Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää olevansa hyvä esimies?

Vierailija
13.02.2011 |

Olen siis ensimmäistä kertaa tiimiesimiehenä ja nyt olen alkanut pohtimaan sitä, että millainen esimies olen. Suomessa ei ole tapana antaa esimiehelle positiivista palautetta, ja usein se kritiikkikin annetaan seläntakana.

Ongelma on se, etten oikein saa palautetta esimiestyöstäni. Johdolta saan harvoin palautetta, mutta se on kyllä aina ollut positiivista. Haluaisin kuitenkin tietää, olenko oikeasti hyvä esimies, sillä siihen aidosti pyrin. Uskon kyllä itse olevani hyvä esimies, mutta mistä asioista, niin voisi päätellä? Kehityskeskustelut on tulossa ja siellä toki pyydän tiimiläisiäni antamaan myös palautetta minulle, joten sittenhän viimeistään saan kuulla... :)

Mutta kysymykseni siis on, että mistä tietää olevansa hyvä esimies?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaisiltani positiivista palautetta. Olen myös pyrkinyt pitämään avoimet välit ja tietenkin itse esimerkkinä antamaan palautetta.

Alaisten vaihtuvuus todella vähäistä, se on myös yksi merkki siitä että he viihtyvät työssään ja silloin esimieskin on ok-kamaa.

Vierailija
2/9 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et millään voi miellyttää kaikkia ja sun ei kuulukkaan. Tuohon palaa uskomattoman paljon energiaa ja olet kohta burn out. Menetät muuten itse omat voimasi ja et saa yöunta niistä ikävistä jutuistakin. Aina välillä tulee ikäviä asioita vastaan, hoida ne kuin aikuinen.

Joskus on esim. uhrattava yksi pelastaaksesi muut -tilanteita tai suututettava koko porukka pitääksesi sen yhden erioikeudet lain mukaan vaikkapa luottamuksellisenä tietona. Ne on todella ikäviä hetkiä, mutta teet niinkuin on oma moraalisi ja viet asiat loppuun asti ratkaisuun. Esimies on monessa ongelmanratkaisussa työpaikalla hyvin yksinäinen.

Tällä hetkellä uskon, että vasta koettelemusten kautta kehittyy hyväksi esimieheksi ja luottamus on ansaittava, sitä ei saa olemalla kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se, että teet niin tai näin, niin jonkun mielestä homma menee väärin/epäreilusti tai tyhmästi. Kun pyytää tiimiltä ehdotuksia miten joku asia ratkaistaan, saa jokaiselta erilaisen ehdotuksen, joissa kaikissa on hyviä ja huonoja puolia. Kun niistä valitset yhden tai teet jonkun yhdistelmä ratkaisun niin 2/3 tiimistä vetää herneet takaraivoon.

Ja se purnauksen määrä....se ei lopu koskaan.

Vierailija
4/9 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne!

En siis ole yrittänyt miellyttää kaikkia, olen vain vetänyt tiimiä omalla tyylilläni. Kaipaan kuitenkin palautetta, sillä välillä olo tuntuu "sokealta". En ole herkkänahkainen kritiikille, eli sitä en pelkää.

Ja se on ihan totta, että välillä esimiehen rooli työpaikalla on aika yksinäinen...

Lisää kokemuksia?

Vierailija
5/9 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti perusasiat pitää olla kunnossa:

-pitää olla tasapuolinen kaikkia kohtaan

-hallita negatiiviset tunteensa

-hallita oma alansa ammatillisesti

-omata positiivista virtaa ja karismaa

-valmentaa alaisiaan kehittymään ammatillisesti ja ihmisinä

-osaa hyödyntää asiantuntijoita

-on ammatillisesti askeleen edellä alaisiaan.

Mutta tärkeintä on, että tarttuu vaikeisiin asioihin ja ongelmiin heti alussa ja delegoi tai hoitaa itse, että niitä aletaan ratkoa.

Vierailija
6/9 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti perusasiat pitää olla kunnossa:

-pitää olla tasapuolinen kaikkia kohtaan

-hallita negatiiviset tunteensa

-hallita oma alansa ammatillisesti

-omata positiivista virtaa ja karismaa

-valmentaa alaisiaan kehittymään ammatillisesti ja ihmisinä

-osaa hyödyntää asiantuntijoita

-on ammatillisesti askeleen edellä alaisiaan.

Mutta tärkeintä on, että tarttuu vaikeisiin asioihin ja ongelmiin heti alussa ja delegoi tai hoitaa itse, että niitä aletaan ratkoa.

Olipa hyvä vastaus:) Meillä on esimiehenä tällainen nainen, tosin nyt äitiyslomalla. Kovasti odotan paluutaan, koska hänen veroistaan ei voi olla.

Vierailija
7/9 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-toiselle kumarrat,toiselle pyllistät

-perustele kaikki kantasi

-seiso sanojesi takana

-ole kiinnostunut tiimisi asioista

-PUUTU henkilöstöasioihin=työpaikkavittuilu

-realisoi asiat, eli alaisilla on aina liian

kiire.....muka

-ole lojaali ammattiliittojen kanssa,huh

-hanki lakimies:).....oikeasti

Vierailija
8/9 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä vastaus:) Meillä on esimiehenä tällainen nainen, tosin nyt äitiyslomalla. Kovasti odotan paluutaan, koska hänen veroistaan ei voi olla.

Voi kunpa kyse olisikin musta, mutta mun alaiseni on tuskin Vauva-palstalla mua kehumassa :D

Mutta ihan mielenkiinnosta kysyn; oletko muuten koskaan antanut tälle esimiehellesi postiivista palautetta työstään?

-ohis

Vierailija
9/9 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-meillä oli palaveri jossa ideana oli luoda

ihanne esimies.

-alaiset saivat tiimeinä muodostaa kuvan ihantees-

ta ja sitten työnohjaajan kanssa ryhmänä pohdit-

tiin olisiko ihanne esimies oikeasti hyvä esimies