Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaikea tajuta, ettei lastenvaunujen/rattaiden kanssa saa mennä liukuportaisiin?

Vierailija
22.10.2005 |

Tänään Turussa Clas Ohlsonin liukuportaissa: Mies työnsi lastenvaunuja, olivat menossa alaspäin, nainen tuli perässä. Yhtäkkiä vaunut vain lipsahtivat miehen kädestä ja vaunut menivät koko matkan alas.

Vaunut jäivät jotenkin jumiin niihin portaisiin tai jotain... En jäänyt paikalle töllöttämään mitä tapahtui, mutta vauva ainakin huusi ihan hulluna. Toivottavasti ei sattunut mitään vakavaa.

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Enpä tosiaan ole usein nähnyt pitkissä portaissa vaunuja tai rattaita. Yleensä ne otetaan vain lyhyisiin portaisiin jos hissiä ei löydy helposti. Kieltoja on tosi harvoissa paikoissa.

...

(näissä joissa humalikot tippuvat 15 metrin matkoja).... Joskus olen nähnyt ilkeänkin näköisiä tippumisia ja kaatumisia..

Vierailija
162/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sattunut omien työvuorojeni aikana useitakin, myös sellaisia joissa on tullut kohtuu reilusti verta. Yhden, juuri tämän mainitun, kerran kaatunut mies oli aivan tohjona kierimisen jälkeen.

Kun ottaa huomioon etten ole kovin kauaa ko. paikassa töissä ollut ja voin kuitenkin olla tilanteita todistamassa vain yhdessä paikassa kerrallaan niin onnettomuusriski on melkoinen. Kuten mainitsinkin, ne laajat tummat läikät Kampin liukuportaissa (en ole varma onko kaikissa, mutta useimmissa) ovat verta. Senkun menet katsomaan kuinka paljon sitä niihin on vuotanut. Ja niin vastuutonta kuin se onkin, niissä pitkissä portaissa viedään vaunuja ja rattaita vaikka kuinka paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka voisivat käyttää rulliksia mennen tullen. Siksi menen AINA rattailla ja vaunuilla rulliksia, koska se on ainut tapa päästä jouhevasti liikkumaan

Vierailija
164/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin lapseni kanssa kaupungilla ja mietin näinköhän matkarattaiden kanssa uskaltaisi mennä liukuportaisiin, kun hissinkin kanssa kulkeminen oli tosi hankalaa siinä ostoskeskuksessa missä käytiin. Sitten tulin siihen tulokseen etten yksinkertaisesti uskalla mennä, jos vaikka jotain kävisi (ote lipsahtaisi tms). Onneksi mietin ennen kuin toimin.

Vierailija
165/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kuitenkin ymmärtää, miksi SUOSITELLAAN että alle kolmevuotias matkustaa autossa selkä menosuuntaan.

Sama asia liukuportaissa: vaunujen tai rattaiden kanssa ottaa tietoisen riskin. Jos huono tuuri sattuu, voi käydä pahasti, ihan itsestä riippumattomasta syystä (joku tosiaan tönäisee tai horjahtaa päälle), vaikka kuinkan olisi tarkkana ettei itse tee virheitä.

Vierailija
166/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulisi vielä jotain kommentoitavaa ja kohta nukkumaan.

Vierailija
167/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei paljon noita liukuportaita ole. En kyllä veisi lastenvaunuja niihin vaikka oiskin niin pelottavalta tuntuu mitä voi tapahtua.

T:Kokkolalainen

Vierailija
168/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja sullakin oli todella paljon annettavaa tähän keskusteluun. Tuliko nyt hyvä mieli?

Tympii, kun oikea asia unohtuu ja aletaan vatvoa jonkun kirjoittajan mielenterveyttä. Ehkäpä se on helpompaa siirtyä epäasiallisuuksiin kuin oikeasti miettiä, onko tehnyt oikein liukuportaat rattaiden kanssa valitessaan?

(Itse mietin, onko 94 lapselle kenties sattunut jotain, joka olisi ollut toisin valitsemalla vältettävissä...)

Ja aivan totta, liukuportaita EI SUOSITELLA vaunujen kanssa kuljettaviksi. Eihän kiinteitäkään suositella alle 4 kk ikäisille (vai oliko se 6 kk nykyään?). Eli nin voi tehdä ja jää itselle harkittavaksi, kannattaako.

Mutta itse kannatte sitten seurauksetkin, eikö niin?

Vierailija
169/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ette oman kultamussukkanne hengestä välitä niin älkää uhatko ulkopuolisten henkeä kuljettamalla vaunuja tai rattaita liukuportaissa. Jos et uskalla mennä hissiin niin hanki kantoliina tai -reppu kaupunkireissuja varten ja jätä vaunut suosiolla kotiin.

Vierailija
170/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Ja sullakin oli todella paljon annettavaa tähän keskusteluun. Tuliko nyt hyvä mieli?

Tympii, kun oikea asia unohtuu ja aletaan vatvoa jonkun kirjoittajan mielenterveyttä. Ehkäpä se on helpompaa siirtyä epäasiallisuuksiin kuin oikeasti miettiä, onko tehnyt oikein liukuportaat rattaiden kanssa valitessaan?

(Itse mietin, onko 94 lapselle kenties sattunut jotain, joka olisi ollut toisin valitsemalla vältettävissä...)

Ja aivan totta, liukuportaita EI SUOSITELLA vaunujen kanssa kuljettaviksi. Eihän kiinteitäkään suositella alle 4 kk ikäisille (vai oliko se 6 kk nykyään?). Eli nin voi tehdä ja jää itselle harkittavaksi, kannattaako.

Mutta itse kannatte sitten seurauksetkin, eikö niin?

Vierailija
171/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa liukuportaissa on ne merkit, mutta jos kulkee nokka pystyssä, ei ehkä huomaa niitä...

Vierailija
172/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan löytyy niitä itsekkäitä, jotka ovat sitä mieltä, ettei kiellot heitä koske :(

Ja jos ei kieltomerkkiä ole, niin omaa järkeäkin voi käyttää! Toivottavasti valtaosalla sitä kuitenkin on.

Vierailija
173/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
174/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aina vaan löytyy niitä itsekkäitä, jotka ovat sitä mieltä, ettei kiellot heitä koske :(

Ja jos ei kieltomerkkiä ole, niin omaa järkeäkin voi käyttää! Toivottavasti valtaosalla sitä kuitenkin on.

Vierailija
175/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikissa liukuportaissa on ne merkit, mutta jos kulkee nokka pystyssä, ei ehkä huomaa niitä...

Vierailija
176/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä mennään metsään niin että rytisee. Aiheessa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta kun suhteellisuuden taju puuttuu ja aina tuntuu olevan pakko viedä keskustelu hyvä/huono äiti akselille, niin mikään ihme, että mitään hedelmällistä ei pääse syntymään.

Vierailija
177/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupea olemaan se henkilö, joka ottaa vastaan karkaavat rattaat kyytiläisineen. En halua osallistua tuollaiseen tyhmyyteen edes sivullisena. Mieluummin odotan, että rattaat/vaunut työntäjineen poistuvat rullaportaista ennen kuin itse menen.

Mua pelottaa kun joku tulee rattaiden kanssa perääni alaspäin menevissä rullaportaissa. Oikeasti, mua pelottaa. Inhoan liukuportaita, mutta kun en viitsi viedä tilaa hissseistä mummoilta ja pyörätuoleilta, niin käytän niitä.

Ajatelkaa muita, jos ette osaa ajatella lapsenne parasta. Jos niillä rattailla/vaunuilla on pakko tulla liukuportaisiin, niin jättäkää edes kunnollinen väli edellä menevään. Mua pelottaa kun takaatulevan rattaat kolisevat selkääni vasten. Ja näin on käynyt useasti, että perästä tuleva tulee rattaineen minuun kiinni. Mua pelottaa saatanasti olla näiden rattaiden ensimmäinen kohde, jos pääsevät irti.

Vierailija:

Vierailija
178/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te luotatte itseenne, että jaksatte pitää rattaista kiinni ja saatte ne pois turvallisesti liukuportaista. Mutta jos sinne portaisiin tulee kanssanne joku ajattelematon/huurupää, joka haluaa sännätä teidän ohi portaissa vaikka väkisin... Miten luulette siinä tilanteessa käyvän?

Vierailija
179/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En rupea olemaan se henkilö, joka ottaa vastaan karkaavat rattaat kyytiläisineen. En halua osallistua tuollaiseen tyhmyyteen edes sivullisena. Mieluummin odotan, että rattaat/vaunut työntäjineen poistuvat rullaportaista ennen kuin itse menen.

Mua pelottaa kun joku tulee rattaiden kanssa perääni alaspäin menevissä rullaportaissa. Oikeasti, mua pelottaa. Inhoan liukuportaita, mutta kun en viitsi viedä tilaa hissseistä mummoilta ja pyörätuoleilta, niin käytän niitä.

Ajatelkaa muita, jos ette osaa ajatella lapsenne parasta. Jos niillä rattailla/vaunuilla on pakko tulla liukuportaisiin, niin jättäkää edes kunnollinen väli edellä menevään. Mua pelottaa kun takaatulevan rattaat kolisevat selkääni vasten. Ja näin on käynyt useasti, että perästä tuleva tulee rattaineen minuun kiinni. Mua pelottaa saatanasti olla näiden rattaiden ensimmäinen kohde, jos pääsevät irti.

Vierailija:

Vierailija
180/191 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin tuota hissiä jonkin aikaa, koska poden älytöntä liukuporraspelkoa rattaiden kanssa.

Löysin hissin joukkoliikennetoimiston vierestä. Kakkoskerroksessa pitää soittaa ovikelloa, jolloin myyjä tulee aukaisemaan oven.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi