Juon päivässä 1-2 litraa pirkan appelsiini täysmehua.. kauhee himo
onkohan toi jo ihan liikaa? rv13 ja tekee kokoajan tota mehua mieli!
Kommentit (39)
diabetes ja verensokeri jatkuvasti matalalla. eli menee 5-10 purkkia 2dl mehua.
Mitäs mun pitäs tehdä? En halua että hampaat kärsii. välillä joudun syömään sokeria pelkästäänkin :(
sulla on varmasti väärä määrä insuliinia käytössä jos koko ajan pitää tankata jollain mehulla.. Juttelepa lääkärisi kanssa esim. pitkävaikutteisen määrän vähentämisestä.
-se diabeetikko
Onko siinä Pirkassa jotain erityista?
Ja noihin kaloreihin vielä. Eli yhdessä purkissa on n.450kcal, joten kahdessa on siis 900kcal. Mielestäni aika paljon, lähes puolet päivän energiasta... Ja varsinkin kun on raskaana, kannattaisi syödä vähän monipuolisemmin. Raskaana ollessa olisi mielestäni muutenkin hyvä katsoa ettei nyt ihan mahdottomasti pääse paisumaan, vaikkei nyt jokaista suupalaa laskisikaan.
vetää, niin onhan se jo 900 kaloria!
diabetes ja verensokeri jatkuvasti matalalla. eli menee 5-10 purkkia 2dl mehua.
Mitäs mun pitäs tehdä? En halua että hampaat kärsii. välillä joudun syömään sokeria pelkästäänkin :(
sulla on varmasti väärä määrä insuliinia käytössä jos koko ajan pitää tankata jollain mehulla.. Juttelepa lääkärisi kanssa esim. pitkävaikutteisen määrän vähentämisestä.-se diabeetikko
enkä tajunnut että oot raskaana. :D Tätä se unenpuute teettää. :D
mut tota diabeetikkoo käy sääliks kun on pakko vetää tota mehua.. tiedän kokemuksesta millasta on joutua shokkiin alhaisen verensokerin takia.
tulee joku jättikokoinen sokerivauva tuolla menolla. Noudata diabetesruokavaliota. se on terveellisempi raskausaikana kuin tuommoinen sokerin litkiminen.
tarvit siis varmasti c-vitamiinia enemmän kun sinulla himo tuohon mehuun. Kokeile syödä vaikka se appelsiini ja omena päivässä mieluumin kuin vedät teollista täysmehua, johon on käytetty appelsiinista ne muuhun käyttöön soveltumattomat osat.
diabetes ja verensokeri jatkuvasti matalalla. eli menee 5-10 purkkia 2dl mehua. Mitäs mun pitäs tehdä? En halua että hampaat kärsii. välillä joudun syömään sokeria pelkästäänkin :(
ja laittaisit ruokavalion kuntoon. Käy diabeteshoitajan juttusilla. Hoitosi ei ole ihan kunnossa jos hypoja tulee jatkuvasti.
vetää, niin onhan se jo 900 kaloria!
Ja jos syö monipuolisesti ja terveellisesti muuten...
Raskaana olevan kalorintarve on kumminkin vähintään 2000 kilokaloria, joten jos sitä mehua kuluu korkeintaan 2 prk ja yleensä lähinnä 1, niin en nyt panikoisi... tietenkin terveellisempää olisi vähentää mehun kulutusta ja syödä hedelmiä ja juoda vettä, mutta jos tuo on ap:n ainoa pahe, niin menköön.
-5-
silloin saat myös hyödyllisen kuidun eikä verensokeri heittele niin nopeasti
diabetes ja verensokeri jatkuvasti matalalla. eli menee 5-10 purkkia 2dl mehua. Mitäs mun pitäs tehdä? En halua että hampaat kärsii. välillä joudun syömään sokeria pelkästäänkin :(
ja laittaisit ruokavalion kuntoon. Käy diabeteshoitajan juttusilla. Hoitosi ei ole ihan kunnossa jos hypoja tulee jatkuvasti.
käyn kyllä ihan äitiyspolilla kuukauden välein.. eli hoito ok.
VIHAAN tätä mehun litkimistä, hampaat menee ja paino nousee :( mutta minkäs sille voi ku muuten sitten joudun shokkiin jos en juo.
diabeetikko
Ja joinkin sitä. Vauva painoi 4.5kg syntyessään, ei ollu kiva synnytys. Mulla ei ollu raskausdiabetesta. Toisessa raskaudessa varoin tarkasti etten juo ja syö ylimääräistä. Olin raskausdiabeetikon ruokavaliolla. Vauva painoi 3.3kg ja uskon ett tuo ero johtui mun ruokavaliosta.
Tuon nimenomaisen tuoremehun kalorimäärää en tiedä, mutta Finelistä näkee, että appelsiinitäysmehussa on n. 45 Kcal per 100g, eli 450 Kcal litrassa, ei paha. Vertailun vuoksi: rasvattomassa maidossa on kaloreita 34 per 100g, eli ei noi nyt NIIN paljoa kaloreita kerrytä, samalla ne kumminkin täyttävät mahaa.
Eikä raskaana olevan nyt ekana tarvitse kaloreita miettiä, jos terveellisesti syö.-5-
siis pelkästään 900 Kcal saisi jo juomastaan 2 l!!!
Tuon nimenomaisen tuoremehun kalorimäärää en tiedä, mutta Finelistä näkee, että appelsiinitäysmehussa on n. 45 Kcal per 100g, eli 450 Kcal litrassa, ei paha. Vertailun vuoksi: rasvattomassa maidossa on kaloreita 34 per 100g, eli ei noi nyt NIIN paljoa kaloreita kerrytä, samalla ne kumminkin täyttävät mahaa. Eikä raskaana olevan nyt ekana tarvitse kaloreita miettiä, jos terveellisesti syö. -5-
Ainakin mulla ekassa raskaudessa (tyttö) mieliteot kohdistui juuri hedelmämehuihin, hedelmiin jne. kaikkeen raikkaaseen. Tokasta (poika) ihan eri mieliteot. Saas nähdä miten kolmannen kanssa olisi..?
Ota extra-Ceet pilleripurkista, ei niin paljon kaloreita
mihin lisätään se vesi täällä. En jois sitä itse. Mikset syö apelsiineja?
sulla on varmasti väärä määrä insuliinia käytössä jos koko ajan pitää tankata jollain mehulla.. Juttelepa lääkärisi kanssa esim. pitkävaikutteisen määrän vähentämisestä.