Minä haluan vauvan ihan vääristä syistä:
Haluan, että minulla on isompi perhe kuin kenelläkään muulla. Koska olen superäiti ja kaikki kehuvat, miten loistava kasvattaja olen.
Haluan, että voin jäädä kotiin taas vauvan kanssa. En jaksa lähteä joka päivä töihin.
Haluan hyvän ystäväni lapseni kummiksi, jotta välillämme olisi joku "pakottava tarve" pitää yhteyttä.
Haluan laihtua raskauden jälkeen. Imettäminen kuluttaa 500kcal, joten imettäminen kuluttaa yhtä paljon kuin tunnin lenkki joka päivä.
Haluan ison mahan syystä, en vain läskin takia.
Haluan antaa lapselle hienon nimen. Se puuttuu sarjastamme.
Haluan käyttää sitä talvihaalaria vauvalla, joka ostettiin edellistä raskautta varten - ja jäi keskenmenon takia käyttämättä.
Haluan imettää öisin ja olla päivällä hyvällä omallatunnolla väsynyt.
Kommentit (27)
miksi haluan vauvoja. Miksi pitäisi? Kun nyt vaan haluan ja mieskin haluaa niin miksi sitä enempää pohtimaan että miksi.
Varsinkin kun syy oikeastaan lopulta löytyy biologiasta. Meidät ihmiset on ohjelmoitu haluamaan vauvoja. Suurin osa ainakin.
sinut tai ainakin sinulaisesi tyypin. 3 lasta jo olemassa, lähti samaan koulutukseen kuin minä (4v), ei kestänyt vuottakaan ja hankkiutui taas raskaaksi ettei vaan tarvi tehdä mitään työtä kodin ulkopuolella.
Herätys oli melkoinen, kun miehensä sai aivohalvauksen. Mies ei enää elätäkkään perhettä. Kouluttamaton muija, joka tottunut hyvään elintasoon joutui lukemaan itsensä koulunkäyntiavustajaksi. Kun olis vaan lukenut sen 3v lisää olis liksa ollut parempi. Nyt pitää tulla toimeen todella pienellä rahalla.
että haluaisin vauvan!! Katselin sattumalta nimittäin ton kakkosen Sydänääniä-ohjelman.
Oi miten tulvahtikin itselle muisto tokan synnytyksestä, se oli niin rauhallinen tapahtuma ja miten ihana se tunnelma onkaan, itse on jotenkin niin synnytyshuuruissa ja se tuhiseva pieni punainen, oma söpö lapsi vihdoinkin tulee siihen näkösälle katseltavaksi! Upeaa, ihanaa :)
Olisi myöskin ihanaa imettää ja katsella nukkuvaa, tuhisevaa vauvaa söpöissä vaatteissa :)
Mutta onneksi muistan vielä ne kauheatkin puolet, yövalvomiset, koliikki-itkut, pakkautuneet tissit, väsymyksen, sen että koti on sotkussa ja itseä itkettää ja väsyttää ja pännii ja mihinkään ei pääse ja sitten kun lapsi on isompi, saa juosta tihutöitä tekevän ipanan perässä ja syömisen kanssa saa tapella joka päivä, joka hiton aterialla ja välillä on sellainen tunne että on tehnyt elämänsä suurimman virheen, ja kasvattajanakin täysin epäonnistunut ja turhautunut ja on huolta ja syyllisyyttä ja kaikkea, huoh..
Ei, ei enempää lapsia meille. Kaks riittää.
koska haluan pois töistä ja vauva olisi ratkaisu mieltämme vaivaavaan työasiaan.
koska musta on ihanaa olla raskaana!
koska vauvat ovat ihania.
koska haluan olla kotona mielellään niin kauan että lapsi on kolme.
koska haluamme yrittää tyttöä kahden pojan jälkeen. Poika on myös tervetullut!
mutta ennen kaikkea haluan vauvan, koska minusta tuntuu, että perheestämme puuttuu vielä yksi.
ja syyt on niin typeriä että en edes kirjoita niitä
Voi ne välit viilentyä vaikka kaverisi olisikin lapsesi kummi.
yksin niitä saa ellei sitten hankkiudu yksin raskaaksi tuntemattoman kanssa.
Tekikö raamatun maria näin,jos josef ei ollut isä?