnattuja, ei vanhemmat jää meille oleilemaan synttäreiden ajaksi.

Omia lapsia olen kuskannut lukuisille synttäreille, ovat viihtyneet, kun joissakin paikoissa on lämmitetty kesällä rantasauna ja ovat päässeet uimaan. Isäntä oli ottanut katraan pakettiautoon ja kuskannut saunareissulle.

Kesällä on kyllä helpompi järjestää lastenkutsuja, tarjottavatkin voi grillata. Talvella vaatii enemmän vaivaa saada homma sujumaan. Usein porukka kerääntyy rakentamaan junanrataa ja siinä viihtyvät pitkään.

Synttäreitten juhlinta loppui esikoisen kohdalla 12 ikävuoteen ja sama taitaa olla seuraavillakin.