Mercilon e-pillerit. Sain kokeiluun. Onko teillä kellään kokemuksia niistä?
Kommentit (23)
tuli ihan tajuttoman pahaolo, siis oksetti jatkuvasti. Lisäksi oli kovaa päänsärkyä ja vuotohäiriöitä. Kitkuttelin 3kk ja kun ei helpottanut yhtään niin lääkäri antoi uuden reseptin Yasmin-pillereihin.
Niitä söinkin sitten useamman vuoden ja oli ihan ok.
Tosin kun sitten lopetin pillerit kokonaan, niin huomasin, että rauhotuin tosi paljon. Siis sellanen pahantuulisuus ja kärsimättömyys katosi ja lipidokin alkoi toimia ihan eri tavoin.
Olenkin ihan rehellisesti sitä mieltä, että monilla naisilla, joilla alkaa oma mies ärsyttää, seksi ei maistu jne. niin ennen eroa olisi syytä kokeilla jättää pillerit pois.
Musta ainakin tuntui, kuin olisi muuttunut ihan toiseksi ihmiseksi lopettamisen jälkeen.
että halusin hypätä parvekkeelta.
Riskiraskaus tuntui sen jälkeen vähäisemmältä riskiltä...
Mulle ne sopi ihan hyvin. En huomannut erikoisia oireita. Mulle ei olis ehkä sopinu joku muu. Me ollaan erilaisia.
syönyt noita nyt pari vuotta, eikä tullut mitään haittavaikutuksia.
mutta en ole saanut mitään sivuvaikutuksia, en edes päänsärkyä vaikka olenkin siihen taipuvainen. Tiputteluvuotoakaan ei ole (ainakaan vielä) tullut vaikka siitä varoiteltiin.
Ja seitsemän vuoden lastentekotauon jälkeen aloitib taas Mercilonit. Vuoden olen niitä taas syönyt ja edelleen sopivat yhtä hyvin kuin ennenkin. Ei mitään valittamista, päinvastoin. Iho voi paremmin kuin pillerittömällä kaudella, ja lastensaannin jälkeen runsastuneet kuukautiset ovat paljon niukemmat kun syö pillereitä.
on kyllä yksi suomen yleisimpiä e-pillereitä joten kokemuskia varmasti on laidasta laitaan, useimmilla kuitenkin hyviä.
eikä ollut mitään tiputteluvuotoja tai muutakaan, mutta aina taukoviikolla tuli migreeni. Meni muuten aika pitkään ennen kuin tajusin, sillä tauko osui aina loppuviikolle ja viikonlopulle, joten luulin että migreeni johtuu työstressistä ja iskee siksi aina viikonloppuna. :)
söin noin 14 vuotta, kaikki hyvin, ei mitään sivuoireita kunnes tuli verenpainetta ja joutui lopettaa, verenpaine laski mutta eivät mielellään anna enää, joten ilman olen.
Aloitin e-pillerit 16v nimenomaisella mercilon merkillä. Minullakin taipumusta päänsärkyihi joten lääkäri suositteli mercilonia. Vaarallisia haittavaikutuksia ei ollut, mutta kärttyisyyttä esiintyi väliviikon aikana, sitten paino ei noussut pysy samana (hyvä juttu musta!!!) eikä finneistä ollut harmia =) tyytyväinen olin!! Nyt olin sitten noin pari vuotta suunnillee ilman ja olen nyt aloittanut pari viikkoa sitten uudestaan ja hiukan tiputteluvuotoa, mutta se on iha normia näin alkuvaiheessa, kärttyisyyttä tietokonetta kohtaan mut vielä en ole muuta vaikutusta havainnut. Tyytyväinen silti olen ollut :D
10kg! Lisäksi katosivat myös kaikki seksihalut...
sain sivuvaikutuksina masennusta, ahdistusta, raivokohtauksia, limakalvojen kuivumista ja orgasmivaikeuksia. Oireet loppuivat kuin seinään kun lopetin pillerit.
Olen nyt syönyt Merciloneja seitsemän kuukautta. Kaksi vuotta ehkäisynä oli kumi tai keskeytetty yhdyntä. Pillerit päätin aloittaa, kun kumi meni kerran rikki, ja tässä elämänvaiheessa en halua vauvaa. Pääosin olen pillereihin tyytyväinen, vaikka aina välillä rinnat ovat olleet kipeät ja halut ovat vähentyneet. Limakalvot kostuvat hitaammin, mutta se ei ole ongelma, jos esileikkiä on tarpeeksi. Mielialamuutoksia ei ole ollut. Helppo olisi sysätä kaikki huonotuulisuudet pillerien piikkiin, mutta olen aina ollut temperamenttinen. Olen myös lihonut pari kiloa, mutta se voi johtua ihan muista syistä. Vainoharhaiseksihän tässä tulee, kun on lukenut niin paljon pillerien haittavaikutuksista!
Olen syönyt viitisen vuotta nyt Merciloneja. Alussa ei tullut kai mitään oireita, toisaalta olin aika nuori ja menkatkin oli edelleen todella epäsäännölliset ennen pillereitä, joten en ehkä ollut kovin hyvä arvioimaankaan esim. tuliko mielialoihin muutoksia. Menkat oli erittäin niukat enkä edes tiennyt miltä menkkakivut tuntuvat ennen pillereitä, ne voimistuivat hieman, kipuja tulee silloin tällöin ja kestävät kauemmin, mutta pääsen edelleen moniin verrattuna helpolla. Finnitkään ei ole riesana.
Olen syönyt koko tämän ajan kolmea laattaa putkeen, kunnes tänä kesänä päätin kokeilla pitää tauon joka laatan jälkeen. Huono idea oli, päänsärkyjä tulee aina taukoviikolla ja laatan alussa ja lopussa.
Ei kannata liikaa muiden kokemuksiin keskittyä, tarkkaile vain itseäsi ja tapahtuuko sinussa muutoksia pillereiden takia :) jos huomaat haittavaikutuksia niin reippaasti vaan vaihtamaan!
Vaihdoin viikko sitten Yazista Merciloniin, vielä ei ainakaan ole tullut mitään sivuoireita. Tai no olo on ollut vähän alakuloinen mutta se saattaa johtua muusta stressistä, vaikea sanoa mikä milloinkin johtuu pillereistä. Yazia söin 2.5 vuotta ilman sivuoireita, mutta kohu sen vaikuttavan aineen vaarallisuudesta sai vaihtamaan.
ap on varmaan jo testinsä tehnyt. Mutta jos tätä joku muu vielä lukee niin kerrottakoon, että itse sain noista keuhkoveritulpan.
Lapsi on terve 11 v