riepu, rätti, räsy, harso...mikä teillä on? :)
eli millä nimellä teillä kutsutaan/on kutsuttu lapsen uniriepua?
Kommentit (17)
silloin kun niitä vielä käytettiin..
:)
Yhdelläkään neljästä lapsesta ei ole ollut uniriepua/rättiä/harsoa.
mutta rätiksi me ollaan vauvan harsoa kutsuttu.
Kyseessä siis luppakorvainen koirapehmo, jonka korvia imiessä uni tulee hetkessä :)
Kahdella isommalla ei ollut minkäänlaista uniriepua, tuttikaan ei maistunut.
Nehän sanoo, että unilelu on täysin länsimaalaisten lasten juttu, muualla maailmassa, jossa lapset nukkuu vanhempien läheisyydessä, ei unilelulle ole tarvetta.
Ainakin meillä pitää paikkansa. Molemmat nukkuneet vauvana vieressä ja vanhempana samassa huoneessa, eivätkä ole ymmärtäneet unilelun päälle.
Nehän sanoo, että unilelu on täysin länsimaalaisten lasten juttu, muualla maailmassa, jossa lapset nukkuu vanhempien läheisyydessä, ei unilelulle ole tarvetta. Ainakin meillä pitää paikkansa. Molemmat nukkuneet vauvana vieressä ja vanhempana samassa huoneessa, eivätkä ole ymmärtäneet unilelun päälle.
Nehän sanoo, että unilelu on täysin länsimaalaisten lasten juttu, muualla maailmassa, jossa lapset nukkuu vanhempien läheisyydessä, ei unilelulle ole tarvetta. Ainakin meillä pitää paikkansa. Molemmat nukkuneet vauvana vieressä ja vanhempana samassa huoneessa, eivätkä ole ymmärtäneet unilelun päälle.
ja nukkuu "sivuvaunussa" tai vieressä. Tuntuvat helpottavan, kun nukutaan esim. jossain vieraassa paikassa päiväunia. Tai vaunuissa (meillä nukutaan harvoin vaunuissa).
ap
2v. vieläkin nukkuu "piepunsa" kanssa, kuten itse sanoo.
Se oli tuuki minun lapsuudessani, tuuki se on nytkin.
Pitääkö vauvalla olla jokin tietty riepu?!? Ja taas olen paska äiti, mulla 11kk vauva ja en ole mitään tiettyä riepua edes huomannut antaa...
No katsotaan mitkä traumat tästä tulee.
Jos meillä olisi niin kai se olis tuo riepu sitten.
Ei sitä nukkuessa mitään roikaleita tarvitse.
On kummallakin vieläkin, ikää lapsilla 10v ja 6v.
Sellainen pesussa pehmentynyt harso, jonka kulmasta kieputin sellaisen törön ja kutittelin itseäni huulien ympäriltä. Voi sitä kaameutta, kun äiti oli mennyt pesemään rätin ja se oli ihan karhea!
yleensä rätti joskus riepu :)