G: Kuinka kauan ensisynnytyksesi kesti?
Ja nopeastiko palauduit, kauanko jälkivuoto kesti?
Kommentit (59)
Jälkivuoto 2viikkoa, raskauden aikana hommaamat kilot lähti parissa kuukaudessa.
Tunnissa olin jo liikkeellä ja pystyin istumaan kunnolla :) Tuli 1 tikki.
Navetassa olin jo 4pvä päästä :)
15h, ponnistusvaihe 23 min, vuoto kuukauden ja istumaan en pystynyt kahteen viikkoon. Aivan karmea imukuppisynnytys.
Nyt kolmas synnytys takana ja vastaavat luvut 4h, ponnistusvaihe 5 min, vuoto loppui jo sairaalassa ja saman tien pystyin istumaan. Ja kaikki meni tosi helposti. Samana päivänä olisin voinut lähteä kotiin...
Ponnistusvaihe kesti 20minuuttia, siis se jonka kätilö oli paikalla. jos ponnistusvaihe lasketaan siitä kun ekan keran ponnistuttaa, niin se alkoi jo kotona..! eli sit se olis n.1,5h.....en tiedä.
kai se ponnistusvaihe menee nopeasti jos avautuminenkin on ollut nopeaa. eihän se nopea synnytyskään ole aina hyvä juttu, voi tulla repeämiä jos on nopeaa ja rajua se vauvan tulo.
mullakin oli reilunkokoinen epparihaava, onneksi parani ihan hyvin.
Kesti reilu 6 tuntia, josta ponnistus 10min.
Jälkivuoto 5vko ja palautuminen suht nopeaa (en muista tarkemmin).
itsellä papereihin kestoksi merkitty 3h 45min. mut vesien menosta n.6 tuntia (ei alkanu supistukset ihan heti)
jälkivuoto kesti 6 viikkoa, mut muuten palauduin tosi nopeasti. :)
vesien menosta 24h, papereissa virallisesti 18h, ponnistusvaihe 40min.
(kuopus tuli sitten paljon vauhdikkaammin..yllärinä vko33, vähän alle 4h vesien menosta, ponnistusvaihe n.5min..)
säännöllisistä supistuksista.Vatsa lähti samantien,tikit oli joten ne sitten muutaman viikon.jälkivuodon kestoa en muista
säännöllisistä supistuksista.Vatsa lähti samantien,tikit oli joten ne sitten muutaman viikon.jälkivuodon kestoa en muista
Ja nopeastiko palauduit, kauanko jälkivuoto kesti?
4,5 tuntia, jälkivuoto 2 vko:a.
16 tuntia ja saatanan kivulias ponnistusvaihe yli tunnin. Hyi vittu. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Ei enää synnyttämään!
Muuten, ei se ponnistusvaiheen lyhyys välttämättä kerro siitä, että on vahva synnyttäjä. Minun kohdalla ponnistusvaihe venyi sen takia, että supistukset loppuivat. Kätilö sanoi, että vaikka olisin miten tehnyt töitä ja ponnistanut, lapsi ei olisi kuitenkaan tullut ulos ilman imukuppia. Lyhyt ponnistusvaihe on vaan hyvää tuuria.
palautumisesta ei tietoa koska en kerinnyt ajattelemaan itseäni (lapsi teholla)
jälkivuoto tais kestää melkein 7vkoa.
30 tuntia supistuksia, sitten imukuppi apuun.
1) Synnytysraportissa lukee 4 h 13 minuuttia
2) +/- kuukauden sisään, en muista tarkkaan
3) Melko tasan 7 viikkoa.
ennen kuin suostuivat buustaamaan supistuksia oksitosiinilla. Eli ihan hemmetin pitkään kesti. Palautuminen kesti kuukausia, jouduin korjausleikkaukseenkin 2 kk synnytyksestä. Kivuista kärsin paljon pitempään, ehkä noin 5 kk. Jälkivuoto keski noin 6 viikkoa.
Olo oli mahtava synnytyksen jälkeen, heti olin jalkeilla ja aamulla jo jumppaamassa(synnytys yöllö). Samoin seuraavien synnytysten kohdalla,ovat vaan nopeutuneet.
tasan 12h kun vauveli ulkona.Ponnistausvaihe pitkittyi koska vauva ei ollut laskeutunut tarpeeksi eli 45minsaa ja jälkivuoto vain pari päivää koska tuli jotain istukan irtoomis ongelmia ja siinä rytäkässä lähti 2 litraa verta.
11,5h niin oli poika sylissä :) jälkivuotoa 4vk ja palautuminen nopea.
mitä papereihin merkittiin. Mutta synnytyssalissa olin pari tuntia ja se oli se aika, kun oli kipeitä supistuksia (jotka epiduraali helpotti).
Ponnistusvaihe oli 15 minuuttia. Repesin ja 10 tikkiä.
Viikon olin niin kipeä, etten istunut. Ristiäisissä 3 kk kuluttua olin taas timmi ja terve. Jälkivuodosta en muista. Mutta sen muistan, että seksiä oli noin kuukauden kuluttua synnytyksestä ja se oli pelottavaa.
limatulpan irtoamisesta ja samalla supistukset muuttuivat todella kivuliaiksi ja tulivat 2-3min välein.
Ponnistusvaihe kesti 30min.
Todellisuudessa supistuksia tuli yli 2 vuorokautta jo ennen tuota limatulpan irtoamista mutta väli oli 6-12 minuuttia säännöllisen epäsäännöllisesti.
Mutta niin säännöllisesti ja kipeästi kuitenkin, että olin ihan poikki jo tuolloin kun "virallisesti" synnytys alkoi.
Jälkivuoto kesti noin nelisen viikkoa. 8tikkiä sain pinnallisiin repeämiin, ne paranivat suht nopeasti. Istua pystyin kunnolla jo seuraavana päivänä.
Häpyliitokseen sain kuitenkin jonkin revähtymän tms ja sen paraneminen kesti yli puoli vuotta. Sen 6kk tuntui tosi kovaa painetta jos seisoi pitkään. Nyt reilu vuosi synnytyksestä ja edelleen kuukautisten aikaan häpyliiton kipeä ja paineen tunne välillä todella kova :(