Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskikset, hei...

Vierailija
11.02.2011 |

Oletetaan, että Jumala on olemassa. Mietin tässä vain, että miksi Jumala loi Saatanan? Jumalahan tietää kaiken, mitä tulee tapahtumaan. Jumala siis tiesi, että ko. enkeli lankeaa ja hänestä tulee Saatana. Ja miksi Jumala loi ihmisen sellaiseksi, että hän lankeaa syntiin? Miksi Jumala loi ihmiskunnan sellaiseksi, että osa ihmisistä joutuu helvettiin?

Miksi edes keskustellaan raamatusta ja jostain homoavioliitoista, kun kristinuskossa on paljon suurempiakin ristiriitaisuuksia? Ja ennen kaikkea, miten helvetissä kukaan kehtaa väittää tietävänsä, mitä Jumala tahtoo ihmisten tekevän?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätti juuri ensimmäisenä päivänä luoda valon.

Mitö Jumala sitä ennen teki?

Huilasi pimeässä?

Jos Jumalalla ei ollut muuta tekemistä, mitä hän sitä ennen oli tehnyt. Ja kuinka´kauan?

Kuunteli pimeässä räppiä?

No mutta eihän sitä ollut.

Mistä Jumala tuli?

Oliko aina ollut?

Jos oli, niin miten sai aikansa kulumaan?

Biljardiakin on tylsä pelata yksin.

Tero

Vierailija
22/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö mielessä, että raamatun mukaan Jumala näkee tulevaisuuden? Oletko yhtään miettinyt Jumalan kykyä tuntea tulevaisuus ja luoda ihmisiä, joilla on "vapaus valita"? Et varmaankaan.

Tämä on kanssa yksi ihmeellisyys. Siis että Jumala tehtailee liukuhihnalta ihmisiä joista se jo etukäteen tietää että pieleen menee ja helvettiin joutuvat. Eikö kannattais säätää jotain parametrejä tässä hommassa? Ja siis itse asiassa uskon kyllä että saattaa olla mahdollista että olisi jokin korkeampi äly. Mutta en minä nyt kyllä todella menis sitä tolla lailla aliarvioimaan.

Vaikka Jumala näkee tulevaisuuteen, ei se tulevaisuus ole lukkoon lyöty. Jokaisella yksilöllä on oman valinnan mahdollisuus. Jokainen meistä voi muuttaa tulevaisuutta omalta osaltaan. Ei toisten.

Valitettavasti Adamilla ja Evellä oli meidän kaikkien tulevaisuuden avaimet käsissään.

Mulle riittää oman tulevaisuuden avaimet.

Mutta siis lukkoon sitä tulevaisuutta ei ole lyöty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätti juuri ensimmäisenä päivänä luoda valon. Mitö Jumala sitä ennen teki? Huilasi pimeässä? Jos Jumalalla ei ollut muuta tekemistä, mitä hän sitä ennen oli tehnyt. Ja kuinka´kauan? Kuunteli pimeässä räppiä? No mutta eihän sitä ollut. Mistä Jumala tuli? Oliko aina ollut? Jos oli, niin miten sai aikansa kulumaan? Biljardiakin on tylsä pelata yksin. Tero

Mutta oikeasti, mene sinne kirkkoon, tai vapaiden suuntien tilaisuuksiin. Sieltä sä saat vastauksia. Ja uskon. Katkeruus ja kyynisyyskin katoaa. Sun olisi helpompi olla. Eikä tarvitsi heittää aina provoa meille ;) Kato kun se asia on niin, että mä uskon. Uskon, vaikka mikä olisi. Ei mikään argumentti maailmassa poista minun uskoani. Joten yrityksesi järjellä perustella minulle, että Raamattu ei olisi totta, on hukkaan heitettyä aikaa.

Vierailija
24/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätti juuri ensimmäisenä päivänä luoda valon.

Mitö Jumala sitä ennen teki?

Huilasi pimeässä?

Jos Jumalalla ei ollut muuta tekemistä, mitä hän sitä ennen oli tehnyt. Ja kuinka´kauan?

Kuunteli pimeässä räppiä?

No mutta eihän sitä ollut.

Mistä Jumala tuli?

Oliko aina ollut?

Jos oli, niin miten sai aikansa kulumaan?

Biljardiakin on tylsä pelata yksin.

Tero

haista Tero vittu!

Vierailija
25/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti Adamilla ja Evellä oli meidän kaikkien tulevaisuuden avaimet käsissään.

Siis jumalala joka tietää etukäteen mitä tapahtuu, laittoi kahden itse luomansaihmisen varaan sen joutuuko miljardit kidutusleirille. Just. Olipa taas reilua tuokin!! Äly hoi...

Vierailija
26/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhassa idiootti, jos haluat.

Vierailija
27/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Jumala näkee tulevaisuuteen, ei se tulevaisuus ole lukkoon lyöty.

ja se on lukkoon lyöty ja maailman on staattinen, tai sitten ei näe ja vaihtoehdot on mahdollisia. Molempia ei voi saada.

Vierailija
28/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Jumala näkee tulevaisuuteen, ei se tulevaisuus ole lukkoon lyöty. Jokaisella yksilöllä on oman valinnan mahdollisuus. Jokainen meistä voi muuttaa tulevaisuutta omalta osaltaan. Ei toisten.

Mulle riittää oman tulevaisuuden avaimet.

Mutta siis lukkoon sitä tulevaisuutta ei ole lyöty.

Eli Jumala ei sittenkään tiedä, mitä ihmiset tulevat tekemään? Oletko oikeasti noin tyhmä?

Vierailija
29/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun etsitte vastauksia kysymyksiinne:

http://www.evl.fi/raamattu/1992/UT.html

Vierailija
30/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään toistavavaa tarinointia jossa on hyvin vähän asiaa.

Vierailija
31/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään toistavavaa tarinointia jossa on hyvin vähän asiaa.

ja rukoilla että Pyhä Henki avaa sieltä joka päivä uutta.

Vierailija
32/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala kuten muut hyvät ja pahat ovat olleet aina olemassa, kuten kivet ja kannot.

Jumala on vain järjestelijä. Muu paska, kuten enkelit ja saatana, joihin hänkin kuuluu, on vain ylijäämää, kuten ydinjäte.

Ihmiset ovat ulostetta. Täysin merkityksettömiä jätteitä. Jumala tekee kaiken ja päättää kaikesta. Olemme muovailuvahaa ja saatana on kiusallinen basilli tai virus keskuudessamme, jolta emme voi välttyä. Silti Jumala kehitti Jeesuksen virustorjunnaksi, joka ei kuitenkaan ole lihallinen ratkaisu. Liha ja mieli ovat samaa. Se antaa rauhan vain elämän ajaksi. Eli huiputus. Petämme itseämme uskoessamme Jumalaan, näin Jumala asian kertoi minulle Riisi-Iirolle.

Vierailija
33/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään uskoa ei kannata vähätellä eikä suhtautua siihen vähättelevästi. Jos joku uskoo, mihin tahansa jumalaan, se ei ole sinulta pois.

Siis, ole suvaitseva ja hyväksy usko. Usko itse ihan mihin itse haluat ja anna muiden uskoa myös.

Se on suvaitsevaisuutta.

Tero

Vierailija
34/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritys tajuta jumaluutta, jos sellainen on olemassa. On aika siirtyä eteenpäin ja tajuta esim., että jos jumala on, ei se toimi niin että vain osalle porukkaa ilmoitetaan miten pitää toimia että "pelastuisi". Kaikissa uskonnoissa on jotain yhteistä, se on hyvä lähtökohta. Lakihenkiset Raamatun tavaajat hukkaavat aikaansa. Tai eivät hukkaa tavallaan, mutta sitten mennään pieleen kun elämän sisällöksi tulee muiden tuomitseminen a'la Räsänen.

Vierailija
35/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä on vaatimaton ja muista välittävä, paha on itsekäs ja muita mollaava!

Raamatusta löytyy pyyteetön rakkaus!

Voitte seurata mammonaa vaikka kuinka pitkälle, mutta ainut oikea rakkaus tulee teitä vastaan vain raamatun sanoissa Jeesuksen kautta!

Siksi nykymaailma onkin niin hukassa, kun sitä onnea haetaan omista ansioista, mistä sitä ei voi koskaan saada!!!

Vierailija
36/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään uskoa ei kannata vähätellä eikä suhtautua siihen vähättelevästi. Jos joku uskoo, mihin tahansa jumalaan, se ei ole sinulta pois. Siis, ole suvaitseva ja hyväksy usko. Usko itse ihan mihin itse haluat ja anna muiden uskoa myös. Se on suvaitsevaisuutta. Tero

tuo henkilö ei tule kanssani taivaaseen. En tosin sitä enää taivaassa harmittele, mutta nyt harmittelen, koska tämä ei vielä ole taivas.

Suvaitsevuus ei ole aina hyve. Se on kenties sinun mielestäsi hyve. Minä en suvaitse syntiä ja Jumalasta luopumista.

Oletko muuten sinä suvaitsevainen? Suvaitsetko sinä sen, että joku harjoittaa uskontoaan tulemalla usein kotiovellesi kertomaan uskonnostaan? Suvaitsetko sinä joidenkin uskovaisten vaatimuksen kieltää musiikinopetus Suomen kouluista?

Suvaitsevaisuus-sanaa on näppärä käyttää, silloin kun puhuu vain niistä asioista, joita haluaa muidenkin kannattavan.

Vähän kuin että sanoisin, olkaa suvaitsevaisia, älkää harrastako politiikkaa, antakaa kaikkien tehdä niinkuin haluavat. Eduskuntaakaan ei oikeasti tarvittaisi jos kaikki olisivat suvaitsevaisia toisiaan kohtaan. Silloin jokainen yksilö saisi itse päättää oikeutensa. Se olisi todellista suvaitsevaisuutta, vai mitä Tero?

Vierailija
37/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tekee sekä hyvän että pahan (Jes 45).

Ilman Jumalaa mitään ei voida tehdä (Joh 15). Ei edes syntiä.

Me olemme välikappaleita joihin molemmat tarttuvat. Voidaan sanoa että Jumala ja Saatana ovat samaa kappaletta tai eri kappaleita, mutta palapeliä.

Me tartumme molempiin. On ehkä sattumaa mihin tartumme. Tärkeintä on katsoa televisiota ja kuunnella lisäohjeita radiosta. '

Onko tämä selvä?

Vierailija
38/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on katsoa televisiota ja kuunnella lisäohjeita radiosta. '

Onko tämä selvä?

Vierailija
39/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä muille niin kuin haluaisi itselleenkin tehtävän. Jos haluan olla sitä mitä mieltä mitä olen ja joku kunnioittaa minun ratkaisuani, niin se on hyve. Samoin itsekin teen. Eivät hyveet ole uskovien etuoikeus tai yksinoikeus. Jos joku haluaa tulla kotiovelleni kertomaan uskosta, se on hänen asiansa, jos haluaa tulla usein, sitä voivat jotkut pitää häirintänä, kotirauhan rikkomisesna. Miksi suvaitsevaisuuden nimissä esim. minun pitäisi käydä kertomassa muille mitä mieltä minä olen uskosta tai uskonnoista? Kertomassa muille miten heidän pitää elää? Elä ja anna toisten elää.

Vaatimuksia jokainen saa esittää, niitä saa myös vastustaa. Esittää omia toiveitaan. Keskustella.

Eduskunta säätää meille nykyään lait. Välillä se säätää meille yhtä typeriä lakeja kuin uskontokin on yrittänyt. Lakeja voi noudattaa tai olla noudattamatta, mutta pitää olla myös valmis kantamaan seuraukset. Se huomautus pyöräilykypärän käyttämättä jättämisestä.

Tero

Vierailija
40/46 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tekee sekä hyvän että pahan (Jes 45).

Ilman Jumalaa mitään ei voida tehdä (Joh 15). Ei edes syntiä.

Me olemme välikappaleita joihin molemmat tarttuvat. Voidaan sanoa että Jumala ja Saatana ovat samaa kappaletta tai eri kappaleita, mutta palapeliä.

Me tartumme molempiin. On ehkä sattumaa mihin tartumme. Tärkeintä on katsoa televisiota ja kuunnella lisäohjeita radiosta. '

Onko tämä selvä?

He tuupertuivat tuhkaan ja alla jalkojen maa muuttui kullaksi. Kultaa olivat myös nenät Alk 4 her 17