Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi auto?

Vierailija
12.02.2011 |

Mulla on 10 vuotta vanha Toyota Yaris. Ihan OK, huollettu säännöllisesti ja ajettu alle 100 000km, mutta nyt iski autokuume. Tarvitsen autoa näin talvella harvemmin, kesällä päivittäin lyhyemmille (max 20km suuntaansa) ja viikottain pidemmille reissuille (150km suuntaansa). Mukana kulkee harvemmin teinit (2kpl) ja aina joskus pieni koira ja kissanboxit. Tarttis olla näppärä parkkeerata, kiihtyä hyvin moottoritievauhtiin. Ja kulutus mahdollisimman pieni, tietty. Ehdotuksia?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on rahaa ostaa (vaikka et välttämättä tarvitsis) UUSI auto, niin kulutushan vois olla mikä tahansa, eikö? Aika pieni menoerä tuo kulutus vrt uuden auton hinta???

Vierailija
2/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhan auton, jolla olisi ajettu huomattavasti vähemmän kuin nykyisellä. Ja kyllä se kulutus näillä bensanhinnoilla on yksi kriteeri, ei mulla niitä rahoja kamalasti ole käytettävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet autot on a) kalliita B) täynnä rikkimeneviä elekrtoniikkahärveleitä niin miksipä et ostaisi vähän käytettyä autoa? Varmaankin Toyotoista löytyy sopivaa mallia, kun olet ilmeisesti tykännyt ajaa omallasi.

Meillä on hyvin toiminut ranskatar, mutta en osaa suositella kun en tiedä ihan uusista mitään.

Vierailija
4/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11 v vanha pikkuauto, jossa mittarissa noin 70t. Aina välillä haaveillaan kovasti uudesta Fiestasta - se on vaan meistä hyvän näköinen ja täyttäis nuo sunkin kriteerit. Yritämme sinnikkäästi jatkaa autoon säästämistä, vaikka rahat periaatteessa olisi jo nyt, niin yritetään tehdä niin, että katsotaan joka kuu, että paljonko 1000 e varatuista autorahoista jää säästöön. Nyt esim. joulu-tammikuulta jäi noin 500. Tällä vauhdilla vielä hyvä tovi menee, että Fiesta meille ilmestyy.

Miltähän planeetalta tuo edellinen on? Varmaan joltain muulta, kun ei ole yhtään huolissaan ilmastonmuutoksesta tai öljyn loppumisesta tms. maapallolla.

Vierailija
5/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävällä tavalla eli perintönä enkä ole siihen ihan kamalan ihastunut, vaikka se periaatteessa onkin ihan ok. Se on jotenkin jäykkä, kömpelö.

Vierailija
6/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vertaa tehtaiden tai monien muiden maiden autojen päästöihin. Ja olen sitten varmaan eri planeetalta, en ole huolissani. Kyllä huomio pitäisi siirtyä isoihin asioihin, joilla voisi asiaan vaikuttaakin. Eikö?

Vierailija
7/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nykyautoista mun silmää miellyttää Nissan Quashqai (vai miten se kaskai kirjoitetaan), ihka uusi Opel Astra on komea ja Renault Megane on myös nätti. En tosin tiedä noiden kulutusta saati millaista niillä on ajaa.

Vierailija
8/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään vaikuttaisi. Mutta niitä ei käytettyinä ole markkinoilla eikä ole rahaa laittaa 20 000€ autoon.

Vierailija
9/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vertaa tehtaiden tai monien muiden maiden autojen päästöihin. Ja olen sitten varmaan eri planeetalta, en ole huolissani. Kyllä huomio pitäisi siirtyä isoihin asioihin, joilla voisi asiaan vaikuttaakin. Eikö?

Mitäs sitä pienistä asioista, kun on isompiakin. Mitäs meidän tehtaista, kun on muitakin. Ja niin edelleen.

En ole mikään ilmastohippi, mutta jos nyt edes kuvitellaan että haluttaisiin saada aikaan jossain jokin muutos, niin tuo argumentointi on naurettavin argumentti kaikista.

Muutosta hakiessa muutoksen tulee tapahtua kautta linjan. Isoista pieniin. Kaikkialla.

Vierailija
10/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen pitää oma osansa tehdä, että ilmastonmuutos hidastuisi.

Vierailija
11/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole tosissas. Pelkään kyllä, että olet.

Vierailija
12/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melba, ketä nyt tarkoitit.

Vierailija
13/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on paljon Yariksia tarjolla. Ja piakkoin tuokin malli uudistuu täysin.

Itsellä pieni ja näppärä auto. Ja kuluttaa vähän. Vuosimalli 2009. Menee vaihtoon tämän vuoden aikana. Itse olen harkinnut vaihtoehdoiksi yarista tai aurista.

Vierailija
14/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota kymppiä.

Vierailija
15/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota kymppiä.

Sitten varmaan kannattaa lukea se kymppi uudestaan.

Vierailija
16/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Ford Kan kokoista en ole ajatellut, siihen ei mahtuis koko porukka!

Vierailija
17/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä autonani on toyota urban cruiser

Vierailija
18/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun olin kierosilmä, siis seiskaa tarkoitin. Just tuota samaa siis, jonka kanssa jo tuossa aikaisemmin väänsin...

Vierailija
19/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa inttää muuta.

Vierailija
20/31 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu on yksilön kohdalla ympäristöön eniten vaikuttavia asioita.

Autoilu on yksilön kohdalla eniten suoraan ympäristöön vaikuttava asia.

Siltikin kulutuksella ylipäätään on epäsuorien vaikutusten kautta suurin yksilön vaikutus ympäristöön. Jopa silloin, kun sitä verrataan autoiluun.