Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi sairaana ja poissaolot töistä - miten sovitatte puolison kanssa?

Vierailija
14.02.2011 |

Hei

Meillä sairastavat lapset nyt tosi usein, lähes joka toinen viikko. Ongelma on se, että kumpikaan meistä vanhemmista ei haluaisi olla töistä pois. Ei jotenkin kehtaa (joo, tiedän, että on oikeus, mutta silti), kun kumpikin ollaan vastuullisessa hommassa ja muutenkin.

Isovanhemmat hoitavat lapsia myös aina välillä.

Miten usein olette joutuneet olemaan pois?

Onko muilla tällaista, että ei millään "kehtais" olla pois?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee niin paljon ongelmaa muille töissä, työt jää käytännössä tehdyksi ja se vaikuttaa suoraan n. 80 ihmiseen päivässä. Joten ei oo kivaa, kun ajattelee kaikkia noita muita, jotka siitä kärsii.

Mutta mulla on onneksi mies, jonka työt taas joustaa hyvinkin helposti, joten mun ei yleensä tarvikaan olla pois töistä. Aivan mainio tilanne mun kannalta.

Vierailija
2/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

50/50 suhteella eli vuorotellen hoidamme lapsia. Meillä siis kolme lasta.

Ja ei, todellakaan ei kylmää olla lasten takia pois töistä =) Meillä ei ole edes mummoista hoitoavuksi, koska ovat viel työelämässä.

Olemme esimiesasemassa suurissa pörssiyhtiöissä. Sen jälkeen, kun on nähnyt pörssiyhtiöiden toiminnan raakuuden (työntekijä on vain kustannuspaikka) olemme ajatelleet, että jos sairastamisen takia irtisanovat niin irtisanokoon =) Myöskään yksikään yritys ei mene meidän sairaspoissaolojen vuoksi konkurssiin.

Molempien työpaikoilla on paljon perheellisiä ja sairaspoissaolot ovat ihan normaalia työelämää. Elämä jatkuu taas huomenna. Kaiken tänään rästiin jäävän voi myös tehdä huomenna. Myös minunkin toimenkuvassani (raportoin suoraan suuren pörssiyhtiön toimitusjohtajalle).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat etusijalla. Heidän takiaan kehtaamme mitä vain.

Aiemmin mies hoiti enemmän, koska hänellä juoksi palkka myös lapsia hoitaessa, minulla ei.

Nyt mies on yrittäjä, minä voin tehdä työt myös kotoa käsin, joten minä hoidan nykyään yleensä. Lapset jo sen verran isoja, että riittää, että joku vain on täällä.

Vierailija
4/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee suunnilleen puoliksi. Tietysti tilanteen mukaan.. Se kenellä on kiireisempi päivä, menee töihin.

Mutta kyllä kylmäisi, jos lapset olisivat usein kipeitä! Kun niin vaikea saada,miltei mahdoton sijaista tilalle, sitten hommat seisoo...

Vierailija
5/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos pelaa korttinsa oikein, ovat ne lapset siellä kiittämässä hyvästä hoidosta ja läsnä olemisesta.

Vierailija
6/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ja 4, kuinka usein joudutte olemaan töistä pois?

Mua ärsyttää kun mies sanoo aina, että hän ei voi olla töistä pois. Ja sitten aina roudaa ne isovanhemmille.

Vierailija
7/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten hänellä oli pahimmillaan sellaisia kuukausia, että hän oli kipeä 28 päivä kuukaudessa, 2 terve...

4

Vierailija
8/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen perhepäivähoitaja joten muuta vaihtoehtoa ei oikein ole.

Vierailija
9/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi vaihtelevat. Tämän vuoden puolella ei ole ollut yhtään sairaspoissaoloa meillä vielä, mutta viime syksynä meillä oltiin jatkuvasti flunssassa. Syksyllä siis kumpikin vanhemp käytti keskimäärin 3 päivää/kk lasten hoitoon eli yhteensä arviolta 6-7 päivää/kk eli yli viikko.

Ja jos mies sanoo, että "ei voi" olla pois töistä niin se on puppua =)

- 3

3 ja 4, kuinka usein joudutte olemaan töistä pois? Mua ärsyttää kun mies sanoo aina, että hän ei voi olla töistä pois. Ja sitten aina roudaa ne isovanhemmille.

Vierailija
10/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tasan, eli sen mukaan, kumman on helpompi jäädä siinä hetkessä kotiin, se vaihtelee.

Joskus tuntuu siltä, ettei halua jäädä kotiin, kun työt kasaantuu ihan tolkuttomasti, mutta nykyään en pode tätä useinkaan.

Vierailija
11/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa sama työnantaja, joten käytännössä on ihan sama kumpi on poissa. Eri yksiköissä toki työskentelemme ja vähän kiireen mukaan katsomme kumpi jää kotiin.

Meillä on kaksi lasta jotka ovat peräjälkeen sairaina ja tähän influenssaputkeen olen ollut sairas vielä itsekin, joten poissaoloja on tullut ihan kiitettävästi kolmen viikon aikana. Ei ole mukavaa, mutta elämäähän se silti on.

Vierailija
12/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis sanon miehelle, joka kyllä sitten pitkin hampain suostuu jäämään kotiin, mutta se on sitten usein sitä, että tekee hommia, ja lapselle tv päälle.

Eli kun hän sanoo, että hänen on PAKKO tehdä ne tehtävät siellä, niin mitä sanon siihen? MInusta ei ole reilua, että lapset aina viedään mun vanhemmille sitten hoitoon, ja vanhempani ovat yli 70v.

MIes on määräaikaisessa työsuhteessa, joka päättyy muutaman kk kuluttua, että sikäli ymmärrän paineen.

MInusta hänen työpaikallaan on asiat huonosti järjestetty, jos kaikki kaatuu siksi, että joku on pois.

Vierailija
13/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten hänellä oli pahimmillaan sellaisia kuukausia, että hän oli kipeä 28 päivä kuukaudessa, 2 terve... 4

Miten mikään työnantaja "katselee" tällaista? Tai siis eikös työtehtävät jää silloin täysin hoitamatta?

Tämä ei siis kritiikkiä kirjoittajalle, vaan ihmettelen vain, antaako työnantaja tällaisessa tapauksessa luvan jatkaa entisissä hommissa?

Vierailija
14/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen eroa mies jäi aina lasten kanssa kotiin, n. 4 kertaa vuodessa. Nyt yksinhuoltajana minä olen kotona sairaiden lasten kanssa, jopa teini-ikäisten, mutta teen etänä hommani joten ei tunnu missään.

Vierailija
15/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tai mummo on hoitanut lapsia, kun olen pitänyt tunnit. Muut työt olen tehnyt kotona vaikka sitten yöllä. Miehellä on mahdollisuus järjestellä työaikansa vapaammin kuin minulla.

Vierailija
16/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehdään niin, että mies tekee 2h lyhemmän päivän, kerran on mahdollista. Minä lähden toimistolle sitten neljäksi ja olen varmaan iltakahdeksaan... Vaikka on oikeus olla kotona, mutta aivan pakko on mennä tekemään hommat, ei voi mitään. Käytäntö ajaa lain edelle!

Vierailija
17/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis sanon miehelle, joka kyllä sitten pitkin hampain suostuu jäämään kotiin, mutta se on sitten usein sitä, että tekee hommia, ja lapselle tv päälle. Eli kun hän sanoo, että hänen on PAKKO tehdä ne tehtävät siellä, niin mitä sanon siihen? MInusta ei ole reilua, että lapset aina viedään mun vanhemmille sitten hoitoon, ja vanhempani ovat yli 70v. MIes on määräaikaisessa työsuhteessa, joka päättyy muutaman kk kuluttua, että sikäli ymmärrän paineen. MInusta hänen työpaikallaan on asiat huonosti järjestetty, jos kaikki kaatuu siksi, että joku on pois.

Istua vieressä ja pitää kädestä kiinni ja katsoa niitä lasten ohjelmia? Itsekin teen etänä nyt ja sairas lapsi katsoo telkkaria.

Vierailija
18/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltu molemmat hyvin pitkään samalla työnantajalla ja hoidimme kyllä työmme. Minä välillä myöhässä, mutta kuitenkin. Välillä hoidin töitä sairaalassa, paljon hoidin niitä öisin... Tuosta ajasta on paljon pätkiä, joista en muista yhtikäs mitään.

Mutta tiedän paljon astmalasten vanhempia, jotka ovat joutuneet ottamaan lopputilin tms.

4

Vierailija
19/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maata sohvalla vieressäni ja katsoa videoita. Minä teen sitten vieressä koneella töitä. Sairaan lapsenhan nimenomaan pitääkin levätä ja olla aloillaan.

4

Vierailija
20/20 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen takia että miehellä on palavereja, jossa on pakko olla paikalla, meillä taas kaikki palaverit hoidetaan muutenkin puhelimessa.

Ja mulle "sairaan lapsen hoito" on tasan sitä että lapsi katsoo telkkaria/videoita/lueskelee/leikkii omissa oloissa ja minä teen töitä koneella. (Kuten tänäänkin ja juuri tällä hetkellä piti työkone bootata, joten suffaan omalla koneella) Jos yö on valvottu, silloin pyrin hoitamaan vaan kaikkein kiirellisimmät jutut ja nukun lapsen kanssa. Ja valitettavasti sama rytmi koskee omaa sairastamista --ten töitä, nukun, jatkan töitä jne.

Jos lasten sairaudet pitkittyy paria päivää pidemmiksi, niin sitten mummot auttavat.