Mikä on pakkasraja omassa ulkoilussasi?
Kommentit (14)
Herään eloon vasta joskus huhtikuun loppupuolella. Sitten onkin kesä yhtä sambaa syyskuun loppuun asti.
Viihdyn ulkona pakkasesta huolimatta. Olen kotoisin Utsjoelta, asuin siellä 18 ensimmäistä vuottani, joten eivät nämä etelän pakkaset tunnu.
astetta pakkasta ja teen lyhyemmän lenkin eli 4km.
riippuen tuulesta. Täällä lounaassa on usein niin kauhee tuuli, ettei tuolla ulkona vaan voi olla kauaa. Eilen oli -16 kun ulkoiltiin, mutta vajaa tunti riitti, sitten oli paettava sisälle.
ulos on päästävä joka päivä, mutta lenkkeilyssä n. -25 (riippuu tuulesta). Juoksemaan en yli -15:ssa lähde, mutta reipas kävelykin virkistää. Ei ole vielä tänä talvena tarvinnut jättää yhtään lenkkiä kelin takia väliin.
kun omistaa pakkasenkestäviä koiria... :)
Eilen oli 22, ja ihan hyvä lenkkisää oli.
elukat on aina hoidettava. Koirat ja hevoset.
Miten pukeudut lenkille kun on -20? Mä olen juossut -12:ssa vaikka olen pitänyt pakkasrajanani juoksemiseen -10:ä. Nyt on kuitenkin koko viikko tiedossa liki -20 ja vielä pohjoistuulta kaupan päälle, joten menen kyllä lenkille pakkasesta huolimatta. Eilen kävelin reippaasti, jolloin toppahousut ok, toppahousut liikaa. Hiihdän kyllä -25:ssäkin, mutta juostessa tulee enemmän hiki kuin hiihtäessä. Lisäksi ongelmana lenkkarit, mitkä on ihan kesäkengät, onneks niihin mahtuu villainen urheilusukka, joten -12 ei ole ollut ongelma.
Sitten suostun menemään ulos vapaaehtoisesti ja ihan ulkoilun merkeissä.
eikä lappalainen ihan äkkiä edes palele... Mut kyllä lenkit lyhyemmäksi jää jos pakkasta alkaa olemaan enemmän ku -20C.
Jossain lähempänä -30C alkaa kyllä lappalaisenkin tassuissa tuntumaan, ettei nyt tuntitolkulla tarvi pihalla olla :D
Lasten kanssa ei hirveesti ulkoilla, kuin siirtymiset paikasta toiseen, jos on enemmän ku -15C. Paitsi tuo esikoinen, joka jo ulkoilee itsekseen, tuntuu olevan lappalaisten sukua ja vielä -25C tapellaan, että onks oikeesti pakko panna villapaita vai ei...
Mieluummin tuuleton -20C kuin viima ja -10C. Esim. tänään olis ihan loistava keli käydä lenkillä, kun ei oo niin paljon pakkasta, että kieleen sattuis hengittäminen, aurinko paistaa ja tyyni sää. :D
Vahinko vaan, että ollaan kipeenä koko porukka ja käytiin pihalla vaan sen verran, että käytiin lääkärissä... :(
-12, niin en mene ulos vain ulkoilun vuoksi. Alempikin pakkanen riittää, jos tuulee tai tuiskuaa tai muuten kurja keli.